• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

XP PRO engels -> nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jeepers1993

Gast
Is er een mogelijkheid om op xp pro van engels naar nederlands te switchen want het is laptop van me zus [ vroeger van me vader ] maar scherm is kapot dus is hij niet draagbaar meer met extern scherm, en die kon dus wel engels en me zus absoluut NIET en dus vandaar deze thread [ anders moet ik altijd helpen -.-' ]

als dit mocht helpen:

laptop was van firma dus die disk van windows sit er niet meer bij :/

ik hoop dat iemand dit snel kan oplossen voor ik gek word


 
Laatst bewerkt:
Ga naar start -> configuratiescherm -> landinstellingen, naar de tab 'talen', klik hier op Details. Hier kan je de instellingen van je toetsenbord al instellen. Als het bij de tab 'geavanceerd' niet gaat, dan denk ik niet dat het gaat. Want Windows XP wordt geleverd met een bepaalde taal.
 
Ga naar start -> configuratiescherm -> landinstellingen, naar de tab 'talen', klik hier op Details. Hier kan je de instellingen van je toetsenbord al instellen. Als het bij de tab 'geavanceerd' niet gaat, dan denk ik niet dat het gaat. Want Windows XP wordt geleverd met een bepaalde taal.

Dat heeft niks met de taal te maken... Alleen met de toetsindeling van je toetsenbord

Je kan de taal van XP niet veranderen... dan moet je opnieuw installeren
 
Je kan de taal van XP niet veranderen... dan moet je opnieuw installeren
En dan moet je uiteraard een Nederlandstalige versie van de Windows CD hebben ... en die disc heb je duidelijk niet. Dus je zal nog even verder moeten vertalen.
 
je kan bij windows xp helaas de taal niet omzetten, bij windows vista (ultimate) kan dit wel, daar kan je gewoon language paks downloaden.

dus voor windows xp moet je alles opnieuw instaleren, maar je kan altijd de bestanden op cd's/dvd's of andere partities zetten

Als je bij deze laptop een stikker hebt met de xp pro cd key, kan je deze key voor elke taal gebruiken, als je iemand in je omgeving kent met een nederlandse xp pro cd, dan kan je deze van hem lenen mits het eentje van hetzelfde type is. (oem of retail)

je kan dit uitzoeken door met de rechtermuisknop op deze computer te klikken en dan eigenschappen. als er dan in et 2e vakje OEM staat is et geinstaleerd met een OEM cd. anders is et een retail versie.

je kan bij de cd van xp zelf zien of et retail of oem is door 2 dingen.

1) de stikker die erbij zat (word meestal achterop de pc geplakt), is deze geel met zwarte text met een sleuteltje erop en de cd key dan is et een retail versie, is ie een soort blauw met wit en staat er OEM op dan is et een OEM versie.

2) de doos waar de zat, is et een simpel papieren zakje met een rond doorzichtig plastic in de midden, dan is et een OEM versie. is et een doosje, met instructies en allerlij zooi, dan is et een retail versie.
 
je kan bij windows xp helaas de taal niet omzetten, bij windows vista (ultimate) kan dit wel, daar kan je gewoon language paks downloaden.

dus voor windows xp moet je alles opnieuw instaleren, maar je kan altijd de bestanden op cd's/dvd's of andere partities zetten

Als je bij deze laptop een stikker hebt met de xp pro cd key, kan je deze key voor elke taal gebruiken, als je iemand in je omgeving kent met een nederlandse xp pro cd, dan kan je deze van hem lenen mits het eentje van hetzelfde type is. (oem of retail)

je kan dit uitzoeken door met de rechtermuisknop op deze computer te klikken en dan eigenschappen. als er dan in et 2e vakje OEM staat is et geinstaleerd met een OEM cd. anders is et een retail versie.

je kan bij de cd van xp zelf zien of et retail of oem is door 2 dingen.

1) de stikker die erbij zat (word meestal achterop de pc geplakt), is deze geel met zwarte text met een sleuteltje erop en de cd key dan is et een retail versie, is ie een soort blauw met wit en staat er OEM op dan is et een OEM versie.

2) de doos waar de zat, is et een simpel papieren zakje met een rond doorzichtig plastic in de midden, dan is et een OEM versie. is et een doosje, met instructies en allerlij zooi, dan is et een retail versie.

Die zit erop maar ik ken niemand met zo'n CD allemaal windows xp home & vista basic
 
In theorie kan het dus wel voor Winxp.
Er bestaat wel degelijk zoiets als een MUI (Multilingual User Interface Pack), blijkbaar alleen voor een Engelstalige WINXP PRO en niet voor de HOME.
Alleen valt dat dus tegen in de praktijk omdat dit alleen aan bedrijven wordt verkocht die in grote volumes winxp afnemen. Langs de andere kant kan je een MUI wel bekomen als je een PC laat samenstellen bij een PC-boer. Moet je der wel achter vragen...en een engelstalige winxp pro nemen...

Niks wat de topistarter vooruit helpt natuurlijk. Maar het is een vraag die regelmatig gesteld wordt, vandaar.

Heb wat NED-talige Leesvoer opgesnort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan