• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met TV-Out aansluiten op Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanV

Nieuw lid
Lid geworden
12 feb 2007
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Ik wil via TV-out mijn TV koppelen aan mijn Laptop.
Heb de volgende laptop:
HP Pavilion DV6132 met windows Media Centre 2005
Videokaart Nvidia GEoForce 6150

Aansluiting naar TV als volgt:
S-video kabel (7-polig) verloop naar tulp
tulp kabel aangesloten op TV via Scart

Als ik de computer opstart komt het windows opstartscherm wel door op de TV (in kleur), echter zodra de computer doorstapt op het scherm om de gebruiker(s) te selecteren dan blijft de TV blauw.

Allerlei mogelijke instellingen al geprobeerd voor de Nvidia kaart.
ingesteld als kloon of als dualview, automatische detectie etc echter zonder resultaat.

wat doe ik fout?????
 
betreft het geen pal / ntsc probleem heb je daar al eens mee geexperimenteerd.
 
heb alle mogelijke instellingen van Pal en NTSC uitgeprobeerd.
gezien het feit dat tijdens opstarten van windows xp het windows logo en opstart scherm wel door komen lijkt het nu goed te staan.

het probleem is dat de "echte" windows schermen niet op de tv komen
 
de refreshrate kan ik niet instellen, staat standaard op 60MHz
 
heb al de volgende aansluittype's uitgetest:

s-video met verloop naar composiet
s-video - s-video

beide aangesloten op scart connector in stand in.
gezien het feit dat de opstartschermen wel doorkomen in beide situatie's lijken beide aansluitingen technisch gezien wel te werken.

het probleem lijkt dat de tv de weergave van de pc in windows mode niet aankan.

ga binnenkort met de laptop uittesten op een andere tv.
 
En mss een ander AV kanaal op de televisie?
 
in somige biossen kan je het signaal ook aanpassen [pal pal-b etc.]
 
Dat je TV blauw blijft betekent dat er geen signaal is; oudere TV's zouden alleen ruis laten zien.

Heb je in Windows bij eigenschappen van Video wel geselecteerd dat beide beeldschermen 'aan' staan ? Het windows logo en startscherm worden nl. al weergegeven voordat de drivers voor je Videokaart(en) geladen worden, dus die schakelen de weergave op TV-OUT ws. weer uit.
(ik neem aan dat je ook 'gewoon' beeld hebt als je de BIOS setup van je laptop ingaat met TV aangesloten ?)
 
tijdens opstarten pc is er wel signaal naar tv, echter na de "zwarte" opstartschermen (bios etc) komt het blauwe scherm

allerlei instellingen van pal uitgeprobeerd
 
opgelost: heb eindelijk een andere driver gevonden, deze werkte direct

bedankt voor jullie adviesen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan