• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Setup kan geen vaste schijstations vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

harmeneef

Gast
HOI.
Bij de (her)installatie van windows xp krijg ik voordurend de melding :setup kan geen vast schijf stations in uw pc vinden:.
Als ik de schijf in een externe behuizing plaats en(op een usb poort) op een andere pc aansluit herkend deze hem wel.
Wie kan mij helpen?
B.v.B dank
Gr.harmeneef
 
@mod/admin move:windows xp
 
Is vrij normaal met bijvoorbeeld sata schijven. Je hebt een floppy met drivers voor de harddisk controller nodig. En dan bij het starten van de installatie op F6 drukken. Vraagt ie later vanzelf om de flop.
 
Goedemorgen.
Bedankt voor je reactie.
Het is een serial ATA Seagate 160 gb(Barracuda 7200.7),maar hoe kom ik aan zo,n floppy
PS.ik ben voor het eerst met dit forum bezig en wil graag wat leren,maar als ik dingen verkeerd doe (reageren ed. dan hoor ik het graag),weet nog niet goed hoe alles werkt.Replay,Quote en zo maar dat vind ik wel uit
groeyjes en dank
 
Als je iets onacceptabels doet, krijg je vanzelf op je donder. ;-)

Je moet een driver hebben voor de sata controller op je moederbord. Vaak worden dergelijke floppies wel meegeleverd met het moederbord. Zoniet, kijk dan of je de driver kunt vinden op de site van de fabrikant. Werkt ook dat niet, kijk dan met cpu-z welke chipset je moederbord heeft.

http://www.cpuid.org/cpuz.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan