|
Computerhulp nodig? Plaats hier een bericht! |
Handleidingen en Tutorials | Overzicht Forums | Koop en Verkoop | Leden | Actieve topics | Registreren |
Let op!Je bent niet ingelogd of niet geregistreerd bij het Nationaal Computer Forum. Om van alle mogelijkheden bij het Nationaal Computer Forum gebruik te maken kun je je hier registreren. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Windows XP Alle vragen over Windows XP kunnen hier gesteld worden. |
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
|
|
#1 | |
|
Member
Heeft bedankt: 0
Is bedankt: 0
Style: NCF 2.0
|
hallo
ik had een dual boot met XP en Vista wegens problemen met Vista heb ik de Vista schrijf geformateerd maar hij blijft zeggen dat ik Vista heb bij het opstarten dus moet de hele tijd zeggen "Oudere verzie van Windows gebruiken" hier wil ik van af ik had een idee dat ik het moest weizige in Boot.BAK heb het bastantje geopend in WordPad en kreeg het volgende:
Alvast bedankt |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
Heb je ook nog een BOOT.INI ? BOOT.BAK is de backup.
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
geen boot.ini op systeem (gezocht inc. verborgen bestanden en mappen)
en nu...? EDIT:Sorry voor de dubbele post foutje |
|
|
|
|
|
#4 |
|
old and tired
|
mischien kan je met dit progje je boot.ini nog repareren?
http://www.vistabootpro.org/ het kan zeker zolang vista nog geinstaleerd staat maar na verwijdering weet ik het niet zeker,,maar proberen kan je het [wel backuppen natuurlijk ]
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
werkt niet
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
ik ben nu in boot.ini via systeemeigenschappen
moet ik daar nu iets aanpassen? zo ja wat? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
hallo
ik had een dual boot met XP en Vista wegens problemen met Vista heb ik de Vista schrijf geformateerd maar hij blijft zeggen dat ik Vista heb bij het opstarten dus moet de hele tijd zeggen "Oudere verzie van Windows gebruiken" hier wil ik van af ik had een idee dat ik het moest weizige in Boot.ini heb het bastantje geopend in WordPad en kreeg het volgende: Citaat: ; ;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems. ;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options. ; [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Home Edition" /FASTDETECT wat moet ik verwijderen houden of aanpassen? Alvast bedankt PS. heb het ook al op het XP deel gevraacht moest hier zijn zeiden ze
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Heeft veel Posts
|
Zet timeout op 0, dan hoef je niet meer te wachten.
Sociaal respect is een uitgangspunt en behoort niet specifiek eerst "verdiend" te worden. As long as man ascribes to himself what is only a possibility, he will not work for the attainment of it. P. D. Ouspensky ![]() Kijk maar Online pc winkels met goede prijzen en/of goede waardering van klanten (klik): 4Launch Alternate Azerty Cool-prices Ikbenstil.nl Komplett Salland Automatisering |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Inactief
|
dan kiest de bootloader automatisch voor vista, maar die start ie dan niet op want hij is weg. werkt vistabootpro echt niet? zo heb ik t ook gedaan. en anders gewoon ff de vista regel uit boot.ini halen
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
Misthally,
Ik hoop dat je een goed antwoord krijgt op Vista forum. Ik ben namelijk gewoon niet echt een expert op dat gebied. Maar als je het echt niet weet heb ik nog een beschrijving gevonden. Maar als je zoiets gaat doen, zorg alsjeblieft dat je eerst een backup maakt van belangrijke zaken. Zie http://www.syschat.com/remove-vista-...boot-1852.html. Succes verder
|
|
|
|
#11 | |
|
S-SystemZ
|
Vervang deze met de oude en het is weer de oude
========================================= [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S [operating systems] multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Home Edition" /fastdetect =========================================
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Inactief
|
ik heb inedergeval wat gevonden,
boot.ini hoef je niet te veranderen, dit heeft NIKS met vista te maken, dit zit in xp. de vista bootloader wordt daaroverheen gezet. ik ken 2 oplossingen; 1; vistabootpro; 2; http://www.syschat.com/remove-vista-...boot-1852.html ; de link die MvG heeft gepost. |
|
![]() |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Weergave | |
|
|