• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Harde Schijf Maxtor 120gb

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

roza

Gast
hoi,
ik ben een leek op pc gebied.
ik heb een extra nieuwe harde schijf geplaatst op mijn pc dat is prima gelukt alles loopt goed. maar nu wil ik in programma pinnacle studio version8 een film opnemen en op de nieuwe harde schijf zetten als ik dat doe krijg ik een melding van : De gegevenssnelheid van station H: ligt onder de benodigde gevenssnelheid 4444kb/sec.

wat betekend dat en hoe kan ik dat oplossen.
de station H is de naam van mijn nieuwe harde schijf.
alvast bedankt.
roza.
 
Hoi Roza,

Dit betekend dat jouw nieuwe harde schijf niet de benodigde snelheid heeft om de film die je wil opnemen in de stand zoals deze nu staat.
(dit in het kort)

(En nu de lange versie)
Om een film vanaf video of camera over te zetten (digitaliseren) op de harde schijf, heeft deze schijf een minimum aan snelheid nodig. Deze snelheid haalt de nieuwe schijf niet.
Je kan er voor kiezen om op een ander niveau op te nemen BV mpeg1 in plaats van mpeg2. Misschien dat dit werkt.
Je kan er ook voor kiezen om een andere schijf aan te spreken voor het opnemen van de film (zie keuzemenu bij opnemen (snelheid van schijf, andere schijf)

Je kan de schijven op een andere manier in de PC hangen
Master IDE 1 HD voor opstarten, Slave IDE 1 CD-rom (of DVD speler)
Master IDE 2 CDR (of DVDR), Slave IDE 2 Tweede harde schijf.
Op deze manier neemt jouw nieuwe HD niet de tragere snelheid over van de eerste HD (Als deze op dezelfde IDE staat.

Je kan jouw nieuwe HD formateren op NFST en niet op FAT32. Dit geeft ook al een snelheidswinst voor het maken van opnames op de HD (Kan het beste met Win XP)

Ik hoop dat je hier iets aan heb, en anders hoor of zie ik het wel.

Succes, Magnum.
 
Hoi, kan je niet helpen met je probleem, zag je vraag ook op een ander forum staan en vroeg me alleen af of je nu daantje of roza heet. :D


succes

p.s de reacties die ik hoor over pinaclle studio zijn niet allemaal even best, wellicht is er een ander progje dat beter werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan