• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

extensies en beeldscherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanjansen50

Bekend gezicht
Lid geworden
8 apr 2007
Berichten
150
Waarderingsscore
0
Hoi Hoi,

Op dit moment heb ik twee kleine probleempjes met mijn laptop. Ik zal niet schreeuwen dat het dringend is of heel groot HELP schrijven (heh nou doe ik het toch), maar ben vooral benieuwd hoe deze dingen zijn op te lossen.

Allereerst mijn probleem met sommige extensies. Op dit moment herkent windows XP vele extensies op mijn laptop niet. Er verschijnt dan het standaard plaatje voor een onbekend bestand en als ik dubbelklik dan komt het standaard scherm met zoeken naar een programma op internet te voorschijn. dit is een probleem dat ik sinds een week of drie heb. voorheen had elke extensie een eigen afbeelding en werden op zijn minst .jpg bestanden weergegeven (nu krijg ik een weergave dat het bestand onbekend is maar als ik bij jpgbestanden dubbelklik verschijnt wel windowsviewer). Bij veel bestandsextensies staat er verder nog steeds Nero onder (als eerste programma om de bestanden mee te openen), omdat Nero zo ongeveer alle onbekende extensies had geclaimed. Nero is ondertussen verwijderd (en heb ook de cleantools gedraaid), maar desondanks staat de naam er nog steeds. Het probleem doet zich trouwens dus niet ALLEEN bij oude Neroclaims voor, maar pcbreed. Zou trouwens wel fijn zijn als de naam Nero van die bestanden weg kan want ik kan geen Nero meer zien of horen (voor degenen die het niet wisten nero 7.0 is een ramp).

Dan probleem 2. Dit doet zich al een tijdje voor en is ook niet een ernstig probleem. Tijdens het opstarten van mijn pc heeft mijn laptop de gewoonte ontwikkeld om een keer of 6 van zwart naar grijs te knipperen en weer terug. dit gebeurt tussen het beginscherm www.dell.com en het opkomen van windowslogo met looptijdbalk door. voorheen gebeurde dit nooit en ik ben benieuwd waar ik dit aan te wijten heb.

verdere info: ik heb alle opschoningsprogrammas gedaan, hijackthislog is clean, heb een virusscanner etc.etc.etc. kingpin heeft alles met me doorgelopen dus vertrouw mij: dan is er niks aan de hand. pcpitstop geeft ook niks aan. heb gisteren alle dellhardware en software geupdate en is nu dus ook in orde (denk ik).

alle tips over deze twee problemen zijn welkom!!! ik ben benieuwd en nieuwsgierig...

groeten! en alvast bedankt!
stefan
 
Voor probleem 1, 2 manieren om het aan te passen. (is wel handwerk)
Als je weer zo'n bestand tegenkomt, rechtermuisklik erop, kies "openen met", dan "programma kiezen", in het lijstje het juiste programma aanklikken en dan onderaan het schermpje een vinkje zetten bij "dit type bestand altijd met dit programma openen" (of zoiets is de omschrijving) en dan OK.

Je kan dit ook doen via mapopties. Ga in een willekeurige geopende map bovenaan naar extra -> mapopties -> tabblad bestandtypen, loop door de lijst heen en zet bekende extensies om naar het gewenste programma door deze aan te klikken en dan op de "wijzigen" knop klikken en het gewenste programma selecteren.

Probleem 2, ik heb geen idee..
Is het ook als de laptop op netstroom is aangesloten?
Bij starten op de batterij zou het een ietsje stroomtekort kunnen zijn.
 
helaas,
het stomme is dat ik dat vinkje dus niet aan kan zetten. die ruimte is grijs en er gebeurt niks als ik er op aan het klikken ben.

daarnaast geloof ik dat er toch wel een manier moet zijn om alles in een keer te veranderen (aangezien het ook in een keer op een negatieve manier is gewijzigd).

beeldscherm is ook met netstroom :(:(

meer tips??? dus ook hoe ik wel een vinkje zou kunnen zetten???

groeten en bedankt!!!
 
Dan probleem 2. Dit doet zich al een tijdje voor en is ook niet een ernstig probleem. Tijdens het opstarten van mijn pc heeft mijn laptop de gewoonte ontwikkeld om een keer of 6 van zwart naar grijs te knipperen en weer terug. dit gebeurt tussen het beginscherm www.dell.com en het opkomen van windowslogo met looptijdbalk door. voorheen gebeurde dit nooit en ik ben benieuwd waar ik dit aan te wijten heb.

Je kan eens kijken of het scheelt als je in de bios de bootvolgorde de HD op first bootdevice zet dit scheelt enkele seconden.
 
ik wil dit graaaaaaaaaag doen, maar hoe?? heb eerder gelezen dat je pc daar waarschijnlijk iets sneller van wordt, maar wist niet dat dit ook een oplossing kon zijn van mijn beeldschermprobleem.

weet iemand nog hoe ik NERO als openeningsprogramma definitief kan verwijderen??? hoe komt het dat deze nog steeds als mogelijk programma wordt weergegeven terwijl het al verwijderd is? een manier om deze lijst in de pc op te schonen??

dank!
stefan
 
probeer eens met "windows install cleanup" (even googlen). kijk of daar nog iets van nero tussen zit en gooi het definitief weg;)
 
helaas, deze heb ik al gebruikt zonder resultaat. ook nero clean up zelf al gebruikt. raar maar waar. nog meer tips?
 
weet iemand nog hoe ik NERO als openeningsprogramma definitief kan verwijderen??? hoe komt het dat deze nog steeds als mogelijk programma wordt weergegeven terwijl het al verwijderd is? een manier om deze lijst in de pc op te schonen??

Je klikt met je rechtermuis op een bestand dat je wilt openen of afspelen maar kies dan voor de optie "openen met" kies dan het programma waarmee het WEL geopend mag worden en vink dan aan "altijd dit programma gebruiken voor dit bestand"
 
dank weer,

heb enkele jpeg, bmp, img bestanden kunnen koppelen aan windwowsviewer.

toch zijn er nog zeker een flink aantal bestandsextensies die opeens niet meer in staat zijn zichzelf automatisch te koppelen aan een programma om zich mee te openen. .cache .bat .dat .jpe .exe.info .1 .divx .ncs .ncw (en vele andere). Ik had zelfs een .url die het vertikte zchzelf aan windows explorer te koppelen. raar toch??

Nero dringt zich er ook nog steeds tussen en geeft dan zichzelf weer als programma om te openen zoals NeroShowTime.files7.dat. Alle .dat bestanden staan trouwens nog aan Nero gekoppeld. Vervelend is bij veel files waarbij ik via de internetlijst probeer te achterhalen wat ze precies betekenen er op internet dan staat vele toepassingen mogelijk. tsja dan weet ik nog niks.

Ben dus benieuwd of deze extra info nog lichtjes doet branden en iemand nog tips heeft voor mij!

bedankt!
stefan
 
kan je je misschien herinneren of je tijdens de unistall niet toevallig een melding kreeg met: "sommige bestanden konden niet handmatig worden verwijderd. deze dienen handmatig te worden verwijderd" (of iets in die richting).

en nog iets: je kan ook gewoon bij zoeken (rechtermuisknop op start en dan zoeken) "nero" intikken. dan krijg je ook veel bestanden te zien van nero die niet verwijderd zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan