• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wireless Security (wardriving).

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DeMkez

Gast
Ik zag dat R3Mo bij "Handleidingen (TIP)" een stukje heeft geplaatst over de beveiliging van je wireless accesspoint.
Hij had het hier ook over dat hij met z'n WIFI NIC door de wijk was gereden. Dit heet "Wardriven". Ik heb zelf ook wel eens een paar keer gedaan dus Hier ff een stukje over wardriven !! :p

(Ik wist niet waar ik dit topic neer moest zetten, dus als ie verplaatst moet worden. Ga je gang !! :p)
____________________________________________________________

)( Wardriving

1.Wat is Wardriven ?

Sinds de uitvinding van de 802.11 wireless technologie worden in eens overal en nergens wireless accesspoints gekocht. Ze worden gebruikt in: Bedrijven, Openbare gelegenheden, thuis, op scholen enz.. terwel er toch nog redelijk wat mensen rond lopen die er weinig tot geen verstand van hebben. Dit zijn de users die in de winkel een access pointje kopen, hem thuis op het netwerk aansluiten en er verder niks tot weinig meer aan doen. Iedereen kan dus in principe het signaal van deze AP ontvangen en aangezien er niks aan de beveiliging is gedaan ook het internet en netwerk benaderen en dus misschien ook wel persoonlijke gegevens. Een wardriver zal vanuit zijn auto zoveel mogelijk accesspoint proberen te vinden en op deze manier de wireless infrastructuur van een stad in kaart brengen. Er zijn ook wardrivers die het alleen gaat om het stelen van bestanden zoals bijvoorbeeld MP3's.

1.1 Hardware.

Om te kunnen wardriven ben je eigenlijk niet veel nodig, een Notebook of PDA, de juiste software, en natuurlijk een Wireless netwerkkaartje met of zonder externe aansluiting. Wanneer je een Wireless netwerkkaartje hebt met externe aansluiting is het mogelijk om hier een extra antenne op aan te sluiten. Deze antenna zal in de meeste gevallen op het dak van de auto staan om alle signalen zo goed mogelijk op te kunnen vangen.
Een wardrive set is eigenlijk niet compleet zonder een GPS module. Met deze module is het mogelijk de accesspoints die je tijdens het wardriven tegenkomt op kaart vast te leggen.

1.2 Software.

Windows: Netstumbler.com
MAC: MACStumbler.com
PDA: MiniStumbler.com
Linux: KismetWireless.net

2. Mapping.

Er zijn twee manier om AP's te mappen. De eerste is het gebruiken van een GPS module en de gelogde data van de stumbler naar de mapping software te exporteren. De tweede wordt Warchalking genoemd. Dit is ongeveer 20 jaar geleden ontstaan in Amerika waar zwervers tekens voor elkaar achter lieten wanneer men ergens gratis eten kon halen. Tegenwoordig gebruiken wardrivers dit ook maar dan om aan te geven waar de accesspoints zitten.

3. Bescherming.

Er zijn verschillende manieren om je eigen Ap tegen wardrivers te beschermen.

1. enable WEP/WPA encryption. (en verander de keys van tijd tot tijd)
2. Filter MAC adressen.
3. disable SSID broadcasting.

Met deze opties zullen wardrivers je huis zeker overslaan omdat het voor de meeste wardrivers veel te moeilijk is om langs deze hindernissen te komen. Denk nou niet dat er nu niemand meer binnen kan komen. De sleutel van de WEP encryption is met bijvoorbeeld Airsnort te sniffen en het MAC adres van je Nic is te veranderen. Dus als iemand echt binnen wil komen zal dit wel lukken. Het zal echter wel een hele tijd duren.
____________________________________________________________

Dit is n van mijn wardrive uitstapjes !!

13-09-04 In Meppel.

Dit hebben we gevonden !! B)

Total AP Found 50
WEP Enabled 19
No WEP Enabled 31
Default SSID 12
Default SSID and No WEP 10

Hier het loggie..


____________________________________________________________

Ik heb dit hele verhaal van m'n site gehaald :p !! DeMkez.tk
 
Gaaf is dat he :D

Heb het laatst ook met mijn pda'tje geprobeerd, maar die was toch zwakker

R3Mo
 
Ja het is cker gaaf !! :p

Ik heb het ook op mijn pocketpc geprobeerd (HP 1940h + Sandisk WIFI SD-card + PocketWinC) en ik kreeg lang niet zo veel accesspoints als normaal !!
 
Ik heb een Dell Axim X30i (build-in wifi) met PocketPC 2003

Het signaal is idd zwakker, maar het connecten duurt ook langer..
Maar verder is het wel gaaf, want je kunt nu in principe overal internetten, want er zijn genoeg hobby-isten die niets aan de beveiliging doen :D

R3Mo
 
Ja connecten met een AP duurt met je PPC idd heel lang. Welke software gebruik je dan op je ppc ?
 
aha, Mini-stumbler doet het helaas niet in combinatie met mijn WIFI SD-card !! :(
 
heefd iemand ervaring met linux backtrack?

mijn buren hebben nu ook draadloos internet, wel beveiligd maar wil het toch graag proberen te kraken.

heeft iemand ervaring plz wil je me dan toevoegen:

msn: bartx2004@hotmail.com
 
Dat valt onder hacken en daar mogen we conform de forumregels geen antwoord op geven.
 
maar wel een interesant topic voor diegene die nog nietsw aan hun beveiliging hebben gedaan,,, een wijze les lijkt me zo,,al is het niet zo bedoeld;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan