• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Het maken van een Avatar (photoshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sod

Gast
[hand]

Tjah zoals de titel al zegt ik maak hiero ff een tut voor jullie zodat je een mooie avatar kunt maken voor forums zoals deze;)
Het is eigenlijk heel simpel en of je goeie gifs kunt maken ligt aan je creativiteit :p
Ik werk met het programma Adobe Photoshop en Adobe Imageready (vaak bij photoshop inbegrepen)

Open photoshop
Nieuw: (voor een avatar 65x65 pixels) Ik gebruikte deze instellingen maar dat maakt verder niet veel uit
new18.jpg

Maak een tekst met de type tool en zorg dat deze mooi in het plaatje past.
"jump" naar adobe imegeready door op de knop JUMP TO IMAGEREADY te drukken, of de toetsencombinatie CTRL-SHIFT-M in te drukken.
. Rechs onderaan zieje de werkbalk LAYERS als je bijv. de tekst wil laten knipperen maak je de tekst onzichbaar:
hide1.jpg

Klik daarop dan gaat de tekst weg, klik nogmaals en hij is er weer.
Als hij weg kijk je helemaal onderaan bij de werkbalk ANIMATION en druk je op DUBLICATE CURRENT FRAME
dublicate.jpg

Maak nu de tekst weer zichtbaar. Druk nu op play (in animation) en ziedaar: een bewegend plaatje! :D Wil je hem opslaan druk op
File > Save optimized as...

Je kunt natuurlijk veeeel meer andere dingen doen zoals met de move tool hem laten bewegen enz. enz. Zoals ik al zij je met creatief zijn
Het gaat vast en zeker wel een keer mis maar vraag maar raak maybe weet ik een oplossing B)


[/hand]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan