• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

SnKa

Gast
Sinds kort heb ik (weer..-_- ) een internet probleem, ik kan een paar sites bezoeken en na een tijdje krijg ik deze melding:

De webpagina kan niet worden weergegeven


Meest waarschijnlijke oorzaken:
  • <LI id=causeNotConnected>Uw computer is niet met internet verbonden. <LI id=causeSiteProblem>Er zijn problemen op de website opgetreden.
  • U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Mogelijke acties:

bullet.png
Verbindingsproblemen vaststellen


Meer informatie


Ik kan hierna naar geen enkele site toe, dus geen, www.google.nl etc. en ik had op dat "Verbindingsproblemen vaststellen" gedrukt, en die had iets gevonden met "WinSock" en ik had het laten herstellen, alleen het blijft maar terugkomen, ook na rebooten. ik heb ook al de winsockfix.exe geprobeerd maar dat helpt ook niet, heeft iemand misschien suggesties?

Alvast bedankt!
 
Zelfde probleem had een vriend van me. Het probleem is dat je pc de internet-verbinding afbreekt na een tijdje. Maar we konden geen oplossing vinden.

We hadden de pc geformat en toen werkte het terug.
 
tja, dat is wel iets teveel van het goede, om gelijk te gaan formatteren. Vooral omdat ik binnenkort toch Vista krijg. maar is er niet een iets minder drasticsche oplossing voor? Maar toch bedankt;)(Y)
 
Toch nog even wachten op de andere leden :) Ik weet niet veel over zo gelijkaardige problemen.
 
Hoe is de pc met internet verbonden?
Bedraad of draadloos? direct op een modem aangesloten of via een router?
Zijn er nog meer pc's aanwezig en hebben die het probleem ook?
 
ik ben verbonden via een bedraad router (4 poorten). en de andere computers hebben dat probleem niet, dat is juist het gekke..
 
Heb je een Firewall, virusscanner?
 
Ja, ik heb Comodo Firewall Pro, & AntiVir als virusscanner
 
Heb je de setup ervan? Anders kan je eens proberen ze beide te verwijderen?
 
Als test, prik de netwerkkabel van jou pc eens in een andere poort van de router.
Is het probleem dan weg of blijft het?

Als het blijft, laat antivir je pc eens scannen.
 
nee, twerkt nog steeds niet... alle scans geprobeerd ookal

Tijd van laatste controle: 02/06/07 18:50:22
WinSock-controleStatus van WinSockinfo\Device\NetBT_Tcpip_{8D7F63CB-EF4D-4630-BAE6-6C7C2352A70B}-protocol kan niet in de Winsock-catalogus worden gevonden.errorNiet alle vermeldingen voor basisserviceproviders kunnen in de Winsock-catalogus worden gevonden. Opnieuw instellen is vereist.actionAutomatische reparatie: WinSock-catalogus opnieuw instellenactionUitvoeren voltooid: netsh winsock reset cataloginfoOpnieuw opstarten van het systeem is vereist

Controle van netwerkadapterDetectie van netwerklocatieinfoInternetverbinding thuis gebruikenIdentificatie van netwerkadapterinfoNetwerkverbinding: naam=LAN-verbinding, apparaat=Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC, mediatype=LAN, submediatype=LANinfoNetwerkverbinding: naam=Draadloze netwerkverbinding, apparaat=ASUS 802.11g netwerkadapter, mediatype=LAN, submediatype=DRAADLOOSinfoNetwerkverbinding: naam=1394-verbinding, apparaat=1394-netwerkkaart, mediatype=LAN, submediatype=1394infoZowel Ethernet- als draadloze verbindingen zijn beschikbaar, gebruiker vragen om selectieactionGebruikersinvoer vereist: Netwerkverbinding selectereninfoEthernet-verbinding geselecteerdStatus van netwerkadapterinfoStatus van netwerkverbinding: Verbonden

Controle van HTTP, HTTPS en FTPHTTP-, HTTPS- en FTP-verbindingsmogelijkhedenwarnHTTP: fout 12029 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: A connection with the server could not be established warnFTP (passief): fout 12029 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: A connection with the server could not be established warnFTP (actief): fout 12029 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: A connection with the server could not be established warnHTTPS: fout 12029 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: A connection with the server could not be established warnHTTP: fout 12029 tijdens verbinding maken met www.hotmail.com: A connection with the server could not be established warnHTTPS: fout 12029 tijdens verbinding maken met www.passport.net: A connection with the server could not be established errorKan geen HTTP-verbinding maken.errorKan geen HTTPS-verbinding maken.errorKan geen FTP-verbinding maken.
 
naam=Draadloze netwerkverbinding, apparaat=ASUS 802.11g netwerkadapter
schakeld jou netwerk verbinding niet steeds over op je draadloze verbinding? aangezien je bedraad netwerk hebt; kan het zo zijn, schakel de draadloze is uit!
 
nee, want er is bij mij geen draadloos netwerk in de buurt waarmee mn draadloze adapter verbinding mee zou kunnen maken..
 
Okay.. Schakel toch maar uit; misschien ligt het er toch aan ;)

WinSockinfo\Device\NetBT_Tcpip_{8D7F63CB-EF4D-4630-BAE6-6C7C2352A70B}-

Er is iets mis met je TCP/IP.. Staan alle IP instellingen goed?
 
Er is een kans dat malware of een virus je winsocks gekaapt heeft.
Daar is wel een programma voor om het op te lossen, maar dan moet je eerst weten waaraan het ligt ;)

Om dat uit te vinden, moet je eens een hijackthislog maken en plaatsen in het hijackthis forumdeel.
Zie hier voor uitleg: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=5275

Zet er een linkje bij naar dit topic.
 
Heb je al gekeken of je pc dan nog wel een ip adres heeft? Kan je je router dan nog wel benaderen of ook niet meer? werkt rdp nog wel op dat moment? Het zou je netwerkkaart kunnen zijn, maar een virus is meer voor de hand liggend. Ping als het probleem zich weer voordoet naar 127.0.0.1, je router, andere pc's in het netwerk. waarschijnlijk lukt dat ook niet meer. Het zou ook nog kunnen dat je onlangs iets hebt geinstalleerd waardoor IE niet goed meer werkt. (Wellicht via msconfig even uit te zetten)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ping: Start --> Uitvoeren --> Cmd --> typ 'ping 127.0.0.1' (zonder aanhalingstekens)
 
Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij is het ontstaan na het downloaden van de update KB 944533. Krijg ook de foutcode 12029. Als ik het systeem terugzet naar de situatie voor het installeren van KB 944533 is het probleem weg.
Wie helpt ons verder?
 
heel raar, ik heb het probleem ook, en heb OOK comodo geinstalleerd. mss tog dat comodo de veroorzaker is, maar ik heb 'm wel eens uitgeschakeld, maar werkte niet-_-
 
Nadat ik xp opnieuw heb geinstaleerd en omdat we overstappen naar een andere adsl leverancier moet ik even internetten via een inbel verbinding.
En ik heb precies het zelfde probleem. maar alleen voor beveiligde site's en msn. dus ook geen hotmail via het web, ik kan wel hotmail gebruiken met outlook omdat ik een oud account heb en dat nog werkt met outlook express.

Ik heb alle dll's gehad en de service's aangezet die ik denk nodig te hebben. in geavanceerd alles gecheckt etc.
127.0.0.1 pingen gaat probleemloos. internet is verder ook goed. toch bij msn een wachtwoordfout en bij https gewoon de zelfde melding als eerder genoemd. met het zelfde ww kan ik dus wel via outlook mailen. mijn zoon van 10 wordt overspannen zonder msn. ik ben systeem analist maar mijn windows kennis is zeer beperkt.
Wie kan ons helpen?:surrender
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan