• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Port Forwarding KPN Experia Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjappa

Junior lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Hallo, wij hebben sinds kort Internet + Bellen van KPN/Planet met daarbij de KPN Experiabox, een Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl

Ik heb hiervoor mijn eigen website gehost met een Speedtouch DSL modem, en daarmee nooit problemen gehad. Maar we hebben de KPN Box nodig om ook te kunnen bellen, alleen het lukt mij niet om dit modem juist aan de praat te krijgen :wacko:

http://www.softcity.nl/showthread.php?t=21873 <-- Heb al op deze link gekeken, maar daar zat een slotje op, dus vandaar een nieuw topic.

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Siemens/GigasetSX551/Apache.htm <-- Ook deze link heb ik al bezocht, en gedaan wat er stond.

Toch werkt het niet, het probleem ligt niet bij mijn server, want mij site is binnen het netwerk thuis wel gewoon goed te bereiken. :surrender

Modem staat als volgt ingesteld:

kpn01internetstatusmb5.png


kpn02internetoney9.png


kpn03localnetworkss4.png


kpn04portforwardingup1.png


Heb ook al contact opgenomen met de servicelijn van KPN, daar werd ik via een menu doorgestuurd naar Planet, daar had ik uiteindelijk iemand aan de lijn, die na ongeveer 20 minuten mij vertelde dat het wel mogelijk was, maar dat ze daar bij de helpdesk geen idee hadden hoe het moest en dat ik het anders zelf nog maar ff moest proberen :wall:

Dus bij deze... Is er misschien iemand die mij de oplossing kan geven of kan zeggen wat ik fout doe? Dat zou mij ontzettend blij maken :biggrin:

Alvast bedankt.
 
zo op het eerste gezciht ziet het eruit zoals het eruit zou moeten zien volgens mij, alleen bij de scheiding tussen de poortnummers gebruik je een komma, moet dat zo? of heb je dat ergens gelezen? misschien dat hij op een andere manier het beriek tussen poorten moet worden aangeduid.
 
Als ik invul poort 80, en dan op ok druk, maakt het modem er automatisch 80,80 van. Snap er zelf echt niets van, naar mijn idee staat het gewoon allemaal goed ingesteld, en toch lukt het niet :eek:
 
als de router dat zelf al doet, zal dat wel goed zijn. controleer anders eens je softwarematige firewall die je mss op je pc hebt en de xp firewall, heb je de xp firewall zet daar dan ook de juiste poorren open.
 
Die dubbele vermelding van de poorten bij Public Port en Local Port overkomt mij ook (al heb ik zelf andere poortnummers). Ik probeer een game te hosten en krijg het niet voor elkaar. Ook als ik alle firewalls tijdelijk uitschakel (in router en laptop) lukt het niet.
Ben je er uiteindelijk uitgekomen? Dan ben ik zeer benieuwd!

De instructies voor portforwarding staan duidelijk op wwww.portforward.com
 
misschien port 8000 intypen in plaats van 80??

ltrs
 
De dubbele weergave van de poortnummers komt door het selecteren van TCP&UDP....
 
Een kennis van mij heeft ook zo'n 'geweldige' Siemens box.
Ik heb daar de portforwarding ook ingesteld maar dit werkte ook niet. Nadat ik een netwerksniffer achter de box liet draaien zag ik dat de experia box het verkeer wel doorstuurde maar echter naar een ander adres dan stond ingesteld. Wat een K... Doos!
 
sparrow had veel kennis en ervaring met de experia box als ik het me goed herriner,,

mischien hem eens contacteren.
 
sparrow is voor het forum een zogeheten "Persona non grata" en hij kan geen pb's of mails ontvangen via het forum.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is bekend maar er zijn meerdere media [msn etc,].

het ging mij erom de ts te helpen ,niet om een discussie te starten of uitleg te krijgen etc;)
 
Ik ben zelf ook een hele tijd bezig geweest met portforwarden met die experiabox, tis me volgens de handleidingen enzo op internet gelukt maar de praktijk is toch ietsje anders-_-:wacko:

dus als iemand hier raad mee weet zou dat geweldig zijn:)

Mijn advies is dumpen die experiabox, tis alleen maar ellende met kpn..

Stefan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan