• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

CPu probleem???

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Carlo3003

Gast
Hallo,

Ik ben nieuw hier maar zit al wel met een vervelend probleem.

Heb hier de pc van mijn schoonouders staan die niet meer op wilt starten.
Tijdens een stukje tekstverwerking viel de pc sontaanuit. Hierna nog een keer gedraaid maar nu dus niet meer.

De koeler gaat wel draaien maar meer gebeurt er niet.:wall:

Moederbord is een Foxconn 760GXK 8mc en de processor is een AMD Sempron 3000+ 1,8 GHz

Kan het zo zijn dat de processor de geest heeft gegeven???

Wie kan mij helpen??:wacko:
 
Klinkt meer als een voedingprobleem. Je kunt het beste even een andere voeding aansluiten om te proberen. Ik heb nog nooit een CPU zomaar zien uitvallen, dan moet hij oververhit zijn geweest, draait het fannetje nog wel?
 
Laatst bewerkt:
Voeding is nog perfect. Deze getest op mijn eigen pc. en het fannetje draait nog wel ja
 
Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad en bij mij was het dat de CPU dood was.
 
Tsja, het kan natuurlijk best wel, maar ik heb het zelf nog nooit gehad.
 
Ja alles deed het nog gewoon behalve geen beeld:)

Het kan misschien ook nog de videokaart zijn,
Misscien kun je effe een kaart van iemand lenen.
 
Krijg je geen foutmelding van het moederbord (piepjes)? Evt. via de audio uitgang, dus dan moet je ff boxen of oordopjes erop aansluiten.
 
Ik kan me enigzins wel voorstellen dat een CPU oververhit kan raken.
Pas bij mijn ouders de pc uit elkaar gehaald omdat pc wel eens zomaar uit viel.
Softwarematig kon ik niks vinden, dus heb ik de kast open gemaakt.
Alle stekkertjes gecontroleerd en dergelijke. Verder zag ik niks verdachts aan het moederbord of de processor.......... tot mijn oog viel op die deken van stof in de CPU koeler! met een kwastje schoongemaakt en een handvol stof eruit gehaald.
Verder niks kunnen vinden wat niet goed was en computer weer aangesloten en opgestart. Format C gedaan en besturingssysteem opnieuw geinstalleerd.
Hij is niet meer uitgevallen.
 
Ja het is best lastig het kan zoveel zijn.

* Als het niet de VGA is denk je mss dat het slot van je VGA naar de klote is.
* Dus word nieuw moederbord
* Nieuw mobo gekocht
* werkte nog niet
* nieuwe processor
* werkt nog niet omdat de voeding niet paste @ mobo (Compaq crap)
* En toen werkte die:)
 
Dan betrof het dus een hitte probleem waardoor de bios vanwege de te hoge temps de pc uitzette, wel gek dat hij dan niet na een tijdje dan weer wel wilde opstarten aangezien hij dan nog niet zo heet is.

toch goed dat het is opgelost dan :)

p.s. had je tijdens je visuele controle van het moederbord ook gekeken naar gesprongen cq opengeklpate condensatoren? dit was in ieder geval een vaak voorkomend probleem bij oude Sky computers.
 
Tja, ik zit niet dagelijks in de buikholte van iedere computer te kijken. Ik zie een bord waarvan ik weet dat de naam ervan "moederbord" is. Ik zie er van alles op zitten, en ik vind het er allemaal mooi uitzien.......... maar ik heb de ballen verstand van wat nu wel hoort op een moederbord en wat niet. Ik weet niet eens wat een condensator is.
Ik dacht gewoon dat het stof het koelblok van de CPU afsloot waardoor de ventilator geen effect had.
 
Ik dacht gewoon dat het stof het koelblok van de CPU afsloot waardoor de ventilator geen effect had.
Dat was een hele goede en effectieve conclusie / oplossing.
 
als je het geheugen uit het moederbord haalt en je pc aanzet.
hoor je dan piepjes???
zoja dan is processor en moederbord niet stuk.
zoniet dan is de processor of moederbord stuk.
90 procent moederbord en 10 procent processor dus zal eerst maar eens een ander moederbord halen in dat geval.
 
probleem was al opgelost zoals de topicstarter aangaf:


Verder niks kunnen vinden wat niet goed was en computer weer aangesloten en opgestart. Format C gedaan en besturingssysteem opnieuw geinstalleerd.
Hij is niet meer uitgevallen.
 
Sorry hoor, maar IK was niet de topicstarter. Dat was Carlo3003.
Misschien is hij nu aan het stoffen..........
 
hmm kleine persoons verwisseling door mij :)
zo zie je maar, ik ben ook toe aan een goed bed.
 
als je het geheugen uit het moederbord haalt en je pc aanzet.
hoor je dan piepjes???
zoja dan is processor en moederbord niet stuk.
zoniet dan is de processor of moederbord stuk.
90 procent moederbord en 10 procent processor dus zal eerst maar eens een ander moederbord halen in dat geval.

Als je je mem eruit haalt moet je piepjes horen.
Dit geld ook als je de VGA eruit haalt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan