• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Xbox 360 aan de pc koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

just--mike

Smartphone Addicted
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
7.271
Waarderingsscore
123
[hand]Inleiding en Inhoud

Ik ga hier uitleggen hoe je een Windows XP pc aan je Xbox 360 kan koppelen met behulp van een utp crosslink kabel.

Inhoud
  • [linkje]Benodigdheden[/linkje]
  • [linkje]Connectors maken[/linkje]
  • [linkje]Xbox 360 aan de pc koppelen[/linkje]
[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[hand]Ik ga eerst uit leggen hoe je een utp crosslink kabel maakt (je kan er ook 1 kopen dan weet je zeker dat hij goed is).

[kopje]Benodigdheden[/kopje]

Spullen die je nodig hebt zijn; utp kabel cat5 of hoger maar zeker niet lager (staat voor [SIZE=-1]Unshielded Twisted Pair[/SIZE] categorie 5), 2 of meer connectors (voor het geval dat het misgaat) de RJ-45 of simpel gezegd 8-polige stekker, je hebt daar in 2 verschillende soorten: n voor een harde kern en een voor een zachte kern. Je hebt voor deze tut een stekker nodig die voor een harde kern geschikt is. Je hebt nog meer nodig: een utp connector krimptang Als je een tang in de winkel kan kopen voor een fractie van deze prijs, laat deze dan links liggen want ze is niet veel waard. (je kan bij de media markt een goede dergelijke tang halen van het merk Sitecom), eventueel een hoesje ter bescherming van de connector en de utp en om niet te vergeten een mesje om de kabel aan te pellen en een kniptang is ook handig. Een afbeelding van de spullen (zonder hoesje),
diy_utp_tools.jpg
[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We gaan nu connectors maken

[hand]
[kopje]Connectors maken[/kopje]

Strip de kabel zo'n 2 cm aan en dan ziet het er zo uit.


Untwist de kabel, spreid de draden en maak ze zoveel mogelijk recht (dat de kronkels zoveel mogelijk eruit zijn).

Zorg nu met behulp van het schema dat de draden op hun positie komen te liggen.
Het schema ziet er zo uit
ader (conn1) | pin | ader (conn2)
Oranje -Wit|1| Groen -Wit
Oranje |2| Groen Groen -Wit|3| Oranje -Wit
Blauw |4| Blauw Blauw-Wit |5| Blauw -Wit
Groen |6| Oranje Bruin -Wit|7| Bruin -Wit
Bruin |8| Bruin


Als je alles goed hebt liggen ligt het zo.


Dit stukje geldt voor allebei de connectoren!!

Je moet zorgen dat je de draden recht liggen zodat je ze recht afknipt.
Je vraagt je misschien af op welke lengte moet ik ze dan afknippen? Je legt de kabel naast je connector en zorgt dat de rand van je isolatie een klein stukje voor het begin van de verhoging eindigt. Of zo'n 1.50 cm vanaf de rand van de isolatie.
Stop ze in de connector Heel belangrijk stop de draden er maar zorg als je de onderkant van de connector eruit ziet met de draden van het aan sluit schema!!!, dus zo

Stop de connectoren in de krimptang en knijpen maar.

Dit was het hoofdstuk connectoren ik ga nu verder met het verhaal van de Xbox 360 aan de pc koppelen.
[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[hand]
[kopje]Xbox 360 aan de pc koppelen[/kopje]

Deze handleiding is geschikt voor Windows Xp en geen Vista maar het kan wel maar ik weet niet hoe.

Voordat we met hele verhaal gaan beginnen moet je Windows Media Player 11 op je computer hebben staan. Zo niet die kan je hier krijgen http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/player/11/default.aspx

Steek nu de crosslink kabel in het gestemde gat achter in de Xbox 360 (waar je internet snoer in zit als die er in zit) en je pc in de LAN-poort.

Herstart je pc. En laat je Xbox 360 aanstaan

G
a onder tussen naar het menu "media" van je Xbox 360 en dan selecteer je Music, Pictures of Video (ik heb gekozen voor Music).


In het begin kom je dan bij een scherm terecht waar je kan kiezen uit "music player, hard drive, COMPUTER, current disc en Portable Device (ipods en dergelijke)".


Start WMP11 op en ga met je muis op mediabibliotheek staan. Er komt dan een pijl onder te staan. Klik hier op en selecteer media delen.


Selecteer je Xbox 360 en klik op toestaan. Je moet wel je bestanden hebben toegevoegd aan de mediabibliotheek van WMP11 anders ziet je Xbox 360 niet dat er muziek is of wat dan ook.

Loop nu weer terug naar je Xbox 360. Selecteer Computer (bij mij is hij al herkent).


Zodat hij naar je PC gaat zoeken, dan moet je PC er tussen komen te staan. Selecteer je computer en vanaf nu kan je muziek, plaatjes en filmpjes streamen naar je Xbox 360.


Dit was de handleiding veel plezier hier mee.
[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice tut :D
Ik wou een Xbox 360 kopen, maar toen had ik nog niet genoeg geld. Nu heb ik genoeg geld, maar nu wil ik 'm niet meer kopen omdat die dingen je CD's beschadigen. Kwam die Xbox 360 Elite, waarbij het zogenaamd verholpen zou zijn. Nee hoor :blink:
 
Nou het ligt zo sommige cosoles hebben het ik heb een van de eerste en geen enkel krasje op de cd's. Dit is mijn aller eerste console maar als ik deze vergelijk met de pc vindt ik de 360 er mooier uitzien. Als je de aanwijzingen van microsoft op volgt dan gebeurt het nauwelijks (denk ik) dus zet hem stevig neer of leg hem neer dan kan er eigenlijk niets gebeuren. En dat van de lazer die krasjes maakt is eigenlijk in het leven geroepen om te zorgen dat microsoft een dipje krijgt met de verkoop en dat men dan maar voor de ps 3 gaan kiezen (denk ik), omdat daar niks mis mee is zal ik je wat vertellen er is meer met dat ding meer mis dan de 360 hij is 600 euro zonder game of wat dan ook en zo'n game (even duur als die van de 360) 60 tot 80 euro!!!!! (pc game maar tot 60) dus 200 euro duurder dan de 360 en wie heeft er nou blue ray disks ik niet hoor.

(sorry ik ben een beetje off toppic ik moest ff mn verhaal kwijt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan