• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Digitale camera word gezien als schrijfstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

ries

Gevestigd lid
Lid geworden
20 jan 2006
Berichten
312
Waarderingsscore
0
Na een nieuwe install van windows xP te hebben gedaan ziet windows mijn digitale camera's als schrijf station. (USB 2.0)
Voorheen zag ie ze ze als camera.
Ik zie ze nu niet in de verkenner , maar voorheen stonden ze er wel.

Wat kan het probleem zijn en hoe dit evt op te lossen.

Alvast bedankt.:busted:
 
In principe heeft xp ook wel gelijk, aangezien de camera is voorzien van een gehuegenkaart, wordt hij net als bijvoorbeeld een externe schijf of usb stick gezien als een extern medium cq schrijf station.

wellicht dat de kneep hem erin zit dat je of:
- nog niet alle benodigde windows updates hebt
- en/of niet de software van de camera hebt geinstalleerd.
 
Kun je niet wizard camera of scanner toevoegen doen?
 
Kun je niet wizard camera of scanner toevoegen doen?

Dat kan ik zeker doen maar voorheen gaf m'n pc gewoon aan dat het om een camera ging.
M'n Mp3 speler word ook herkend als schijfstation , en word dus ook niet herkend in de verkenner ..
 
Ik heb exact hetzelfde gehad na een clean install op mijn laptop. Ik heb het nog niet kunnen oplossen. Als ik nu mijn digitale camera of mp3speler aansluit op mijn laptop krijg ik idd een extra schijfstation te zien. Ik heb geen sofware bij mijn camera gekregen destijds. Maar nu ik zie dat ik niet de enige ben...zou het misschien kunnen dat we dan extra drivers moeten downloaden..:unsure: Ik weet zeker dat ik alle laatste windows updates binnen heb en ik heb geen software..

Wat voor een merk camera heb jij? Misschien heeft het daar iets mee te maken..? Dat wij hetzelfde merk camera hebben oid..?

ik heb het probleem niet op mijn pc, maar die heeft in jaren geen clean install gehad dus heb zo'n idee dat het daar mee te maken heeft.

Dus...welke camera heb je..:) Misschien kunnen we een overeenkomst vinden in dit vage probleem.
 
Wat zou kunnen, dat je de usb aansluiting een keer gewoon losgegooid hebt ipv even 'hardware veilig verwijderen' hebt gedaan. Dan kun je zoiets krijgen, had ik met mn phone ook weleens. Probeer gewoon eens toe te voegen met de wizard, en dan voortaan 'veilig verwijderen' (rechtsonder op de taakbalk), wellicht gebeurt het dan niet meer.

Dat kan ik zeker doen maar voorheen gaf m'n pc gewoon aan dat het om een camera ging.
In het verleden behaald resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
 
Maaikie..

ik heb 2 Fuji Film cameraas en 1 Sony camera.
geen van allen zichtbaar in mijn verkenner..
De drivers installeren gaf bij mij ook geen soelaas (helaas)

ik kijk nog ff verder....
 
ja...ik ook Sony (Cybershot) maar ook Canon Spiegelreflex digi.....ik heb dus exact hetzelfde op mijn laptop...bij Canon is de software wel genstalleerd zag ik later, ik maak weinig van de software omdat ik over het algemeen deze foto's inlaad in mijn pc en doorstuur naar mijn laptop omdat daar Photoshop 9 CS 2 op zit en niet op pc..maar de sony...daar kan ik geen drivers bij vinden.....vaag hoor....

hopelijk vind iemand de oplossing..ben wel blij dat ik niet gek geworden ben...en dat jij het ook hebt (niet blij voor jou uiteraard, eerder dat het niet aan mij ligt..)

Wij wachten geduldig af..mijn camera's en ik...:D
 
ik heb dit ook ooit eens gehad en de oplossing was vrij simpel,,

ik had de camera(via usb)eerst aangesloten voordat ik de software van de fabrikant had geinstaleerd.

biij usb deveices is het normaal gesproken zo dat je eerst de software/srivers moet instaleren en daarna pas het apparaat,,,doe je het andersom dan gaat windows zelf bepalen wat het is en kan je dit verschijnsel krijgen.

ik heb toen niet verder gezocht naar een oplossing en later bij een cleane install heb ik het in de goeie volgorde gedaan,,en werd de camera ook als zodanig herkend.

mischien is dit een tip om eens in die richting te gaan zoeken,,

verwijder alle verwijzingen naar de camera en instaleer dan eerst de software,,
sluit dan pas weer de camera aan.
 
Nou, het ligt niet aan jullie, heb hier ook ineens hetzelfde met mijn camera..
Popup van "verwisselbare schijf" en "wat wilt u dat windows doet?" om het te openen.

Voorheen opende gelijk een scherm met de map met foto's.

Raar? Heb niets aan lappie veranderd, misschien een windowsupdate die iets veranderd heeft??
 
Heb de foto's in een map op lappie geknipt/geplakt, sd-kaart geformatteerd, foto's weer teruggeknipt/geplakt en nu is het weer okee.. :wacko:






------------

*mod-edit* : topic op duimpje gezet omdat er langer dan 10 dagen geen reactie meer geweest is van TS, en we er zodoende vanuit gaan dat het probleem opgelost is :)

*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan