• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sitecom WL-535 broadband router 54g

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor diegene die bvan plan zijn een router van sitecom aan te kopen een tip?????

Koop hem niet. na twee dagen e-mail wisseling met de support van sitecom de volgende oplossingen aangedragen, probeer eens met een andere computer de router te benaderen en verwijder je virusscanner. terwijl mijn probleem bij hun was dat ik voor de firmware te updaten niet met @home op internet kwam (draadloos en LAn) maar wel een wepkey kon ingeven waar hij zich de gegevens qua sterretjes vastheild. En na de update wel op internet kwam maar dat de velden na invoer leeeg zijn. Terwijl hij bij mijn buurman aangeeft dat het netwerk is beveiligd. Echter met de ingevoerde gegevens kan ik mijn eigen netwerk niet draadloos benaderen, wel via LAN. heb al meerdere malen gereset en dezelfde en andere codes ingevoerd met hetzelfde resultaat. Dus met ander woorden produkt shit en support nog shitter.

Erik
 
Hallo,

Ik heb vergelijkbare problemen met mijn Sitecom WL 535. wel verbinding, maar nadat ik beveiliging wil aanleggen gaat het mis. Volgens instructies op verschillende sites moet je in een tabblad draadloze verbindingen allerlei settings instellen. Bij mij komt echter alleen een tabblad algemeen en geavanceerd (ik werk met windows XP sp2).

Het tabblad waar ik dus de eigenschappen van mijn draadloze verbinding zou moeten instellen is dus niet beschikbaar. Ik zag dat jij hetzelfde probleem had.

Wie kan mij helpen.

Groeten Raoul
 
Ik heb hetzelfde probleem, ik kom wel in de router maar hij maakt geen verbinding met het internet.
Het lijkt er dus op dat de router niet met mijn modem kan connecten...
Ik heb Wanadoo Broadband Basic met een Motorola modem.

Heb sitecom gemaild en kreeg als antwoord dat ik mijn modem maar een uurtje moest uitlaten en daarna weer eens moest proberen.
Heb het modem een minuutje uitgelaten en toen weer aangesloten, maar no way geen verbinding hoor. Waarom zou je een modem er een uur uit moeten laten terwijl hij na 20sec al is gereset??

Heb ze maar weer een email gestuurd dat dat niet hielp.

Kan iemand mij hier helpen??

Als ik de firmware download dan krijg ik een bin-bestand, daar heb ik toch niks aan met Windows XP Pro???
 
De handleiding deugd niet en support socks. Heb hem zelf aan het lopen gekregen. Betreffende de firmware moet je het bestandje downloaden, als je het uitpakt vindt je twee linux bestanden met de tekst.... first en second. GA naar je router toe omder het tabblad tools vindt je de plek waar je moet upgraden, deze bstanden moet je dus op je harde schijf opslaan en met bladeren het eerste bestand upgraden en als hij klaar is het tweede bestand. Bij mij kwam ik toen wel op internet met @home.

Betreffende de beveiliging moet je niet zoeken op de tabladen van de netwerkverbindingen maar moet je de software die je erbij hebt gekregen installeren en via het icoontje dat op je computer staat bij de tijd instellen, dat gaat heel makkelijk. Als je nog een lanverbinding erbij hebt lopen dan hoef je daar geen beveiligingsinstellingen te doen.


Groet en succes Erik
 
Hoi Erik,

dank je voor je reactie.
Ik heb gedaan wat je had neergezet maar helaas werkt hij nog steeds niet :fury: ...
Ik ga morgen sitecom maar even bellen en de buurman (= systeembeheerder) van mijn werk maar weer eens aan z'n broek trekken of hij mij niet kan helpen...

Wordt hier een beetje heel erg moe van, waarom kan het nou niet gewoon in n keer werken?? (N)

Groeten Lynn
 
Hallo Lynn,

Ik heb het installeren alleen geprobeerd via de software van Sitecom door contact te maken met de router, alle beveiliging instellen en dan vervolgens kan mijn computer geen contact meer maken. Ik heb ook die motorola modem, maar volgens mij ligt het probleem meer bij de beveiliging van de router.

Als je er nog uitkomt dan hoor ik het graag.

Ik ga mijn probleem ook maar eens opnieuw posten, kijken of er nog iemand een idee heeft.

Groeten Raoul
 
denken jullie er wel aan als jullie met de beveiliging gaan klooien om dit te doen met de kabel op de router en comp dus via een LANKABELverbinding. Dat vergeten ze in de handleiding erbij te zetten. Bij mij was het zo dat hij als ik de wep aangaf dat hij draadloos dan geen verbinding meer tussentijds had en dat de gegevens halverwege draadloos verdwenen.

Als je de wep instelt en beward en close doet dan heb je dit is tenminste bij mij zo lege vleden, dus er staan geen sterretjes etc. Echter de key die je hebt ingegeven werkt wel.

EN ZEER ZEKER DE FIRMWARE RECHTSTREEKS VIA DE ROUTER UPGRADEN< DUS VIA INTERNET HET BESTAND DOWNLOADEN UITPAKKEN EN EEN VOOT EEN VIA TOOLS IN DE ROUTER EROP ZETTEN, KIJKEN OF JE DAN VERBINDING HEBT EN DAN PAS MET DE BEVEILIGING VIA DE LANKABEL SPELEN.

ERIK:rules:
 
Dus Downloaden Firmware En Op Je Schijf Opslaan Verbinding Maken Met De Router En Hier Via Tools Een Voor Een De Bestandjes Upgraden.
 
Je moet trouwens wel via internet balk met het 192..... nummer de router benaderen en iet proberen in te stellen met de software van de USB-stick, want dat is alleen maar de software om de draadloze USB stick in te stellen. Dus m.a.w software niet installeren, eerst met de lankabel aangesloteb via de intenetadresbalk met het 192... nummer de router instellen en dan de computer waar je de USB wil opzetten, de software installeren en de gegevsn invullen, zoals de wep-key, netwerk SSID naam etc etc.

Succes Erik
 
Ik heb ook de Sitecom WL-535 maar ik kom er echt niet meer uit. Als ik in de adresbalk de IP intik kan die pagina niet gevonden worden.
 
Heb je hem met de LAN-kabel eraan hangen of met de draadloze USB stick.
 
Je moet ook eens proberen om de adresbalk volledig blanko te maken en dan het adres erin typen.

Erik
 
Modem -> Router -> USB Stick -> PC
Zo ziet het er nu uit.
 
Wat heb je allemaal al gedaan/geprobeerd?

Software van de router en usb-stick op de pc geinstalleerd?
Router met een kabel op de pc aangesloten en de instellingen goedgezet en wireless lan aangezet? (kan dat die uitstaat)
Pas daarna draadloos proberen te verbinden, als dat lukt de router terug op de modem aansluiten en e.e.a. zou moeten gaan werken.
Hoe ver kom je? :)
 
Met de USB stick lukte het me ook niet, heb hem via de lankabel benaderd, dit moet je sowieso al doen als je beveiliging erop wil zetten, want op het moment dat je die Key invuld en bewaard verbreekt hij halverwege de verbinding en neemt hij de Key niet volledig over. Dus m.a.w. Lankabel op de router aanlsuiten op 1 van de 4 poorten (niet op de WAN-poort), in principe met je dan als je in de router zit met de wizard al verbinding kunnen maken, wel eerst de wizard doorlopen. Als dit lukt dan pas wep-instellingen doen en vervolgens de USB installeren. Dus nu eerst de software etc die je van sitecom erop hebt gezet verwijderen.

Erik
 
Ik heb hem inmiddels aan de praat. LAn kabel aansluiten is inderdaad handig bij instellen van de beveiliging. Bij mij was het probleem dat de Wireless zero configuration niet automatisch aanstaat. Die moet ik dus af en toe opstarten. Als dit niet aan staat krijg je ook niet he ttabblad draadloze netwerkverbinding in de eigenschappen van de netwerkverbinding.

Groeten Raoul
 
Bij mij was het probleem dat de Wireless zero configuration niet automatisch aanstaat. Die moet ik dus af en toe opstarten. Als dit niet aan staat krijg je ook niet he ttabblad draadloze netwerkverbinding in de eigenschappen van de netwerkverbinding.
Groeten Raoul
Die kan je wel op automatisch zetten als je dat wilt.
start -> uitvoeren -> intypen: services.msc
In de lijst omlaag gaan naar wireless zero configuration, aanklikken en in het popupscherm opstarttype op automatisch zetten en dan OK. (staat het bij mij ook) verder niets veranderen.
 
kan iemand mij vertellen WAAR ik de goede firmware kan vinden voor de router want op de sitecom site staat er enkel support voor de WL-530 en WL-536, maar niet de WL-535

Ik ga deze wel gebruiken met ADSL (skynet) in Belgie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons
Terug
Bovenaan