• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Onbekend Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youssef123456789

Vaak hier
Lid geworden
1 sep 2005
Berichten
681
Waarderingsscore
0
Gegroet iedereen

Ik heb eigenlijk een probleem met mijn internetverbinding. Soms heb ik wel internet, en vaak valt mijn verbinding weg. Ik heb telenet gebeld en er werd mij verteld dat mijn modem heel goed werkt. Ik heb daarna een volgende nummer van telenet gebeld en daar werd mij verteld dat er iets (verkeerde instelling op computer of een virus) is dat mijn verbinding tot mijn computer blokkeert. Zij konden de probleem niet vinden, en raadden mij aan om iemand naar huis te brengen die de probleem zelf kon oplossen. Omdat de mogelijkheid ook was dat het een virus is, zou ik graag hier meer informatie willen van hoe ik deze virus kan verwijderen. Ik wou vorige keer een Scan laten uitvoeren door Panda (hier in een topic geplaatst) maar de scan liep vast, en ik moest de scherm afsluiten omdat er tijdens de scan de pagina verandert werd naar een blanco scherm (Kan de pagina niet vinden).

Nu, ik weet niet naar welke virus ik moet zoeken noch met welke antivirus software.

Graag zou ik help van jullie hebben

:surrender :surrender :surrender :rules: :rules:
 
Ik heb juist na deze post nog eens geprobeerd om een gratis online scan te laten uitvoeren. Juist na het begin van deze scan kreeg ik het volgende foutmelding/error:

Buffer overrun detected!!

A buffer overrun has been detected wich has corrupted the program's internal state. The program cannot safely continue execution and must now be terminated.

Is dit een virus die de scan stopt?
 
Het kan zijn dat de scan om andere reden niet kan doorgaan, gebruikers van Hitman pro hebben hier bv wel eens last van omdat die de instellingen va ActiveX enz.. overhoop gooit. Dus dat hoeft niet noodzakelijk door malware (virussen, wormen, ..) te zijn.


Kan je eerst al eens kijken of je windows firewall niet aanstaat, indien je een eigen firewall gebruikt. Dus als je een andere firewall hebt, bv Sygate, ZoneAlarm, Outpost, ... zet die van windows dan zeker uit :
* start > configscherm > beveiligingscenter > onderaan bij Windows firewall klikken en in het nieuwe schermpje de windows firewall op "uitgeschakeld" zetten.
2 actieve firewalls kunnen niet alleen vertragend werken, maar ook conflicteren en wederzijds de betrouwbaarheid aantasten en voor problemen met de verbinding zorgen, dus mss is dat het geval nu.


Download en gebruik als je geen beterschap merkt na uitzetten van de windows firewall (ndien je zelf geen andere firewall gebrukt) Winsockfix ook eens :
http://www.softpedia.com//progDownload/WinSockFix-Download-15337.html
* downloaden (neem best de Romeense mirror want die van US is vaakl down) en opslaan naar bv bureaublad
* na download "Winsockfix.exe" dubbelklikken
* klik "Reg backup" aan (dez wordt aangemaakt in map "ERDNT", ingeval van probl. kan je daar dus de backup in herstellen door ERDNT.exe" te dubbelklikken)
* klik dan "Fix", volgende vindt dan plaats:
- controle windows versie
- releasen/resetten van IP settings, TCP stack en Winsocks
- Herstellen van het origineel windows Hosts bestand
- Herstarten vd pc
Is het dan weer in orde na de herstart ?


Maak en post ff voor de zekerheid ook volgende logje eens :
* download (en opslaan) sdfix van Andymanchesta : SDFix.exe
* Dubbelklik na download sdfix.exe, en klik "install"
* Herstart de pc dan in de veilige modus[/b]
sla dus onderstaande stappen op of noteer ze ergens oid, omdat je in de veilige modus (zonder netwerkmogelijkheid) niet online kan om op deze pagina verder te kijken
* Open in veilige modus de uitgepakte map SDfix dat zich bevindt op de c:\ locatie, dus dubbelklik "deze computer" > dubbelklik de "c:\" locatie en open de map sdfix
* dubbelklik dan op "RunThis.bat". Je krijgt een blauw venstertje, typ onderin Y om verder te gaan en enter
* wacht verder af tot het tooltje klaar is, dit kan een tijdje duren, maar mocht het blijven staan/hangen op "checking services" oid, klik dan enter. Je krijgt op een gegeven moment ook info over dat 25% scanned is, 50%, ...
* indien het meldt om de pc herop te starten en daarvoor op een toets te klikken, doe dat dan
Bij de heropstart gaat sdfix verder lopen nog, nog voor je taakbalk, bureaubladicoontjes enz.. er staan (terug een blauw venstertje, "stage two"), dus de opstart gaat wat trager zijn dan normaal.
* Na afloop verschijnt een rapportje, post de inhoud daarvan mee in een volgende reactie (als het niet automatisch opent, zoek het dan op in het sdmapje onder de c:\ locatie, "report.txt")
Even checken of dat allemaal goed zit,



Succes :)
 
Hey Kingpin :)

Ik kreeg weer even geen verbinding, nadat ik de 2 scans heb uitgevoerd. Hier is de post van SDFix:


[hjt]
sdfix: version 1.85
run by administrator - di 22/05/2007 - 22:06:53,25
microsoft windows xp [versie 5.1.2600]
running from: c:\sdfix
safe mode:
checking services:
restoring windows registry values
restoring windows default hosts file
rebooting...
normal mode:
checking files:
no trojan files found
removing temp files...
ads check:
checking if ads is attached to system32 folder
c:\windows\system32
no streams found.
checking if ads is attached to svchost.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
no streams found.
final check:
remaining services:
------------------
authorized application key export:
[hkey_local_machine\system\currentcontrolset\servic es\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standard profile\authorizedapplications\list]
%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\syste m32\\sessmgr.exe:*:enabled:mad:xpsp2res.dll,-22019"
c:\\program files\\microsoft activesync\\wcescomm.exe"="c:\\program files\\microsoft activesync\\wcescomm.exe:*:enabled:connection manager"
c:\\program files\\paltalk messenger\\paltalk7.exe"="c:\\program files\\paltalk messenger\\paltalk7.exe:*:disabled:paltalk messenger 7.0"
c:\\program files\\microsoft activesync\\wcesmgr.exe"="c:\\program files\\microsoft activesync\\wcesmgr.exe:*:enabled:activesync application"
c:\\sierra\\counter-strike\\cstrike.exe"="c:\\sierra\\counter-strike\\cstrike.exe:*:enabled:counterstrike launcher"
"c:\\program files\\ea games\\command & conquer generals zero hour\\patchget.dat"="c:\\program files\\ea games\\command & conquer generals zero hour\\patchget.dat:*:enabled:patchgrabber"
"c:\\program files\\ea games\\command & conquer generals zero hour\\game.dat"="c:\\program files\\ea games\\command & conquer generals zero hour\\game.dat:*:enabled:game"
c:\\windows\\system32\\dpnsvr.exe"="c:\\windows\\ system32\\dpnsvr.exe:*:enabled:microsoft directplay8 server"
c:\\windows\\system32\\dxdiag.exe"="c:\\windows\\ system32\\dxdiag.exe:*:enabled:microsoft directx diagnostic tool"
c:\\windows\\systray.exe="c:\\windows\\systray.e xe:*:enabled:systray"
c:\\program files\\paltalk messenger\\paltalk8.exe"="c:\\program files\\paltalk messenger\\paltalk8.exe:*:enabled:paltalk messenger 8.0"
"c:\\program files\\ea games\\command and conquer generals\\patchget.dat"="c:\\program files\\ea games\\command and conquer generals\\patchget.dat:*:enabled:patchgrabber"
c:\\program files\\morpheus\\morpheus.exe"="c:\\program files\\morpheus\\morpheus.exe:*:enabled:m5shell"
c:\\sierra\\half-life\\hl.exe"="c:\\sierra\\half-life\\hl.exe:*:disabled:half-life launcher"
c:\\program files\\valve\\steam\\steam.exe"="c:\\program files\\valve\\steam\\steam.exe:*:enabled:steam"
c:\\program files\\valve\\steam\\steamapps\\ilyass699\\counter-strike\\hl.exe"="c:\\program files\\valve\\steam\\steamapps\\ilyass699\\counter-strike\\hl.exe:*:enabled:half-life launcher"
c:\\program files\\gamespy arcade\\aphex.exe"="c:\\program files\\gamespy arcade\\aphex.exe:*:enabled:gamespy arcade"
c:\\program files\\messenger\\msmsgs.exe"="c:\\program files\\messenger\\msmsgs.exe:*:enabled:windows messenger"
c:\\program files\\valve\\steam\\steamapps\\ilyass699\\conditi on zero\\hl.exe"="c:\\program files\\valve\\steam\\steamapps\\ilyass699\\conditi on zero\\hl.exe:*:enabled:half-life launcher"
c:\\sierra\\half-life\\hl.exe -dev -console.exe"="c:\\sierra\\half-life\\hl.exe -dev -console.exe:*:disabled:half-life launcher"
c:\\windows\\system32\\rundll32.exe"="c:\\windows \\system32\\rundll32.exe:*:enabled:een dll-bestand als toepassing starten"
"c:\\program files\\ea games\\command and conquer generals\\game.dat"="c:\\program files\\ea games\\command and conquer generals\\game.dat:*:enabled:game"
c:\\windows\\system32\\dpvsetup.exe"="c:\\windows \\system32\\dpvsetup.exe:*:enabled:microsoft directplay voice test"
c:\\windows\\litmus\\sysjava.exe"="c:\\windows\\l itmus\\sysjava.exe:*:disabled:sysjava"
c:\\windows\\system32\\dplaysvr.exe"="c:\\windows \\system32\\dplaysvr.exe:*:enabled:microsoft directplay helper"
c:\\program files\\msn gaming zone\\zclient.exe"="c:\\program files\\msn gaming zone\\zclient.exe:*:enabled:zone datafile"
c:\\program files\\symantec\\pcanywhere\\winaw32.exe"="c:\\pro gram files\\symantec\\pcanywhere\\winaw32.exe:*:enabled :pcanywhere main program"
c:\\program files\\symantec\\pcanywhere\\awhost32.exe"="c:\\pr ogram files\\symantec\\pcanywhere\\awhost32.exe:*:enable d:pcanywhere host service"
c:\\program files\\symantec\\pcanywhere\\awrem32.exe"="c:\\pro gram files\\symantec\\pcanywhere\\awrem32.exe:*:enabled :pcanywhere remote service"
c:\\program files\\bitcomet\\bitcomet.exe"="c:\\program files\\bitcomet\\bitcomet.exe:*:enabled:bitcomet - a bittorrent client"
c:\\program files\\bittorrent\\btdownloadgui.exe"="c:\\program files\\bittorrent\\btdownloadgui.exe:*:enabled:btd ownloadgui"
c:\\program files\\steam\\steam.exe"="c:\\program files\\steam\\steam.exe:*:enabled:steam"
c:\\program files\\steam\\steamapps\\ilyass699\\counter-strike\\hl.exe"="c:\\program files\\steam\\steamapps\\ilyass699\\counter-strike\\hl.exe:*:enabled:half-life launcher"
c:\\documents and settings\\benyahia g\\mijn documenten\\abc\\abc.exe"="c:\\documents and settings\\benyahia g\\mijn documenten\\abc\\abc.exe:*:enabled:abc"
c:\\program files\\abc\\abc.exe"="c:\\program files\\abc\\abc.exe:*:enabled:abc"
c:\\stubinstaller.exe"="c:\\stubinstaller.exe:*:e nabled:limewire swarmed installer"
c:\\program files\\limewire\\limewire.exe"="c:\\program files\\limewire\\limewire.exe:*:enabled:limewire"
c:\\program files\\bittorrent\\bittorrent.exe"="c:\\program files\\bittorrent\\bittorrent.exe:*:enabled:bittor rent"
c:\\program files\\bittornado\\btdownloadgui.exe"="c:\\program files\\bittornado\\btdownloadgui.exe:*:enabled:btd ownloadgui"
c:\\program files\\emule\\emule.exe"="c:\\program files\\emule\\emule.exe:*:enabled:emule"
c:\\program files\\yahoo!\\messenger\\ypager.exe"="c:\\program files\\yahoo!\\messenger\\ypager.exe:*:enabled:yah oo! messenger"
c:\\program files\\yahoo!\\messenger\\yserver.exe"="c:\\progra m files\\yahoo!\\messenger\\yserver.exe:*:enabled:ya hoo! ft server"
c:\\program files\\microsoft games\\age of empires ii\\age2_x1\\age2_x1.exe"="c:\\program files\\microsoft games\\age of empires ii\\age2_x1\\age2_x1.exe:*:disabled:age of empires ii expansion"
c:\\program files\\skype\\phone\\skype.exe"="c:\\program files\\skype\\phone\\skype.exe:*:enabled:skype"
c:\\program files\\internet explorer\\iexplore.exe"="c:\\program files\\internet explorer\\iexplore.exe:*:enabled:internet explorer"
c:\\windows\\system32\\lexpps.exe"="c:\\windows\\ system32\\lexpps.exe:*:enabled:lexpps.exe"
"c:\\program files\\k-lite\\kazaa.core"="c:\\program files\\k-lite\\kazaa.core:*:enabled:kazaa"
c:\\documents and settings\\benyahia g\\mijn documenten\\kazaa.exe"="c:\\documents and settings\\benyahia g\\mijn documenten\\kazaa.exe:*:enabled:kazaa"
"c:\\program files\\kazaa lite resurrection\\kazaalite.kpp"="c:\\program files\\kazaa lite resurrection\\kazaalite.kpp:*:enabled:kazaalite"
"c:\\program files\\kazaa lite k++\\kazaalite.kpp"="c:\\program files\\kazaa lite k++\\kazaalite.kpp:*:enabled:kazaalite"
c:\\program files\\k-lite\\khancer.exe"="c:\\program files\\k-lite\\khancer.exe:*:enabled:khancer"
c:\\windows\\system32\\p2p networking\\p2p networking.exe"="c:\\windows\\system32\\p2p networking\\p2p networking.exe:*:enabled:p2p networking"
c:\\program files\\kazaa\\kazaa.exe"="c:\\program files\\kazaa\\kazaa.exe:*:enabled:kazaa"
c:\\program files\\msn messenger\\msncall.exe"="c:\\program files\\msn messenger\\msncall.exe:*:enabled:windows live messenger 8.0 (phone)"
c:\\program files\\paltalk messenger\\paltalk.exe"="c:\\program files\\paltalk messenger\\paltalk.exe:*:enabled:paltalk 9.0"
c:\\program files\\voipbuster.com\\voipbuster\\voipbuster.exe" ="c:\\program files\\voipbuster.com\\voipbuster\\voipbuster.exe: *:enabled:voipbuster"
c:\\program files\\msn messenger\\msnmsgr.exe"="c:\\program files\\msn messenger\\msnmsgr.exe:*:enabled:windows live messenger 8.1"
c:\\program files\\msn messenger\\livecall.exe"="c:\\program files\\msn messenger\\livecall.exe:*:enabled:windows live messenger 8.1 (phone)"
c:\\program files\\utorrent\\utorrent.exe"="c:\\program files\\utorrent\\utorrent.exe:*:disabled:torrent"
c:\\program files\\microsoft games\\age of empires iii\\age3.exe"="c:\\program files\\microsoft games\\age of empires iii\\age3.exe:*:disabled:age of empires 3"
"c:\\program files\\microsoft games\\age of empires ii\\empires2.icd"="c:\\program files\\microsoft games\\age of empires ii\\empires2.icd:*:disabled:age of empires ii"
c:\\documents and settings\\benyahia g\\local settings\\application data\\microsoft\\cd burning\\age of empires2\\empires2.exe"="c:\\documents and settings\\benyahia g\\local settings\\application data\\microsoft\\cd burning\\age of empires2\\empires2.exe:*:disabled:age of empires ii"
"c:\\program files\\microsoft games\\age of empires ii\\age2_x1\\age2_x1.icd"="c:\\program files\\microsoft games\\age of empires ii\\age2_x1\\age2_x1.icd:*:disabled:age of empires ii expansion"
c:\\documents and settings\\benyahia g\\mijn documenten\\games\\age of empires2\\age2_x1.exe"="c:\\documents and settings\\benyahia g\\mijn documenten\\games\\age of empires2\\age2_x1.exe:*:disabled:age of empires ii expansion"
c:\\documents and settings\\benyahia g\\mijn documenten\\age of empires2\\age2_x1.exe"="c:\\documents and settings\\benyahia g\\mijn documenten\\age of empires2\\age2_x1.exe:*:disabled:age of empires ii expansion"
c:\\program files\\azureus\\azureus.exe"="c:\\program files\\azureus\\azureus.exe:*:disabled:azureus"
[hkey_local_machine\system\currentcontrolset\servic es\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\domainpr ofile\authorizedapplications\list]
%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\syste m32\\sessmgr.exe:*:enabled:mad:xpsp2res.dll,-22019"
c:\\program files\\msn messenger\\msncall.exe"="c:\\program files\\msn messenger\\msncall.exe:*:enabled:windows live messenger 8.0 (phone)"
c:\\program files\\msn messenger\\msnmsgr.exe"="c:\\program files\\msn messenger\\msnmsgr.exe:*:enabled:windows live messenger 8.1"
c:\\program files\\msn messenger\\livecall.exe"="c:\\program files\\msn messenger\\livecall.exe:*:enabled:windows live messenger 8.1 (phone)"
remaining files:
---------------
checking for files with hidden attributes:
c:\program files\autodesk\autodesk dwf viewer\_setupx.dll
c:\program files\autodesk\autodesk dwf viewer\setup.exe
c:\documents and settings\all users\drm\cache\indiv01.tmp
finished
[/hjt]
Wat ik wel raar vond, is dat wanneer ik geen verbinding als ik klik op het icoontje met 2 computers op de taakbalk dan zie ik dat er bij ontvangen maar "1" staat. Pas als het bij 4 is dan krijg ik weer internetverbinding. Momenteel is het bij 1104.

Heel erg bedankt Kingpin!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben juist naar de volgende site gegaan: chat.to.be.
Toen ik klikte op "Nu chatten", kwam er een andere scherm en kort daarna gingen al mijn schermen weg. Ik probeerde het opnieuw en weer gingen alle schermen weg.
 
Kan je java RE (nieuwste versie) eens installeren ? :)
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showpost.php?p=252232&postcount=8
(ik denk dat je probleem bij de chatsite daar mee te maken kan hebben)
Na de installatie, herstart de pc en probeer dan nog eens op de chatsite, is het dan opgelost ?


En laat dit bestandje eens scannen bij Jotti :
c:\windows\litmus\sysjava.exe <--- deze .exe
JottiScan
Dat zijn 13 bekende gratis online scanners die het bestandje analyseren
'Met de "bladeren" knop tot aan het bestandje gaan, dan knopje "submit")
En even de resultaten hiervan laten weten bij je volgende postje
Eens kijken wat dat zegt,


Succes :)
 
Ik heb al deze week een nieuwe versie van Java gedownload met hulp van deze site.

Die bestand kon ik niet vinden in Windows. Ik heb die bestand gezocht en ik vond die in n of andere map van Spy Bot Search and Destroy bij recovery.

C:\Documents and Settings\All Users\Application data\Spybot - Search & Destroy\Recovery\KazaaIrcSpybotWorld.zip

Ik ging er handmatig naar zoeken maar ik kon niet verder gaan na Application Data omdat ik niet wist waar te zoeken.
 
Bij het verwijderen van alle oude versies van Java kon ik de volgende niet verwijderen:

Java 2 runtime Environment, SE v1.4.1_02

ik kreeg de volgende foutmelding:

An installation support file could not be installed.
Het systeem kon het opgegeven bestand niet vinden.

Kan ik zo verder gaan met de nieuwe Java te installeren? zonder deze te verwijderen?
 
Doe dan eerst volgende eens voor je verdergaat :

* open hijackthis
* neem knopje "config" in het scanvenster van HJT
* dan "misc tools"
* dan "open uninstall manager"
* dan kijken in het linkerdeel van het paneel, of daar "Java 2 runtime Environment, SE v1.4.1_02" bijstaat, zoja dat aanklikken
* en dan rechts ervan op "delete this entry" klikken
* dan HJT sluiten en de pc even herstarten
* en dan verder de nieuwe java RE installeren,


succes :)
 
Ok ik heb Java terug genstalleerd :)

Is het goed dat ik een online scan laat uitvoeren? Zoja, welke is de beste virusscanner?

en wat met die bestand sysjava.exe?
 
Ja hoor, doe anders een een andere als Panda niet gaat,
die wil wel eens vastlopen ivm instellingen van activex
probeer anders eens met kaspersky online scan :
http://www.kaspersky.com/virusscanner
* knopje "online scanner"
* de active x / updates accepteren / installeren
* de hele Pc laten scannen
* de resultaten opslaan en meeposten in je volgende reactie

ow, ik had je tussentijdse reactie bij vrige keer niet gezien :$
maar we zullen even kijken ivm sysjava, wat de online scan ervan zegt, die zal dat dan wel aangeven :)


succes :)
 
Amai, ik heb Housecall gebruikt en die loopt al bijna 2 uur.
Ik heb de volgende malware/spyware:

Adware_Need2find
Adware_Altnet
Adware_funwebProducts
Spyware_track_MsnSniffer
Tspy_LDpinch
Adware_gamespy
Adware_p2pNetwork
Adware_Cydoor
Spyware_keyl_familykey
ADW_Gamespy .A
Spyw.PPnetwork .B
HTTP Cookies

De scan loopt nog, hij is bijna klaar.
 
Dat gaat zo te zien grotendeels om adware die via P2P progjes is meegkomen. Wschl zat er bij de kazaa's toch iets bij dat niet helemaal clean/lite was. Of ene versie van emule waar ad/spyware bijzat.

Het is wschl wel zo, dat wanneer je die adware gaat verwijderen, het P2P progje dat die adware aan boord had/installeerde, niet meer zal werken. Dus je zal het even zelf moeten afwegen, maar er zijn normaalgezien wel genoeg cleane alternatieven. :)

kan je volgende logje eens posten :
* klik in HJT op knopje "config" (rechts in het "scanvenster" van HJt)
* dan "misc tools"
* dan "open uninstall manager"
* dan "save list"
Eens kijken welke van die aangetroffen zaken daadwerkelijk genstalleerd staan en bij welke het evtl maar om inactieve restjes of onschadelijke achtergebleven registersleutels enz... gaat.

Post evtl ook een "gewoon" HJTlogje, een scan kan nooit kwaad, bv om te zien of er van die anagetroffen malware wat actief is / evtl mee opstart enz..

De resultaten van bovenstaande scan zijn eigenlijk niet zo concreet, er wordt wel vermeld welke malware, maar niet war die dan wel aangetroffen wordt, dus evtl de kaspersky scan ook eens doen,
maar duurt idd wel vaak lang :(


Succes :)
 
Dit was wat kasperspy heeft gevonden van virussen/adware. Maar ik kan ze denk ik niet verwijderen, daarvoor moet ik een gekochte versie hebben.


C:\Documents and Settings\Benyahia G\Bureaublad\virus.html

Werkt de vorige link?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee idd, verwijderen gaat met de online scan niet,
dat gaan we handmatig doen aanhand van de info uit de scanresultaten :)

maar ik ga het eerst even bekijken want het is wel een behoorlijk lijstje,
zal dan stappen opgeven welke verwijderd kunnen worden enz... :)

(niet alles is ook slecht, er zijn bv ook nogal wat cookies bij en meldine over bestandne die niet gescand konden worden (omdat ze door windows op slot gezet zijn, dus dat is normaal dat ze niet gescand konden worden)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ik je de lijst opsturen? Want als ik het hier plaats dan lijkt het verwarrend en kost het jou ook weer dubbel zoveel moeite :)
 
Ok, dat leek erger dan het in feite is :D

Alle zaken die aangetroffen werden, staan reeds in quarantaine bij andere progjes (Spybot s&d, Housecall can van eerder), en de rest zijn dingen die overgeslagen zijn / niet gescand werden wegens op slot door winwows. Dis dat is eigenlijk in orde :)

Heb je nog steeds last van de problemen ?
Doe eens de eerste 3 stappen uit dit artikel van Microsoft :
http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/startsomething/speed.mspx
Helpt dat evtl nog ?


Succes :)



---edit----

oops had je aanpassing/vorige reactie niet meer gezien toen ik al aan het reageren was
Thx ^_^ maar het is zo gelukt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al goe dat ze al in de quarantaine zitten, want het waren een heleboel. Momenteel gaat het goed, alleen dat ik af en toe geen verbinding heb. Maar goed, ik ben van plan om binnenkort mijn computer te formateren. Ik heb Telenet gebeld en die kon de probleem niet oplossen via telefoon, dus er moest iemand aan huis komen. Waarschijnlijk was er iets mis met instellingen van mijn computer, want de modem werkt goed. Alleen blokkeert mijn computer op de n of andere manier de verbinding (geen firewale). Eind goed al goed, nu heb ik er minder last van.

:rules:

heel erg bedankt voor je hulp Kingpin!
 
Mja dat klinkt toch nog niet helemaal zoals het hoort :(

Hou het even in het oog, mochtje de eerstkomende uren, dag(en) dat uitvallen toch nog merken, laat het even weten.

En maak ook dit postje eens, wederom scannen/tooltje, maar als het malware is, is het iets dat goed verborgen zit/zicht niet laat zien, dus zijn er versch. scans nodig :unknown:

* Download en gebruik rdrivrem.zip
http://www.atribune.org/downloads/rdrivrem.zip
* downloaden en opslaan naar bv bureaublad
* na download uitpakken (rechtermuisklik > uitpakken)
* open het uitgepakte mapje rdrivrem
* dubbelklik rdrivrem.bat
* volg de instructies op het scherm
* als het tooltje afgelopen is, zal er een tekstebestandje aangemaakt worden in de uitgepakte map rdriverem. Post hiervan de inhoud straks mee in je volgende reactie.


Succes :)
 
Veel heb ik eigenlijk niet gevonden in die textbestand. Ik kreeg alleen dit:

RDrivRem Log 22:38:18,50 do 24/05/2007

~~~~~~~~~~~~~ Pre-run File Check ~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~ Post run File Check ~~~~~~~~~~~~~

Maar ik denk dat het ook mogelijk kan zijn dat er iets verkeerd is ingesteld of niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan