• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verschil tussen merken videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikki007

NCF Goeroe
Lid geworden
28 sep 2004
Berichten
21.723
Waarderingsscore
401
Als ik op nVidia sorteer ofzo krijg ik vaak nog verder gesorteed op XFX of Club3D ofzo.. Is hier nog verschil in?
Want ik zoek dan op 7600GT en dan krijg ik van verschillende dingen zoals Club3D.
Is dit dan in principe dezelfde kaart of is er verschil tussen??

~Ikki
 
Re: Vraagje

Is allemaal hetzelfde.
Gewoon de goedkoopste uitkiezen.
Er zitten een paar Mhz verschil in maar dat is bijna te verwaarlozen en die kun je er altijd nog zelf zonder moeite bij clocken.
 
Re: Vraagje

Inderdaad,

Om het hele verhaal zo duidelijk mogelijk uit te leggen :)..

Nvidia of Ati maakt een chip voor een videokaart. Deze chip kunnen merken zoals, Club3D, Asus, XFX etc. in hun EIGEN kaarten zetten.
Bijvoorbeeld Asus maakt een eigen kaart aan met eigen cooler, en zet de 6800GT chip van Nvidia erin. Dit doet elk merk en dan zijn bijvoorbeeld de koelers of MHZ's net wat anders. Vaak zul je zien dat de kaarten van XFX net wat duurder zijn omdat deze wat hoger zijn geklokt door de fabrikant!
Maar het geeft niet zo veel verschil, misschien wel wat temperatuur verschil omdat ze elk een eigen cooler gebruiken.

En zoals Tim al zij, die extra MHZ's die je bij sommige krijgt, kun je met de goedkopere kaart zo terug klokken ;)
 
Ik zou niet zeggen dat het niks uitmaakt. De chip die erop zit is wel hetzelfde en loopt (behalve bij XFX) op dezelfde snelheid, maar het geheugen kan verschillen (hoeveelheid en snelheid; staat meestal erbij).
Verder kan een slechte koeling voor mindere prestaties zorgen als je kast niet heel goed gekoeld is of kan die een hoop herrie maken.
Ook de kwaliteit van de tv-out verschilt veel. Bij club3d krijg je volgens mij standaard een zwart-wit uitgang :wacko: (kan het mis hebben).

Als je precies wilt weten wat het verschil tussen bepaalde kaarten is, kun je het beste veel reviews doorlezen.
 
klopt, de budget kaarten beschikken meestal over wat ander (lees goedkoper) geheugen, en over het algemeen een luidruchtige koeler. kies voor XFX oid die doen het over het algemeen heel goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan