• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bestanden delen via netwerk (win xp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

YdieresiS

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
36.385
Waarderingsscore
468
[hand]
Hier is dan een tutorial over hoe je bestanden moet delen in een netwerkje met windows xp.



Je begint op de pc waar je de bestanden hebt staan die gedeeld moeten worden.

Je gaat naar deze computer:
1.jpg



Daar kies je de schijf waar je de bestanden op hebt staan, zoals bijvoorbeeld de D: schijf.

2.jpg


Hier staan bij mij dus dingen op zoals mijn games.


Klik dan met je rechtermuisknop op de map die je wilt delen.

3.jpg


En kies daar dan voor delen/beveiligen.

Je krijgt dan een scherm zoals hieronder.

4.jpg


Zet daar een vinkje voor: Van deze map een gedeelde netwerkmap maken.
En vul bij share-naam een toepaselijke naam in.
Het is niet aan te raden om een vinkje te zetten voor: Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen, omdat dan iedereen je bestanden kan veranderen of verwijderen.


Klik dan op ok, dan begint hij met mapmachtigingen in stellen, dat ziet eruit zoals hieronder.

5.jpg


Dit kan een paar minuten duren, dit ligt er ook aan hoeveel je in deze mappen hebt staan.

Als dit klaar is ga je naar de pc waar je de bestanden op wilt hebben.




Hier kies je weer voor deze Computer:
1.jpg


Dan ga je naar mijn netwerklocaties, dit staat links in het menutje onder het kopje andere locaties.

6.jpg


Dan kies je in het linkermenu voor: Naar computers zoeken in werkgroepen.

7.jpg


Dan krijg je het volgende scherm:

8.jpg


Kies hier de computer waar je je bestanden op hebt staan.
In mijn geval is dit dus Pentium IV 2,8 GHz (Netrick)

Hier staan dan de mappen die je hebt gedeeld.

9.jpg


Kies dan de map waar de bestanden in staan die je graag wilt hebben.

Hier kun je dan op een map of bestand klikken met de rechtermuisknop en kiezen voor Kopieren.

10.jpg


Ga dan naar de map waar je de bestanden hebt staan en klik daar dan op een plek waar geen bestanden zitten op de rechtermuisknop en kies voor plakken.

11.jpg


En je hebt je bestanden gekopieerd.




Dit kun je op alle mappen toepassen, maar kijk wel uit dat dan ook iedereen in het netwerk op deze mappen kan meekijken. (in verband met vertrouwelijke gegevens.)

Ook is dit toe te passen op schijven of partities, maar ook dit is niet aan te raden en al helemaal niet op de schijf/partitie waar windows op staat. (ook weer om de vertrouwelijke en kwetsbare bestanden).


Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. En als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Succes,

Ydieresis
[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan