• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke Windows is beter? Windows XP of Windows Vista?

  • Onderwerp starter Randy_G-Unit
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Randy_G-Unit

Gast
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe computer te gaan kopen maar dan moet ik even weten welke windows ik er op wil laten zetten. Ik hoorde van kennis dat Windows Vista nog teveel fouten & problemen heeft. Is dit zo? Ik wil graag Windows Vista erop hebben, Maar dan wil ik gewoon net zo weinig fouten hebben als Windows XP. Welke kan ik het beste nemen?
 
xp pro sp2 is naar mijn mening nog het beste en stabielste,,

vista heeft nu al lekken en problemen,,ik zou wachten tot het verbeterd is,,
maar nou ben ik ook een ouderwets mannetje die argwanend is naar vernieuwingen.
 
Tja, hier zijn de meningen erg ove verdeelt....
ik zou zeggen: neem er n met XP erop....
Vista is inderdaad een grote gatenkaas en bovendien is het bewezen dat het toch langzamer is als XP...
Maar goed, Vista is wel erg mooi en lekker om mee te werken....
Als je er eenmaal aan gewent bent dan
 
Hallo.

Windows Vista heeft nog hier en daar wat fouten maar zal wel aardig draaien hoor.
Ik zou voor XP gaan en daarna als de zooi gemaakt is overstappen op Vista,
 
Ik zou ook gaan voor eentje met XP, behalve als je wel een gevorderde computergebruiker bent en kunt omgaan met de problemen die Vista (nog) heeft. Ook is het nog moeilijk om alles te vinden in Vista (Vind ik). Je raakt er wel aan gewent maar het is in het begin een beetje moeilijk.
 
Oke, Maar ik heb viavia gehoord dat GTA San Andreas niet op Vista draait. Is dit zo?
 
Ik heb ff gezocht, maar ik heb niks kunnen vinden over San Andreas die niet zou werken onder Vista, als ik weer thuis ben wil ik het wel ff proberen voor je, maar misschien is iemand eerder (Ben zaterdagavond weer thuis)

Off-topic: 100ste post xD
 
Ja kan soms voorkomen dat iets niet werkt.
Bij 2 mensen die ik ken werken de dvd branders niet. dus ik zouw nog effe bij XP blijven als je zonder problemen wilt computeren.
 
Ik heb zelf xp en vista (en linux) maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk vista wel lekkerder vind werken dan xp en dat zit hem in de kleine dingen. natuurlijk is vista pas uit en heeft het dus bugs maarja als je dat door de vingers kan zien omdat je een ervaren computer gebruiker bent die graag experimenteert dan zal ik voor vista gaan.

als je niet een wat ervaren gebruiker bent en niet van experimenteren houdt dan zal ik gewoon gaan voor xp.


of als je een echte die hard bent dan zal ik gaan voor LINUX BERYL. die is helemaal de bomb waar vista nog een puntje aan kan zuigen
 
als je niet een wat ervaren gebruiker bent en niet van experimenteren houdt dan zal ik gewoon gaan voor xp.

als je een wat door schade en schande wijs geworden ervaren gebruiker bent dan zal ik gewoon gaan voor xp.;)
 
als je een wat door schade en schande wijs geworden ervaren gebruiker bent dan zal ik gewoon gaan voor xp.;)

zo kan je het ook zien ja. als je niet wilt dat je dingen kwijt raakt (je kan natuurlijk altijd je data op een andere partitite plaatsen) dan zou ik wel gaan voor xp.

maarja ik wil ook niet dat me data kwijt gaat maar heb wel vista. ik heb al mijn data gewoon op een andere partitie staan. naast dat ben ik niet heel erg bang dat vista zo crasched dat mijn dat kapot raakt. ik ben hoogstens weer eens een weekend bezig om het OS er weer op te krijgen met alle programmas.!
maarja als je er op 1 of andere zieke manier (net als ik) niet van houdt om te spelen met dat soort dingen en alles niet onnodig tig keer wilt over doen dan kan je het beste voor de veilige manier kiezen. al kan ik je niet zeggen dat XP een veilige manier is.
 
nee xp is zeker niet de veiligste manier maar wel een van de minst kwade,,

en vista is best leuk ,,ook om mee te kloten zeg maar maar voor de gemiddelde gebruiker is het toch knap balen als al z'n emails of persoonlijke bestanden [foto's etc] ineens verdwenen blijken te zijn als hij/zij het systeem weer terugzet naar een xp of hersteld op de verkeerde manier.

kortom,,ook jij hebt gelijk:)
 
Anders behoud je je op je oude pc een xp versie eventueel en op je nieuwe vista?
 
windows xp pro met sp2 :)

(draait hier al bijna een jaar zonder problemen!)
 
vista kan je altijd nog proberen als je wilt, iig.. ik zou gewoon over een jaar vista aanschaffen, nu zitten er nog bugs in enz..

maarja, aan jouw de keus natuurlijk :D
 
Of je maakt een Dual-boot dan kun je nog altijd terug switchen:)
 
Of je maakt een Dual-boot dan kun je nog altijd terug switchen:)

Dat is inderdaad misschien wel het beste om te doen, gewoon 2 partities en dan kun je later altijd nog kiezen
 
ik houd het gewoon op mijn oude vertrouwde xp.
wacht wel op een service pack van vista dan zal het een stuk beter zijn dan ga ik eens verder informeren.
 
toch heb ik nog geen last met vista gehad.

Ik heb wel gewoon dat UMC ofzo aanstaan, maar die popups zie ik meer weinig ;) Verder gebruik ik Avast als Virusscanner. Maar Spybod S&D haalt er maar zelden iets vanaf en andere scanners ook...

En toch blijf ik erbij, ik heb echt het idee dat Vista zeer goed draaid in z'n algeheel, XP heb ik altijd al brak gevonden,. maar misschien komt t wel door die Aero interface.

Just my mening :)
 
Ik heb ook geen problemen met vista! draait veel lekkerder dan xp vindt ik. heb zelfs mijn xp eraf gehaald en daar ubuntu weer neergezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan