• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Je PC omtoveren in FTP server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pulse05

Bekend gezicht
Lid geworden
22 okt 2005
Berichten
132
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een programma waarmee je je eigen FTP server kunt opzetten, met users die je kunt toevoegen, etc etc. Zeg maar dat jij de administrator bent, en je PC is zeg maar omgetoverd in een FTP server.

Een paar jaar geleden heb ik dat namelijk ook gebruikt, alleen ik weet de naam er niet meer van.

Nou heb ik al wel een programma gevonden, genaamd Titan FTP Server. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of kent iemand een ander programma waar je goede ervaringen mee hebt?

Alvast bedankt,

Pulse
 
@Chrisje89, ikki007 heeft het over een webserver. Ik ben meer genterreseerd in een FTP server :) of maakt dat geen verschil?

Ik bedoel, ik wil er geen websites op bouwen, ik wil gewoon een ftp, waarmee ik bv met vrienden aantal bestandjes kan delen.
 
ja dat kan via daar ook :)
 
@Chrisje89 oke, dan ga ik dat proberen, bedankt :p

@Michaelv15

Misschien in star trek maar hier op aarde niet hor ;)
 
filezilla server kan het ook volgens mij...

Als je met een webserver een ftpserver wil hebben, dan installeer je eignlijk zowel ee nwebserver als een ftpserver... dus gewoon een ftpserver installeren lijkt me ;)
 
Aantal loze berichten verwijderd.
 
@YdieresiS
Ik kan niet connecten op n of andere manier, hij geeft dit als foutmelding in de log:
Wed 01Nov06 20:09:48 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 62.45.39.206: Port number 21 already in use!

Wat kan ik hieraan doen? Hoe kan ik zien welk programma poort 21 in gebruik heeft? Of is er nog een altarnatieve poort die ik kan gebruiken?

(PS. misschien is dit van belang: Mijn Localhost is up and running, maar mijn domain dus niet, en daarbij geeft hij dus deze foutmelding.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
poorten geopent in je Firewall??
 
Ik heb bijmezelf altijd het probleem dat ik binnen mijn eigen netwerk niet met mijn externe ip kan inloggen op de ftp, moet ik altijd met een intern ip doen.
 
@Chrisje89, ik neem aan dat er geen problemen zijn met mijn Firewall, ik gebruik Sygate Personal Firewall, en dat leverd vrijweinig problemen op. Poort 21 is volgens mij nooit een probleem geweest, omdat ik wel gebruik maak van veel FTP Servers, alleen nu wil ik me eigen opzetten, of maakt dat wel verschil?

@YdieresiS , dit betekend dan ook dat ik alleen binnen mijn eigen netwerk een FTP heb, en daarbuiten niemand ermee verbinding kan maken?
 
Ok, het is me gelukt. Zit erin, maar gaat wel als ftp://127.0.0.1:31000 en dan inloggen. Dit betekend dus dat niemand buiten mijn netwerk hierop kan inloggen. Is er een manier zodat dat wel kan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit kan je zelf selecteren in het FTP programmatje die je gebruikt
 
Ok, het is me gelukt. Zit erin, maar gaat wel als ftp://127.0.0.1:31000 en dan inloggen. Dit betekend dus dat niemand buiten mijn netwerk hierop kan inloggen. Is er een manier zodat dat wel kan?

dit is je interne ip om je ftp te bereiken/configureren,,,

gebruik je externe ip adress om hem te bereiken vanaf andere locatie's
(bijvoorbeeld even kijken op http://www.watismijnip.nl )
 
dit is je interne ip om je ftp te bereiken/configureren,,,

gebruik je externe ip adress om hem te bereiken vanaf andere locatie's
(bijvoorbeeld even kijken op http://www.watismijnip.nl )

Als ik dus mijn domein ip omzet naar mijn externe ip, en poort nummer dan ook even bijstel naar 21, dan kan hij niet verbinden, dit is de foutmelding:

Thu 02Nov06 07:29:27 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 62.45.39.206: Trying to use non-existent IP address?

Snap het ook niet, ook al zet ik het poort nummer op 31000 en laat mijn extern ip staan, blijf ik deze foutmelding houden. -_-
 
BulletProof FTP Server
 
Topic is al een half jaar oud. -_-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan