• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DosBox Snelheidstweak

  • Onderwerp starter Smart Small Wolf
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Smart Small Wolf

Gast
Na wat persoonlijk experimenteren met DosBox had ik een tweak gevonden die de games sneller kan laten draaien. Ik heb al vaak een probleem gehad dat games wel werken, maar veel te traag gaan. Met behulp van deze tweak kan je het versnellen( of vertragen misschien ).

[hand]
Eerst gaan we naar de DosBox map, waar deze map staat kan variren van PC tot PC. Eens we in de map van DosBox zijn, zien we een bestandje genaamd DosBox, dit is een config bestand. We gaan dit openen ( rechtermuisknop -> Openen met -> kladblok -> OK ) met kladblok ( Wordpad of een andere tekst-editor is ook goed ).

Scroll nu naar onder tot je [cpu] tegenkomt, onder deze categorie zal je cycles=getal vinden, er staat natuurlijk niet letterlijk 'getal' maar er staat wel een getal in de plaats :). Nu kan je dit getal verhogen/verlagen afhankelijk van hoeveel sneller/trager je je game wilt.

Ik heb dit persoonlijk getest met de Dosgame One Must Fall 2097 welke eerst verschrikkelijk traag ging in DosBox. Dus had ik de cycles verhoogd en nu gaat hij snel :). Als je het TE veel verhoogt, kan het wel wat kleine problemen opleveren. Ik had het eens op 10000 gezet maar toen begon de muziek een beetje te haperen :D. Je kan eventueel ook de memsize aanpassen voor extra snelheid.[/hand]

Veel plezier ermee,
Smart Small Wolf

Noot: Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan uw PC, dosbox, of andere dingen.




~~~~~~~~~~​

*mod-edit* : Omdat we na overzetting van tijdelijke --> vaste handleidingen, tutorialtopics sluiten, kunnen evtle reacties op en/of vragen over deze tut, verder gesteld worden in het vragengedeelte van het forum, i.c. bij Games (verwijs er dan even bij naar deze tutorial) of via PB naar de maker van deze tut :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan