• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van avi naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

t!m

Verslaafd
Lid geworden
4 dec 2005
Berichten
8.712
Waarderingsscore
56
[HAND]Het omzetten van een AVI bestand naar een DVD bestand.

Als u een avi bestand heeft kunnen de meeste DVD spelers dit niet afspelen omdat ze dit formaat niet ondersteunen.
Om dit toch af te spelen moet je het AVI bestand omzetten naar een DVD bestand.
Dit doe je met een programma zoals bijvoorbeeld ConverXtoDVD maar er zijn nog genoeg andere programma's zoals The Filmmachine.
Met dit programma zet je dus het AVI bestand om in een DVD bestand en je kunt ook nog ondertiteling toevoegen als je dat wilt.
Voor de ondertiteling moet je naar www.nlondertitels.com gaan daar vind je veel nederlandse ondertiteling van films en series.
De ondertitels zijn meestal ingepakt in een RAR bestand en deze moet je uitpakken met het programma Winrar.



ConverXtoDVD

Je kunt de trial gratis downloaden op deze site: KlikerdeKlik


Als je het programma hebt gedownload komt je in de installatie setup.
Hij vraagt je dan welk video formaat je TV en DVD speler ondersteunt.
Je selecteerd hier PAL en klikt op volgende.

Nu krijg je het menu te zien van ConverXtoDVD.
Je kunt nu de instellingen aanpassen maar doorover ga ik het niet hebben in deze tutorial omdat er al een goede bestaande tutorial is.
Dit is de link naar de configuratie van ConverXtoDVD: http://www.binaries4all.nl/convertxtodvd/configuratie.php

Als je deze handleiding hebt gevolgd wil je natuurlijk je AVI bestand omzetten.

- Ga naar bestand
- project en dan nieuw project
- Toevoegen video bestand
- Zoek nu naar je AVI bestand wat je wilt omzetten.

ik heb als voorbeeld de film: Blood Diamond gebruikt.
ga nu naar de website waar je de ondertitels kan vinden en download/unrar deze ondertitels zodat je een srt bestand hebt.

- Klik nu op het pijltje van Blood Diamond in ConverXtoDVD
- je ziet daar Ondertiteling kanaal staan
- rechtermuisknop op ondertiteling kanaal klikken en zoek naar je SRT bestand.

2003174356183568227_rs.jpg



Nu kun je het menu nog aanpassen en wat kleine dingetjes veranderen.
Zo nu we alles hebben ingesteld klik je op Converteren.
Dit kan wel 1 a 2 uurtjes duren afhankelijk van je processor.

Als het programma klaar is met converteren zie je dat je in de map van ConverXtoDVD in "mijn documenten" het omgezete bestand staat.
Als je de map opent staat er een Video TS en Audio TS bestand. Het Video TS bestand moet je op dvd zetten met behulp van Deepburner pro (gratis) of met Nero wat ik persoonlijk fijner vind.

ps: Ik raad je aan om wel eerst te controleren of de ondertiteling goed staat etc voordat je het op DVD gaat branden.

* Je zoekt dan naar de map "VIDEO TS" en selecteert deze.
* In deze map zitten alle bestanden die je nodig hebt voor je dvd.
* Doet een dvd'tje in je drive en branden die sjizzle.[/HAND]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan