• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Jouw laatste aanwinst

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag voor een eerst een SSD gekregen en gelijk windows 10 erop gezet.
met 1 woord : GEWELDIG

ik zit nu nog steeds internet te sluiten en opnieuw op te starten om te kijken hoe snel het opstart haha

Ik heb trouwens een samsung 850 evo 250GB gehaald. 105 euro
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sjizzle, die samsung ssd heb ik ook in mijn laptop zitten..inderdaad geweldig.

Ikzelf heb een aantal nieuwe aanwinsten voor mijn laptop.

ten eerste, wegens oplaadproblemen en een versleten DC Jack, heb ik een een nieuwe Dell PA-15 AC adapter 150w en een in Amerika bestelde DC Jack RMD72 (plaatje)(veel goedkoper in Amerika dan hier)
$(KGrHqV,!nkE63U,ggUyBO83k0MJjg~~60_35.JPG


Mijn Interne 750GB HDD begon o.a. te piepen/tikken en rare kuren te vertonen dus hiervoor heb ik een 1TB SSHD van seagate gehaald. Ik dacht nu ik toch bezig ben, gelijk 4x allemaal nieuw 4GB so-dimm erbij. IK ben nu van 6 naar 16GB werkgeheugen gegaan. Laatste echte upgrade die ik nog kon doen :p.
 
Op mijn werk zit al weer een tijdje te laag achter mijn notbook.
Dus met een gebogen rug - wat op termijn o.a. voor nekklachten kan zorgen.


Ik hen nu via Ebay een refurbished Dell E-View Laptopstandaard met bijgeleverd Dell Port Replicator.


330-0878.jpg



Tevens een los toetsenbord erbij: Microsoft Wired Keyboard 600

38628_1_image.jpg



En nu zit ik weer heerlijk recht overeind achter mijn Dell M6700.
 
Een geheel nieuwe PC :biggrin:

Intel i7 6700
Gigabyte GA-H110M-DS2 DDR3
Sapphire HD6950
Kingston 128GB SSD
500GB HDD
8gb Ram (wordt waarschijnlijk uitgebreid naar 16 in de toekomst)
Sharkoon VG5-W (zit alleen nog twijfelen om alles om te zetten naar de CM 690 Big Tower...maar dat is zoveel werk...-_-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk topic om te lezen!

Mijn laatste aanwinst is een Chromecast! (nieuwste versie.

Chromecast.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Logitech G502 Proteus Spectrum

Al vind ik mijn MX Master toch wat comfortabeler! Jammer dat hij z'n tijd gehad heeft.
 

Een ander moederbord voor mijn laptop aangeschaft voor een prikkie. Heb hem vervangen vanwege onverklaarbare opstart- en grafische problemen. Nu draait mijn lieve Delletje weer als een zonnetje. Is leuk als je het vervangen zelf kan, altijd beter dan een een monteur laten komen. Het ding is ook al bijna 5 jaar maar gaat nog steeds als een trein
 

Een ander moederbord voor mijn laptop aangeschaft voor een prikkie. Heb hem vervangen vanwege onverklaarbare opstart- en grafische problemen. Nu draait mijn lieve Delletje weer als een zonnetje. Is leuk als je het vervangen zelf kan, altijd beter dan een een monteur laten komen. Het ding is ook al bijna 5 jaar maar gaat nog steeds als een trein

De specs lezende is het ook beslist geen goedkope aanschaf geweest, vijf jaar geleden.
En geweldig dat de machine nu weer als nieuw moet zijn.
 
Mijn nieuwste software aanwinst: ShadowFX van Stardock

In Windows 10 bemerkte ik al eerder dat er weer schaduw onder de vensters is, iets dat in Windows 8 en -8.1 volledig missende is.
Maar met ShadowFX heb ik nu in mijn Windows 8.1 ook schaduw onder vensters.
Voor 4,57 kon ik het niet laten!
 
Een externe geluidskaart.

57bc101fc4d4d-behringer.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na bijna 5 jaar en verschillende recente temperatuur problemen heb ik mijn Dell XPS 17 L702X nu eindelijk de rust gegeven die hij verdiend. Ik heb hem verruild voor onderstaande Dell Inspiron 15 7559. Over deze laptop zijn de meningen erg extreem verdeeld. De n prijst hem de hemel in en de ander wil het ding zo diep mogelijk begraven. Ik moet zelf zeggen, het was erg wennen. Ik had wel al van tevoren gelezen dat als je de laptop gelijk update , dan de grootste narigheid voorkomen wordt. Bijvoorbeeld de drivers die standaard meekomen met de laptop zijn totaal niet stabiel. Maar na een update werken ze heel vlotjes. En ik heb het beeldscherm gekalibreerd. Nu hij helemaal up to date is werkt hij erg lekker en snel. En hoewel hij als budget gaming laptop te boek staat, ik gebruik hem vooral voor zware applicaties zoals foto en videobewerking en DTP. Ik heb al wel verschillende upgrades op het programma staan zoals andere snellere RAM. De standaard basis RAM die er nu in zit is best goed maar kan niet tippen aan het duurdere segment. En ik ga ooit de 128GB M2 formaat SSD vervangen voor minimaal een 256GB SSD. Exacte specs in mijn handtekening.
4zu3_Dell_Inspiron_15_7559_Teaser.jpg
 
Mooie machine zo te zien!
 
Meerdere dingen bij Wish. Leuke dingen, spotkoodkoop. Alleen moet het niet zo zijn dat je iets van je bestelling gelijk nodig moet hebben.
De levertijden zijn erg lang (meer dan 10 dagen). Mijn ervaring, goede bluetooth headset, nadeel maar 3 uur en 15 minuten speeltijd, niet zo'n groot bereik. Kost ook maar 8 . Enkel bluetooth oortje wat zowel voor je linker of rechter oor bestemd is. Voordeel, zit prettig in je oor en dit voor maar 4 . Mijn andere ervaring bij Wish bestel er geen micro SD kaartjes, komen niet binnen en bestel er geen flash drives, doen het niet goed, data naar de flash drive kopieren gaat niet goed. Duurt heel erg lang en dan eindelijk klaar staat de data er nog niet goed op. Mijn gedachte gewoon nep rotzooi. !!!NIET KOPEN!!!
 
Wish heeft ook een partner en dat is Geek en daar heb ik op de 16e maart twee business-card-holder-thin-aluminium-rfid-automatic-pop-up-click-slide-card-holder-wallet besteld voor totaal 5,50 incl korting en shipment kosten.

Voor de gein in de zomer ook deze (canvas kleur versie) gekocht voor 10,- incl porto : https://geek.wish.com/c/568340327b0a4a229a6d8f2f

Verwachting binnenkomst is over twee weken.

Verder net binnen een simpel stille systeempje voor een upgrade op het werk voor 210,- . PSU had ik nog.
58d3fac1e5a45-20170309_172025.jpg


Een dag later door de brievenbus een doos in een doos in een doos in een doos een Intel SSD:

58d3fdc9a8afe-20170310_192212.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb afgelopen weekend lekker geknutseld aan m'n vergeelde oeroude Commodore Amiga 500 (30 jaar) :coffee:. Ik heb deze ACA500Plus binnengekregen, een Amiga accelerator die m'n processor verdubbeld van 7 naar 14mhz met overclock naar 21 en 42Mhz en 8MB extra fastmemory.


Ook heb ik 2X 4GB CF kaartjes in de accelerator. De Amiga zag de kaartjes meteen als harde schijf. 1 CF kaart is FAT32 geformateerd en kan gewoon worden gelezen, bovendien hotswappable met de PC. Ik heb ClassicWorkbench 2.1 geinstalleerd met het programma WHDload, daarmee kan ik Amiga spelletjes op het systeem kaartje zetten. Het werkt als een tierelier. Het is fijn om geen diskettes meer te hoeven wisselen, zeker omdat die diskettes snel kapot gaan als ze al zo oud zijn. Misschien dat ik in de nabije toekomst nog een ACA12xx accelerator aanschaf die ik bovenop deze kaart kan aansluiten. Dan wordt mijn Amiga 500 equivalent aan de Amiga 1200. Dit blijven leuke projectjes. Schijnt weer helemaal in te zijn om oude computers op te pimpen.:)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen vrijdagmiddag kon ik mijn bestelde Lenovo Thinkpad T560 (Via Marktplaats - DELAPTOPDISCOUNTER.NL uit De Meern - Advertenties op Marktplaats.nl) ophalen.

Ik heb de laptop opengemaakt en de meegeleverde SSD (Samsung Evo) van 256 GB verwisseld voor een Crucial M550 512 GB SSD.
Doordat het een dun notebook is en er een interne accu in zit, is een tweede HD onmogelijk.
Maar ik had wel ruimte nodig voor mijn data en dat biedt een 512 GB SSD meer dan een 256 GB SSD.

Na eerst Windows 10 Professional te hebben gebruikt, waarbij het mij bleek dat de processor continu behoorlijk aan het werk was.
Nu draait er Windows 10 Enterprise LTSB in en is alles rustiger en sneller.

Verdere kenmerken: Intel i5 6300u en 8 GB werkgeheugen.

5ae594e918a22-t560-20fh000mza-1000x1000.jpeg


Ik heb Stardock Start 10 met een dollar korting kunnen kopen, omdat ik in het verleden Start 8 voor Windows 8 had gekocht.
Dus in plaats van 4 dollar heb ik drie dollar betaald.
Start 10 kan ik aanraden.


Mijn bureaublad:

5ae595ba35b57-Bureaublad_1.png


En dito met Start 10:

5ae5c7e623912-Bureaublad_2.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan