• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Animated Water

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noah3009

Senior
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
3.747
Waarderingsscore
41
[hand]
[Animated Water]

[kopje]Inhoud:[/kopje]

<a href="http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=29238#Canvas Size Veranderen" target="_self">Canvas Size Veranderen</a>
<a href="http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=29238#Animated Water toevoegen" target="_self">Animated Water Toevoegen</a>

[kopje]Wat heb ik nodig?:[/kopje]
  • Adobe Photoshop 7 of hoger. (Adobe Photoshop CS3 in de tutorial gebruikt)
  • Sqirlz Water Reflections. (Hier gratis te downloaden)
  • Een foto waar je animated water wilt toevoegen. Ik gebruikt deze:
tutorialjh9.jpg

Link: http://img366.imageshack.us/img366/8076/tutorialjh9.jpg

[kopje]Canvas Size Veranderen[/kopje]

Open de foto waar u animated water wilt aan toevoegen.
Klik met uw rechtermuisknop op de "balk" van de foto. U zal een menu'tje krijgen:
tutzt5.png

Klik dan op Canvas Size. Doe dan het volgende: (om de 5 sec. zal er een nieuwe screenshot komen)
tutih3.gif

PS: Als height mag u ook bijvoorbeeld 120 gebruiken. Het valt te zien hoeveel water u wilt. Wilt u een derde van uw foto met water? Doe dan de height op 150, enz...

Eenmaal u op "Ok" heeft gedrukt zal U het volgende zien:
tut2lc1.png

Sla deze op als "naam.ext". Als *.ext mag u zelf kiezen. Ik gebruik *.jpg.

[kopje]Animated Water toevoegen[/kopje]

Open nu Sqirlz Water Reflections dat u daarnet heeft gedownload en genstalleerd.
Open de foto die u net heeft opgeslagen als "naam.ext". Klik op de "Start creating Outline" tool. (
buttoneh0.png
) Selecteer nu het witte gedeelte.
Dit is anders dan u gewoon bent in Photoshop. Er zal een lijn je cursor volgen. Klik met de linkermuisknop in elke hoek en met de rechtmuisknop in de laatste hoek om uw selectie te plaatsen. U zal dit krijgen:
tut3yv0.png

Als u het witte deel heeft geselecteerd, ga dan naar "Animate" ==> "Make GIF File":
ttttpx3.png

U zal een schermpje krijgen. Dit is niet zo belangrijk. Druk op "Ok".
Zoek een plaats voor het *.gif bestand op te slaan en druk op "Save".
U zal nu een schermpje krijgen waar U kan kiezen hoeveel frames de foto moet bevatten. Ik gebruikt het standaard (15). Druk vervolgens op "Ok". Er zal een schermpje komen "Saving Animation". Daarna het schermpje "Information". Uw foto met animated water is klaar! Dit is mijn resultaat:
4q531vc.gif


Veel succes!
[/hand]


~~~~~~~~~~​

*mod-edit* : Omdat we na overzetting van tijdelijke --> vaste handleidingen, tutorialtopics sluiten, kunnen evtle reacties op en/of vragen over deze tut, verder gesteld worden in het vragengedeelte van het forum, i.c. bij Grafische & Design (verwijs er dan even bij naar deze tutorial) of via PB naar de maker van deze tut. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan