• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

laptop met probleem

  • Onderwerp starter marcel-beets
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marcel-beets

Gast
hallo allen

ik zou jullie willen vragen na te denken over een eventuwele oplossing van het volgende probleem

ik heb een laptop met de volgende specs

hp nc6000

pentium m 1.6
512 mb ram
60gb hd
cdrw/dvd speler
EDIt_ en ik draai windows xp pro erop

het probleem is als volgt (ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen)

het begon allemaal dat de computer vastliep in windows ond 1 min na opstarten dan liep hij zo vast dat alleen met 10 sec aan/uit knop de boel nog uit te krijgen was


als ik dan starte (dus weer de aan knop drukte) dan sloeg hij aan de 3 lampjes boven toetsenbord slaan aan dan start windows op maar loopt vervolgens na een minuut weer vast



afijn dan weer opniew opstarten druk op aan knopje de lichtjes bovenin gaan vervolgens niet branden maar je hoort wel de vin beginnen met draaien dan start de hd met reutelen en poef dan is alles uit dit kan wel 20 keer gebeuren voordat de lampjes weer gaan branden en hij wel goed opstart

waarna hij uiteraart binnen afzienbare tijd weer uitvalt



ik heb nu het vogende gedaan omdat ik in de veronderstelling verkeerde dat het een virus was
ik heb windows erop nieuw opgezet uiteraard eerst geformateerd


maar het probleem blijft


nu probeerde ik weer windows opnieuw erop te zetten maar nu loopt ie zelfs tijdens de setup in windows vast ( laatste gedeelte) met instellen van de talen en tijd



ik heb ook al geprbeert te draaien zonder accu alleen met netstroom maar dat geeft geen verschil




is ie overleden of is er nog wat aan te doen ?

t is een hele fijne laptop :biggrin:
 
Laatst bewerkt:
nouja hij werkte altijd lekker en goed snel enzo

ik hoop dat er gewoon iets kapot is dat vervangen kan worden maar daar heb ik niet zoveel verstand van vandaar dat ik de profs vraag
 
Hallo Marcel - mogelijk ontstaan de problemen of door de harddisk (kapotte clusters), maar het is heel goed mogelijk dat het geheugen de problemen maakt. Ik zet hieronder de link naar de de download van een PB DiagCD23.exe programma. Dit programmaatje brand een opstartbare cd-rom met twee testen voor de harddisk en een geheugentest. Download het naar je desktop en klik of dubblklik erop en volg daarna de aanwijzingen.
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=6917051000&pi=platform_honeymoon_ixtreme
 
Hallo Marcel - mogelijk ontstaan de problemen of door de harddisk (kapotte clusters), maar het is heel goed mogelijk dat het geheugen de problemen maakt. Ik zet hieronder de link naar de de download van een PB DiagCD23.exe programma. Dit programmaatje brand een opstartbare cd-rom met twee testen voor de harddisk en een geheugentest. Download het naar je desktop en klik of dubblklik erop en volg daarna de aanwijzingen.
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=6917051000&pi=platform_honeymoon_ixtreme

ik ben nu bezig met de ram test zit op 69 % na 34 minuten en heb nog geen errors

strax even de hd checken k weet wel dat bij power on ours van de hd stond 6599 is dat veel ?
 
Hallo Marcel, die zogeheten Power on Hours geeft een min of meer een statistische waarde van de totaalsom van uren bij aanstaan. Die waarde is door de fabrikant afgegeven. Maar zelfs al zou die waarde > 0 < zijn, dan noch hoeft dat niks te zeggen over het funktioneren van de harde schijf.
Apropos geheugentest - laat deze test ca 2 uur lopen! Dit om absoluut zeker te gaan!
Succes
 
Hallo Marcel, die zogeheten Power on Hours geeft een min of meer een statistische waarde van de totaalsom van uren bij aanstaan. Die waarde is door de fabrikant afgegeven. Maar zelfs al zou die waarde > 0 < zijn, dan noch hoeft dat niks te zeggen over het funktioneren van de harde schijf.
Apropos geheugentest - laat deze test ca 2 uur lopen! Dit om absoluut zeker te gaan!
Succes



ja die ram test blijft maar doorgaan nu al 1:31 bezig is ie na 2 uur klaar of moet ik m zelf beeindigen
 
ok ram geheugen had in 2 uur 6 passes dus dat moet goed wezen nu de hd


trouwens wel apart dat ie nu 2 uur draait zonder vast te lopen
 
Marcel, als er nog steeds geen foutmeldingen zijn, en de test is met run zoveel al bezig en heeft nog steeds geen foutmelding gegeven, dan kun je de test inderdaad zelf stoppen. Als je notebook erg warm is geworden, laat het ding dan eerst even rustig afkoelen en ga dan voor de lange harddisktest.
Ben voorlopig even afgmeld - moet nog boodschappen doen en heb daarna nog een afspraak. Maar later vandaag kijk ik hier weer. Toitoi.
 
hmmz de eerste keer dat ik hd check deet was ik ondertussen wat anders aan het doen toen stond er aan het eind in allerlij talen no hard drive or .....(dat weet ik niet meer) ik d8 in rode letters


toen heb ik de ram test uitgevoerd met het resultaat als ik hier had vermeld

en toen heb ik weer hd check gedaan met de verwachting dat ik hetzelfde zou krijgen als aan het begin maar dan met wat uitleg dus ik de laptop in de gaten houden maar hij gaf na 40 minuten aan dat de hd ok was weer in verschillende talen


toen heb ik nog een hd check gedaan (ondertussen weer even ergens anders mee bezig) en weer was de boel ok


vervolgens ben ik verder gegaan met instaleren van win xp maar het mocht weer niet baten dat hij ging configureren aan het eind van de setup sloeg ie weer vast



dus ik de aan knop ingedrukt houden om hem uit te krijgen



als ik nu de aan knop druk gaat het vinnetje weer draaien het lampje van stroom gaat aan het lampje van cd gaat aan maar de rest van de lampjes inc die op het toetsenbord blijven weer uit de vin draait er gaat nog iets anders draaien k denk hd? maar het hd lampje brand niet en vervolgens voor dat ik enig beeld heb gehad valt alles uit

dus ik een keer of 5 op aan gedrukt maar het mag niet baten vervolgens even gewacht minuutje of 5-10

weer aan gedrukt en nu start hij weer nu draai ik wederom een hd check :wink:

edit: en weer zegt ie dat de hd gewoon ok is
 
Laatst bewerkt:
Hallo Marcel - wat bedoel jij met vin draait. En kun je wat meer vertellen over wat voor installatie cdrom je beschikt. Is dit een original Windows of een zogeheten Masterd-CD?
 
nou als ik de laptop omkeer (onderkant) dan zit daar zon ruifje met daarachter een (vin) vinnetje (koeler) met een doorsnede van 5 cm ong

de cd die ik gebruik voor windows is een orginele windows xp pro sp2 cd
 
Laatst bewerkt:
Kun je mij kort uitleggen hoe jij XP probeert te installeren?
 
cd erin dan zegt ie pres any key

dan oude patitie verwijderen nieuwe aanmaken formateren (langzaam) en derest doet windows
 
Ik heb nog een andere vraag: in wat voor stopcontact is jouw notebook aangeloten - een met randaarde of eentje zonder randaarde?
 
thuis zonder op school met randaarde

ik instaleerde nu zonder batterij dus op netstroom maar vanaf accu ist hetzelfde

de instalatie ging in de fout net voorbij het instellen van taal en tijd

vandaag werd de instalatie hervat vanaf daar toen moest ik de serial code invullen maar toen ik bijna bj het bureau blad was sloeg hij weer vast

er lijkt geen verband in te zitten
 
Ok Marcel, ik zeg niet de oplossing te hebben. Maar doe het volgende:
verwijder de netadapter uit je machine en ook de accu verder alle USB-kabels,PS-2 connectors, internet kabel; kortom er mag niks meer aan je machine zitten aangesloten - hij mag even geen stroom hebben. Als je zover bent, dan voer je even een hardwarereset uit - druk hierbij ca 30 40 sekonden continu de aan/uitknop in. Daarna hervat je het installatieproces weer: apropos - even geen internetverbinding tijdens die installatie met het notebook verbinden. Want XP gaat eerst het internet op via een totaal onbeveiligde verbinding!
 
nee hij start totaal niet op , het lampje met het blikjesmpje gaat branden dat is van de netstroom en het lampje van de cdrom drive gaat branden de koeler draait zon 10-20 sec en dan stopt het zootje weer
ik heb dus geen beeld


nu zon 3 keer geprobeert weer steeds hetzelfde
 
Laatst bewerkt:
Heb je die hardwarereset gedaan? - dit is om stroomresten weg te leiden. En heb je al eerder geen beeld gehad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan