• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tips @ Tuts

Status
Niet open voor verdere reacties.

D Drmmr

Heeft veel posts
Lid geworden
5 jul 2005
Berichten
13.482
Waarderingsscore
151
*
In dit topic staan simpele, maar nuttige tips. Hou je van knutselen aan je pc of wil je dingen net iets beter onder de knie krijgen, kijk dit dan even door. Misschien vind je precies dat wat je nodig hebt.

Heeft iemands tip je geholpen en wil je diegene daarvoor bedanken? Klik dan op het weegschaaltje links onderin de post om reputatiepunten (++) te geven.

Wil je ook een tip posten? Doe dat dan in dit topic.




Inhoud

*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MP3 speler opladen via USB maar geen adapter?

[hand]
MP3 speler opladen via USB en op vakantie zonder computer en zonder een dure adapter te willen kopen?

Je bent op vakantie, je neemt je super deluxe Ipod Video mee, maar je hebt alles behalve zin om geld uit te geven aan zo'n belachelijk dure oplader, dan heb ik hier de oplossing voor je!

Koop een USB Hub die op het stroomnet staat aangesloten, zoals de USB 2.0 HUB van Sitecom (7 poorts) of de USB 2.0 HUB van Sitecom (4 poorts)! Die staat aangesloten op het lichtnet en laadt je MP3 Speler op zonder dat je je computer hoeft aan te zetten, ideaal voor op vakantie!

Deze ervaring wilde ik graag met jullie delen, omdat ik jullie dan minstens 20€ bespaar :)
[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Resolutie veranderen

[HAND]
Hallo,

Ik ga hier uitleggen hoe je kan gamen op een bepaalde resolutie als het spel deze resolutie niet ondersteunt.
Als voorbeeld neem ik Battlefield 2.
Dit spel ondersteunt niet de resolutie 1680 x 1050.

Hoe kun je ervoor zorgen dat hij dit toch draait?
* Maak een snelkoppeling op je bureaublad
* Rechtermuisknop op het pictogram
* Eigenschappen
* En bij "Doel" zie je wat tekst staan!
* Bij mij staat er dit maar het gaat zich om de laatste stukje tekst die je moet toevoegen. (hier dik gedrukt)
"C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050
* achter BF2.exe" Type je dit over met de gewenste resolutie.
* Ik heb er 1680 en 1050 ingevuld maar dit kun je veranderen door een andere resolutie.
* Klik als je klaar bent op "OK"

[/HAND]
 
[tip]
Gegevens van je hardware opzoeken

Met het programma Everest kun je heel gemakkelijk opzoeken welke onderdelen er allemaal in je pc zitten. Ook kun je je temperaturen ermee meten.

Everest Home Edition kun je hier downloaden: http://www.starfix.nl/download&download=WlhabGNtVnpkRjlvYjIxbExtVjRaUT09
Everest Free Edition kun je hier downloaden: http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Voor de plaatjes heb ik de Home Edition gebruikt.


Merk en type van onderdelen
Om het merk en type van verschillende onderdelen van je pc op te zoeken, start je Everest op en ga je in de lijst aan de linkerkant naar 'Computer' -> 'Summary'.

Everest_Summary.gif


In het rood zijn het merk en type van mijn moederbord en grafische kaart aangegeven.


Temperaturen meten
Om de temperatuur van je pc te meten in Everest ga je naar 'Computer' -> 'Sensor'.

Everest_Sensor.gif


In het rechter deel verschijnt dan de temperatuur van het moederbord, de processor, de videokaart en de harde schijf. Het kan zijn dat bij jou van andere zaken ook de temperatuur wordt gemeld of van sommige dingen niet. Dit ligt eraan dat de hardware het meten van de temperatuur moet ondersteunen.


Meer informatie
Je kunt in Everest nog veel meer informatie terugvinden. In het plaatje hieronder kun je bijvoorbeeld zien wat de kloksnelheid van de FSB en het geheugen op mijn pc zijn.
Als je genteresseerd bent in wat er allemaal in je computer zit, loop dan eens door het lijstje van Everest heen en kijk wat je ervan kan maken. Als je niet weet wat iets betekent, kun je natuurlijk altijd even kijken of google of wikipedia meer weet en anders kun je het even vragen op het forum.

Everest_Motherboard.gif

[/tip]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke heb ik nodig?

Als je zoals mij niet veel weet over voedingen en hoeveel watt elk pc onderdeel verbruikt.

Deze vond ik toen ik aan het surfen was, een zeer handige link en nog up to date ook...
Even overal alle hardware invoeren die je in je pc hebt zitten en klikken op "Calculate"

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp


groetjes,

dave
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan