• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lastig probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannette

Gevestigd lid
Lid geworden
28 okt 2006
Berichten
207
Waarderingsscore
0
Hallo,
Al enige tijd heb ik een probleem mbt het beeldscherm. In het begin was er nog redelijk mee te werken maar nu is dat niet meer mogelijk. Ik zal hieronder een zo duidelijk mogelijk beeld proberen te geven van het probleem. Kingpin heeft al heel veel geholpen en uitgezocht en heeft het advies gegeven om het probleem hier te posten omdat het niet duidelijk is waar het probleem ligt. Ook zal ik een stukje tekst erbij zetten van Kingpin (met zijn toestemming)
Het probleem is het volgende;
Het beeldscherm springt steeds op zwart, komt dat een fractie van een seconde terug en springt dan weer op zwart. Dat gaat achterelkaar door. Het lampje van het beeldscherm gaat af en toe op oranje. Een paar keer per dag "springt" de computer in de stand-by stand en is daar niet meer uit te krijgen. In Energie-beheer staat alles op nooit en stand-by staat ook uit. Dit berichtje typ ik de "veilige modus" omdat er in de "normale" stand niet mee te werken is.
Een ander, bijkomend iets is dat er af en toe grijze vlakken op het scherm blijven staan. Als deze in het bureaublad staan zijn ze weg te halen door op de knop vernieuwen te klikken (muis). In een word-document of een pagina van internet lukt dit niet. Wel lijkt het, als ik met het pijltje van de muis er overheen ga dat er stukjes van het grijs weggaan.
Hieronder post ik het stukje van Kingpin en hoop dat jullie er iets mee kunnen.

-Ivm de grijze vlakken zegt het me eigenlijk niets :unknown:
Ik denk dat je best je probleem ondertss ook even post in deelforum "Algemeen" (aangezien we er nog niet echt met zekerheid achter zijn of het nu drivers, software, .. is)
En dat je daar dan ook even bijvertelt van de grijze vlakken, knipperend scherm, netwerkbronnen die niet gevonden worden,
dat het in veilige modus niet is
En je er bij PCpitstop-full tests niets bizonders gevonden wordt ed...
En dat er onder apparaatstatus geen uitroep/vraagtekens staan.
En vermeld er ook even bij dat je logje al gecontroleerd is
en dat malware er wschl niets mee te maken heeft (evtl een linkje naar dit topic)
Want mss dat het anderen die het hier onderin bij de logjes niet volgen, het wel bekend voorkomt ed... :)-

Alvast mijn oprechte dank.....Jannette
 
Het is haar toestemming ;) het is een vrouw (kingpin), maar buiten dat:

Is het toevallig een laptop? Dan heb ik een vaag vermoede:)
 
Het is haar toestemming ;) het is een vrouw (kingpin), maar buiten dat:

Is het toevallig een laptop? Dan heb ik een vaag vermoede:)



Sorry Kingpin ....:sorry:
 
Nee, het is geen laptop.....
 
doe eens een diagnostiche test van je videokaart (start-uitvoeren-dxdiag intoetsen)
 
in de veilige modus werkt het wel goed ?
Dan ga ik met frank mee en is het vrijwel zeker de video kaart

probeer het eens met je scherm in een lagere resolutie / frequentie
 
De resolutie / frequentie staat uit zichzelf al helemaal op het laagste punt.
800 x 600. Wat ik ook controleer...... alles "lijkt" goed te zijn. Bij hardware en software worden volgens het systeem geen problemen gevonden. En die zijn er toch echt wel.
 
Of geheugen, kijk dat eens na met memtest.
 
hoe kan ik dat testen?
 
Ik heb nog een kleine aanvulling wat jullie misschien meer duidelijkheid geeft. Na het terugkomen van het beeld zijn er letters verdwenen van de knoppen of lijken de letters over elkaar heen te liggen.
 
Ik heb in het de vernieuwingsfrequentie verzet naar 75 hertz. Het beeldscherm staat nu op 1280x960 pixels. De lettertjes zijn weer klein. Het ziet er weliswaar niet uit op het scherm.
 
1280 x 1024 zal beter staan....
anders 1024 x 768 oid
 
Dank je Sparrow. Het beeld ziet er weer redelijk normaal uit.
Het probleem met wegvallen van het beeld en het zwarte scherm blijft.
 
Komt het probleem voor na een tijdje (Dus als het scherm wat langer aanstaat) of ook als je hem net aanzet. Misschien oververhit je schermpje. Heb ik ook gehad, en is verdomt moeilijk om op te lossen.

En het klinkt misschien lullig, maar zitten de kabeltjes wel goed vast? Kijk ook eens achter je pc en naar je videokaart of de bevestigins dingetjes, waar je de schermkabel vast kan maken (Zie ook plaatje, aangegeven met de pijltjes) goed vastgedraaid zitten aan het ijzeren plaatje. Ik heb ook wel eens gehad dat die loszaten, en ja wat maak ik toch veel mee :biggrin:

th_85393_vga_122_508lo.jpg


Succes!!
 
Jee Barto, nu je het zegt. Ik ben nog een klein, door mij over het hoofd gezien, maar wellicht niet onbelangrijk detail. Het aan/uit knopje van de "kast" doet het niet. Ik kan de pc er alleen mee aanzetten. Uitzetten moet ik doen door de stekker uit het stopcontact te trekken. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben ?
 
Als je de pc eerst maar "netjes" afsluit via start->uitschakelen dan is dat niet zo'n probleem.

Staat de pc nog gewoon aan en je trekt de stekker eruit, dan krijg de hardware een opduvel..

Maarre, komt dit niet doordat de videokaart te heet wordt?
Heb je een losse videokaart of een onboard videochip?
Bij een losse kaart, check of er een ventilator op zit, of deze nog draait en niet vol stof zit.
Zit er alleen een heatsink (koelblok) op, check dan of die vol met stof zit.
 
als windows geladen is en je wilt hem toch uitzetten met de knop moet je hem meestal een paar seconden vasthouden.
 
heb je de mogelijkheid om je scherm even op een ander systeem te zetten
of op een andere video kaart in het systeem

dan kunnen we in ieder geval 1 van de twee uitsluiten
 
Ik ga alles maar even uitproberen wat jullie zeggen. Heel hartelijk dank voor het advies.
Dat uitzetten van de pc kan soms niet anders dan door de stekker eruit te trekken omdat alles dan vastgelopen is. En dat scherm op een ander systeem zetten het gaan we ook even uittesten. Ik laat nog van mij horen hoe alles verlopen is.
 
Alle draadje, schroefjes en knopjes zaten goed vast. De hoeveelheid stof viel reuze mee. Dus moet ik weer verder op zoek. Nu las ik dit ergens op dit forum.
- mijn idee is dat je je 3d kaart opgevoerd hebt, dat is bij nvidia zeer makkelijk te doen (ik doe het zelf ook) als dat het geval is denk ik dat je een heel groot probleem hebt.-
Kan ik erachter komen of ik dit misschien "per ongeluk" heb gedaan?
Jannette
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan