• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

router op chello internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie

Submerged
Lid geworden
17 jul 2005
Berichten
15.689
Waarderingsscore
436
[hand] hoe sluit ik meerdere pc's aan op mijn chello internet account?

eerst meer info over hoe chello internet beveiligd is:

chello registreerd als je voor het eerst online komt op hun netwerk het mac adress van jou pc/metwerkkaart,,
dit adress/nummer is uniek voor jou pc dus weet chello zeker dat alleen jij met je pc op dat abbonoment kan internetten,,
lastig als je meerdere pc's hebt.

daarom "clone" (kopieer) je het nummer in je pas aangeschafte router,,
zodat chello die router ziet als zijnde je eerst aangeslotene pc.

voor de exacte plaats waar je dit kunt doen in je router verwijs ik je naar de handleiding van je router,,,
want dit verschilt van merk tot merk maar het zal er ongeveer zo uitzien:

clone1.PNG


nu halen we eerst de internet kabel uit het chello modem en zorg je dat de router alleen is aangesloten op de originele pc via een van de lan poorten van de router naar de netwerkaansluiting van die pc,,
nooit draadloos proberen(als je dat ook hebt ingebouwd) want dat netwerkadress verschilt weer van diegene waar je tot nu toe mee hebt gewerkt

dus alleen originele pc aangesloten op de router,,met een kabeltje.

dan ga je naar menu start > uitvoeren(run) > en voer in cmd.

clone2.PNG


clone3.PNG


clone4.PNG


dan zie je een "dos" schermpje.

en natuurlijk in de plaats van chrisje staat een andere naam,,die van jou.

vervolgens typ je ipconfig/all en druk enter,, en zie je je netwerkadapters en instellingen.

clone5.PNG


clone6.PNG


ik heb hier natuurlijk heea van mijn persoonlijke dingen onherkenbaar gemaakt om misbruik te voorkomen maar je zal hier een helebboel nummers en namen tegenkomen,,
maar op de plaats vanhet rode balkje staat je Fysiek adress(mac adress).

dit nummer schrijf je op en voer je in in het macadress-clone scherm van je router,,vergeet het niet te bevestigen na het invoeren.

maar let wel op dat je het fysieke(mac)adress gebruikt van je ethernet-adapter lan verbinding ,,
want ieder netwerkapparaat in je pc heeft een mac adress,,zoals je ziet bij hamachi bijvoorbeeld(is een door mij geinstaleerd netwerkprogramma dus schrik niet als jij het niet ziet)

okay je hebt je mac adress gecloned in je router en dan ben je bijna klaar,,

schakel je pc uit en je router ook (even de stroom eruit halen)

nu sluit je je router aan op je modem(die nog gewoon aanstaat)met een netwerkkabel in de wan poort van de router,,en zet de stroom er maar weer op,,wacht met de volgende stap even tot de router helemaal is opgestart.
de andere metwerkkabel zit nog in een lan poort naar je pc,,die zet je nu ook weer aan,,en als je alles goed gedaan hebt dan werkt internet meteen.

dan ben je klaar en kan je je andere pc's aansluiten of draadloze pc's toevoegen in je netwerk,,ze zullen nu allemaal internet hebben.

natuurlijk kan je ook naar http://provisioning.upc.nl/ gaan en het mac van je router registreren maar als je die router ooit verkoopt en je vergeet de clone eruit te halen,,of de router gaat kapot of noem maar op dan kom je nooit meer achter je mac adress en kan je lekker gaan bellen,,niet mijn eerste keus,,zeker niet omdat upc geen ondersteuning geeft als je er een router hebt geinstaleerd en dus met je pc direct moet zijn aangesloten als je de helpdesk belt met problemen.

sucses en veel plezier met je nieuwe router:)

(deze tip is trouwens volledig legaal en het mag van chello alleen worden problemen met routers niet ondersteund door de helpdesk)

[/hand]



~~~~~~~~~~​

*mod-edit* : Omdat we na overzetting van tijdelijke --> vaste handleidingen, tutorialtopics sluiten, kunnen evtle reacties op en/of vragen over deze tut, verder gesteld worden in het vragengedeelte van het forum, i.c. bij Netwerk (verwijs er dan even bij naar deze tutorial).
Ben je de TS en wil je evtl wat aanpassen, toevoegen, .. contacteer dan even iemand van het NCF-team :)

*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan