• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem aansluiten router linksys WRT54GS op Chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvanoostrom

Junior lid
Lid geworden
31 mrt 2007
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb net een Linksysrouter WRT54GS gekocht, maar krijg hem niet aan de praat. Direct aansluiten op Chello modem doet t wel maar zodra de router er tussen zit doet ie t niet. Heeft iemand suggesties? Alvast bedankt
 
chello,,,!!!!

laat ik nou net jaren van die isp gebruik gemaakt hebben ;)

je moet het mac adres van de eers aangesloten netwerkkaart kopieren in je router.

[[laat tijdens de eerste paar stappen de router afgesloten van het modem,,aansluiten komt tijdens de procedure]]
lastig denk je,,,nee valt mee;)

ga naar menu start en kies uitvoeren [run] en typ cmd,
je krijgt een dos scherm en daar typ je,,: ipconfig/all

dan krijg je een boel info te zien maar het gaat om je fysieke adres,,

dit lijkt op: XX-XX-XX-XX-XX-XX [kan elke willekeurige letter/cijfer combi zijn].

let wel,,het gaat om het fysiek adres van je eerst aangeslotene netwerkkaart,,
dus als je nu een bedrade en een draadlose kaart hebt neem ik aan dat je die van je bedrade kaart moet hebben.

dit nummer schrijf je ff op en je gaat naar je router setup,,
voor linksys is dit standaard http://192.168.1.1
inlog is standaard admin voor beide velden.

dan ga je naar setup >> mac adress clone en in dat scherm kan je een mac adres invullen.

daar vul je je eerder gevonden mac [fysiek adres] in en kiest voor save settings.

vervolgens sluit je je router aan op het chello modem en tadaa,, het zou moeten werken,,,mischien een herstart van router of pc [normaal gesproken niet nodig maar je weet maar nooit] en alles moet werken.

sucses en ik zie het graag als je probleem is opgelost,, of niet dan werken we even verder maar in dit verhaal zit jouw [chello] probleem,,
want zo registreerd chello haar klanten,,op dat mac adres dus vandaar dat je nu geen inet hebt,, want je router heeft het verkeerde mac adres en dus geeft je modem geen toegang tot het netwerk.

suc6:)
 
Alvast bedankt voor t reageren, helaas gaat t niet zo makkelijk bij mij.....
Allereerst probleem, ik typ cmd in bij uitvoeren en dan zegt de comp dat hij het commando niet kent en als ik invoer ipconfig dan krijg ik voor luttele seconden een dos window te zien die meteen weer verdwijnt... dus zo kan ik me mac adres niet vinden. ten tweede ik kom niet in de config van de linksys want als ik http://192.168.1.1 in toets zegt hij doodleuk kan server niet vinden... allemaal erg vreemd.. heb je suggesties?

Dit is inmiddels verandert zie onder dit bericht...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke de situatie is nu iets anders, ik heb inmiddels met de pc (op mijn laptop doet de cmd t niet, maar ik ga toch binnenkort een nieuwe kopen :)
De pc die ik nu gebruik om de router aan de praat te krijgen lukt cmd wel, dus ik heb nu t mac adres wel, maar nog steeds zegt hij webpagina kan niet worden weergegeven...
Ik heb nu dus de pc direct aangesloten op de chello modem en de linksys modem alleen aanstaan zonder dat die aangesloten is op het netwerk.
 
ik kan alleen niet in de router configuratie komen als ik 192.168.1.1 invoer komt er gewoon kan geen verbinding maken pagina... kan ik ook me mac adres niet klonen...
 
ik heb nu mijn mac adres kunnen clonen door bij eigenschappen tcp/ip ipadres 192.168.1.1 in te voeren. daarna kon ik door 192.168.25 in te voeren bij explorer bij de instellingen van de router komen. nu kan ik echter nog steeds niet internetten, want als ik de ip adres weer op automatisch doet vindt hij t nog steeds niet... ook niet na computer en router uit en aan te doen.. hulp iemand?
 
reset je router eens helemaal dmv het kleine knopje achterop de router en die een tel of 10 vast te houden,,dan stroom eraf [met knopje ingedrukt] en na 30 sec stroom er weer op.

want volgens mij heb je al meerdere dingen veranderd in de setup anders had het echt moeten werken,,,zeker had je moeten kunnen inloggen op het standaard ip van de router.

controleer je mac nog eens goed,,,vaak worden de 0[nul] en de o[letter o] verwisseld en klopt het mac dus niet.

en als cmd niet werkt bij uitvoeren heb je waarschijnlijk een ouder windows dan xp op die pc en moet het command zijn.
 
Het mac adres is het fisieke adres van je netwerkkaart, het adres van je netwerkkaart in een andere PC zal dan niet werken, want die is anders.
Als CMD bij jou niet werkt heb je geen XP/vista, maar windows 98 (Klopt dat?) In versies voor XP is het "command" ipv cmd

ipconfig/all is volgens mij hetzelfde, en anders type je even ipconfig/? en hij zal een lijst met mogelijke switches weergeven. Je moet de switch hebben die zoveel mogelijk info weergeeft. Hier even een voorbeeldje van ipconfig/all:

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : xp5200
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 00-18-F3-49-AB-06
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.80
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254

Ethernet adapter Local Area Connection 2:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
#2
Physical Address. . . . . . . . . : 00-18-F3-49-AD-81

Ethernet adapter Wireless Network Connection:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8187 Wireless 802.11g 54M
bps USB 2.0 Network Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 00-15-AF-05-AE-25

Mijn PC heeft 2 normale netwerkkaarten en 1 wireless kaart. Je ziet dat de eerste kaart een IP-adres heeft, deze krijgt mijn netwerkkaart van de router. Dus, deze netwerkkaart is aangesloten. Als je achter "Default gateway" kijkt zie je dat mijn router adres 192.168.1.254 heeft, zo kan jij dus ook kijken welk IP je in de browser moet intypen om bij je router te komen.

Als je nu eerst je PC rechtstreeks aansluit en met IP config kijkt wat je mac-adres is van de aangesloten netwerkkaart, dan kun je daarna de router er tussen zetten en wederom ipconfig doen om te kijken wat het IPadres van je router is.
Overigens kan het even duren voordat de netwerkkaart een adres krijgt. Met ipconfig/release laat windows het IP-adres "los" en met ipconfig/renew gaat je netwerkkaart aan de dichtsbijzijnde gateway (je router dus) een nieuw IP vragen. Heb je een ip-adres in de range 169.x.x.x dan betekend dit dat je netwerkkaart nog geen IP heeft gekregen of dat de netwerkkaart niet aangesloten is.

Bij linksys routers moet je trouwens helemaal niet beide vakjes invullen, maar alleen het wachtwoord, en die is std (idd) "admin", bij gebruikersnaam vul je dus niets in. Ik raad je aan het ww wel z.s.m. te wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
nou ik denk dat me router dan t niet doet... maar ik ga m resetten en dan kijk ik wel, ik ga in ieder geval even terug naar de winkel en zeggen dat ie t niet doet. hij had t zeker moeten doen.
 
bij chello,, het mac adres van de eerst aangeslotene pc kopiren/clonen in de router en je hebt internet,, doe je dit niet zal geen enkele router werken op een chello aansluiting tenzij je de provisioning weer doorloopt en op die manier het standaard mac van je router registreerd.
 
Nou nieuwe router gekocht die het wel deed, mac adres clonen en het werkte! Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan