• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Afsluiten duurt erg lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

lieve

Senior
Lid geworden
17 jun 2004
Berichten
3.869
Waarderingsscore
44
Waaraan kan het liggen dat het tegenwoordig zo lang duurt voor hij wil afsluiten?
Ik kies start --> uitschakelen
en dan duurt het bijna 2 minuten (dat is lang als je zit te wachten hoor) vooraleer dit schermpje verschijnt
afsluitenvp0.jpg


Wat kan daar de oorzaak van zijn?
 
thoh, ik zou een HJT logje posten bij kingpin
die weet er zeker raad mee
 
OK, doe ik.
 
Staat de PC niet overvol.
Dus caches die nooit geleegd zijn.
Onnodige programma's etc.

En natuurlijk spyware e.d., maar daar heb je die HJT log voor :lol:
 
ik heb daar ook lange tijd last van gehad, heb toen wat in het register verandert (zal het is opzoeken).
 
Staat de PC niet overvol.
Dus caches die nooit geleegd zijn.
Onnodige programma's etc.

En natuurlijk spyware e.d., maar daar heb je die HJT log voor :lol:
Opruimen enzo doe ik geregeld.
meer dan 50 % van het geheugen beschikbaar.
Het HJT-logje is clean.
 
ik heb daar ook lange tijd last van gehad, heb toen wat in het register verandert (zal het is opzoeken).

Bedoel je deze tip van Frankw?
Tip
Weigert de computer uit te gaan of doet hij er extreem lang over kijk eens of de volgende wijziging in het register uitkomst biedt?

Ga naar start-uitvoeren-regedit intoetsen,

ga naar de sleutel hkey-current-user/controlpanel/desktop en kijk of de waarde genaamd PowerOff Active de waarde 1 heeft zo niet verander deze waarde en geef deze een 1.
Kingpin is het voor mij (op haar computer) aan het uittesten :biggrin:
(zie http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?p=314556#post314556 )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij in het onderdeel handleidingen onder windows staan veel tips bij langzaam of niet goed afsluitende computers?
 
Ah, OK dan zal ik daar ook eens gaan kijken.
 
Volgens mij in het onderdeel handleidingen onder windows staan veel tips bij langzaam of niet goed afsluitende computers?
Ik heb er 1 gevonden:
Tip

Om snel te kunnen afsluiten of herstarten deze truck,

- Open taakbeheer dmv de toetscombinatie CTRL-ALT-DEL in te drukken, taakbeheer verschijnt nu
- Ga vervolgens bovenaan naar de optie "Afsluiten"
- Druk terwijl je de CTRL toets ingedrukt houdt op de optie "afsluiten" of "heropstarten"

Je zult zien dat het zo sneller gaat.
Die zal ik straks eens proberen.
Als jij er nog andere weet staan...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan