• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Soort glitter effect in photoshop.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

remco89

Gast
Is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe je het van die ''glitter sterren'' op een auto of iets anders kan maken...

ik heb al veel geprobeerd, maar het is me nog nooit gelukt :(

van die lens effecten lukt me wel, maar die glitter dingen niet.

Ik bedoel dus zoals HIER.

Als iemand het weet, hoor ik het heel graag :D
 
Hoi Remco,


Kdenk dat je dat met een brush kan doen
figuurtje "crosshatch" zetten op een 2e laag (duplicate layer)
met als voorgrondkleur wit

en dan bij brush options evtl de hoek van de "ster" veranderen, zodat de "ster" meer "recht" (als een plus + eerder dan een kruis x ) komt te staan zoals op de foto

en dan een nieuwe layer en dan als brush een bolletje dat niet te scherp afgelijnd is kiezen , dus zo een met een "vage" buitenrand
en die erover zetten (in het midden van de ster droppen) en evtl de dikte en Opacity daarvan nog aanpassen

En dan mss met gradient tool nog een andere "lichtinval" geven ?

En dan zo een paar keer herhalen, ook met kleinere, lichtere sterren werken etc..


(Maar is ook maar een idee, mss bestaan er wel betere kant-en-klare brush figuurtjes voor ook, of andere, betere, mooiere, makkelijkere manieren)



Succes :)
 
of je gebruikt je render filters render light effects
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan