• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Afbeeldingen, Plaatjes en Avatars posten op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maaikie

altijd in de wolkjes!
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
18.069
Waarderingsscore
589
[hand]

Nav de handleiding Posten op het Nationaal Computer Forum leek het me overzichtelijker als ik een apart onderdeel zou maken over hoe je op dit forum moet omgaan met het plaatsen van onder andere Afbeeldingen, Plaatjes en Avatars.

De handleiding Posten op het Nationaal Computer Forum kun je HIER vinden.


Kortom, zat om te schrijven. Hieronder zal ik het eea uitleggen.
Over plaatjes en afbeeldingen hieronder meer, je kunt weer op de onderstaande onderwerp titels drukken om de post als enkele post te bekijken:

# 2 Totale Foto posten
# 3 Link naar een Foto posten
# 4 Een avatar plaatsen bij je naam
# 5 Een screenshot maken


Veel plezier ermee!

[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Totale foto posten

[hand] Totale Foto plaatsen

Allereerst een totale foto op het forum plaatsen. Maar omdat een volledige foto gewoon t groot is, gaan we deze toch eerst kleiner maken.Open je foto in bijvoorbeeld Microsoft Office Picture Manager of een ander programma op je computer waarmee je foto's kunt verkleinen.

Ik neem een foto van mezelf om als voorbeeld te dienen. Dus....neem ik maar een foto van mijn wolkje toen ik net gele lampjes had gekregen en daar nog steeds zeer content mee ben

Dat doe je zo:

fotoplaatsenag8.jpg


maak de foto kleiner middels kies formaat wijzigen (ik kies zelf altijd als ik het geheel in beeld wil brengen terug naar 640x480)

plaatjepostenjg7.jpg



plaatjeposten2nj5.jpg



Klik op OK en je foto is verkleind

plaatjeposten3nb8.jpg


En dan heb je dit plaatje vol in beeld:

fotoplaatsenag8.jpg



maar nu natuurlijk nog he post je dan uiteindelijk je plaatje.....want het staat er wel leuk, maar hoe doe je dat...nou...gewoon zo...:D

je gaat naar www.imageshack.us

plaatjesposten4yn3.jpg


klik op bladeren om in je computer te zoeken naar de foto die je wilt uploaden:

plaatjesposten5cp0.jpg


dubbelklik het plaatje en het verschijnt in Imageshack

plaatjesposten6gz9.jpg


klik vervolgens op host it!

en dit is het resultaat:

plaatjesposten7kb5.jpg


omdat wij het volledige plaatje willen posten kies je voor de laatste optie, Direct link to image. Kopieer dit linkje:

plaatjesposten8ul3.jpg


en ga terug naar je post op het forum...dit linkje wil je namelijk laten zien.
Ga op de plek staan waar je je foto wilt posten en klik dit icoontje aan:
plaatjesposten9ry5.jpg


en je ziet dit verschijnen:

plaatjesposten10iy2.jpg


Daar zet je je linkje in (mijn auto dus in dit geval)

plaatjesposten11ee9.jpg


en klik ok en zie hier het resultaat:

fotoplaatsenuc5.jpg




[/hand]

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Link naar een Foto posten

[hand]Link naar een Foto posten

Als je op een forum post waar het niet wenselijk is dat er plaatjes gepost worden ivm de ruimte die een forum te besteden heeft kun je een link posten. Hier op het forum kan dat wel, maar een ander forum waar ik lid ben is de ruimte die ze hebben niet zo groot, dus kun je een link naar een foto posten.
Hoe doe je dat?

Laat ik even bij mijn eend blijven...

Je kunt via een aantal sites je foto uploaden.

www.imageshack.us
www.supload.com

allereerst imageshack:

Ga naar de website:

linkposten1ve9.jpg


klik op bladeren en zoek je foto op:

linkposten2bd7.jpg


dubbelklik deze of open dit bestand en hij wordt in Imageshack ingeladen:

linkposten3ne0.jpg

klik op Host it! en het volgende scherm verschijnt:

linkposten4jk8.jpg


om alleen een link te plaatsen kies je Show Imaga tot friends. Deze selecteer je en kopieer je:

linkposten5ow8.jpg



vervolgens post je de link zonder andere actie in je post:

http://img295.imageshack.us/img295/2945/fotoplaatsensd4.jpg

en als jij nu op deze link klikt krijg je de foto te zien..:)

Hetzelfde is eigenlijk bij supload:


ga naar de website en je ziet dit:

linkposten6qh0.jpg


Dezelfde acties: blader naar je bestand en kies voor upload images now....

Dan krijg je dit te zien:

linkposten7nd0.jpg



en kies voor de Direct Link Codes:

http://s2.supload.com/free/fotoplaatsen_.jpg/view/

en als de upload goden het willen kun je het plaatje nu zien...[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een avatar plaatsen bij je naam

[hand]Een avatar plaatsen bij je naam

Een avatar bij je naam is heel leuk om te zien, maar je moet wel een klein plaatje maken. Je kunt natuurlijk als je de sigmaster vraagt een handtekening voor je te maken om ook een mooie avatar te kiezen die bijpassend is bij je sig...zoals in mijn geval.

Maar hoe plaats je je avatar bij je naam?

Dat...........doe je zo...

Ga linksboven naar je gebruikerspaneel en kies voor Wijzig Avatar.

avazl3.jpg


je ziet dat je kunt kiezen voor een Softcity avatar, wat natuurlijk heel leuk is, maar je kunt ook kiezen voor een eigen avatar:

ava2il0.jpg


kies voor bladeren en kies een avatar van je computer. Zorg dat deze maximaal 80x80 is, anders is het bestandje te groot:

ava3jx1.jpg


als je je plaatje dubbelklikt zie je het verschijnen in je bladerveldje:

ava4cq9.jpg


klik dan op aanpassingen bewaren en je ziet dat deze te groot is...want je krijgt deze melding:

ava5yx5.jpg


vaak scheelt het als je plaatje als .gif bestand is opgeslagen...:)

Kortom, zorg dat je bestand niet te groot is, en maak het kleiner totdat het wel geaccepteerd wordt. Als het eenmaal lukt krijg je dit:

ava6cr8.jpg


en zo hebben je postjes een persoonlijk karakter. Het grappige is dat je na verloop van tijd mensen herkent aan hun avatar, zeker als je regelmatig aan de bar post, dan valt de avatar sneller op dan de naam dat is best grappig. [/hand]
 
Een screenshot maken

[hand]Een screenshot maken


Vaak wordt er op het forum gevraagd of je even een screenshot kunt maken...tuurlijk denk je, maar hoe doe je dat? Nou gelukkig is dat uiteindelijk ook niet zo moeilijk.

Persoonlijk vind ik het heel handig om daarvoor het programmaatje MWSnap te gebruiken. Maar je kunt het ook gewoon met Paint doen. Ik zal daarvoor twee voorbeelden geven. Ik ga van deze post een screenshot maken. Druk de Ctrl toets tegelijkertijd met de Prt Sc toets in.

Ga dan naar Paint in Start - All Programs/ alle programma's - Accessoires en zoek naar Paint.

Open Paint en druk Ctrl + V (snel toets voor plakken) en je ziet je screenshot verschijnen:

screenshotzv6.jpg


save deze met een naam die je zelf makkelijk kunt onthouden, in dit geval geef ik het de naam screenshot:

screenshot2kb2.jpg


Ikzelf snij mijn screenshot altijd een beetje bij met Microsoft Picture manager zodat je alleen te zien krijgt wat ik wil laten zien, maar dat hoeft natuurlijk niet...en je hebt een screenshot..!!

En dan met MWSnap:

Dat kun je hier vinden:

DOWNLOAD MWSnap

en dat programmaatje ziet er zo uit als je het op je pc hebt openstaan:

screenshot3xf0.jpg


je voert exact dezelfde acties uit als je doet in Paint maar plakt het in dit openstaande schermpje:

screenshot7gs1.jpg


Houd altijd rekening met de grootte en de leesbaarheid van je screenshot. Als je liever wilt dat iemand het monitorgroot op zijn scherm kan zien kies je in imageshack voor de optie Thumbnails for Forums 1 en plakt die in je post:



dan kan je erop klikken en zie je het plaatje weer groter[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan