• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

berichten verzenden naar andere computers in Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jaron2

Gast
Hallo,
Wij hebben thuis een draadloos netwerk, en de pc hebben onderling verbinding met elkaar, we kunnen printers en bestanden delen.
Echter vroeg ik mij af of we ook onderling text berichten kunnen verzenden.
Is er een manier om bij een andere pc een message te laten opkomen, in een venster? Of op welke manier dan ook.
Ik heb al op google gezocht, maar kon daar niks vinden wat ging over het onderling verzenden van text berichten.

Mailen kan natuurlijk, maar dan moet de ander maar net zijn mail aan hebben staan.

Mijn pc draait op xp-pro, de rest op xp home en 1 laptop op vista premium.
We maken gebruik van een linksys netwerk met 2 routers omdat de pc in onze huis praktijk geen goede verbinding kreeg met de centrale router.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

Met groeten, Jaron
 
hebben alle pc's wel een ip in dezelfde range?
dit omdat je met twee routers werkt,mits de tweede als switch geschakeld is dan kan het wel anders gaat t met GF's progje ook niet lukken.
 
Gaat het om kleine of grote berichten?

Indien je een klein eenvoudig berichtje wil zenden naar andere gebruikers in het netwerk kun je dit op de volgende manier ook doen
Klik op start, uitvoeren en typ dan net send * je bericht
 
Kleine aanvulling op francois zijn verhaal: start - uitvoeren- cmd intoetsen - commando net send * je bericht.

Om de opties van net send te zien doe je net send /?
 
De computers hebben, volgens mij, de zelfde IP range, alleen de laatste drie cijfers verschillen. de standaard-gateway en subnetmasker zijn hetzelfde.

Ik heb Game Freak gePM'd.

Via dat net send. Moet ik dan eerst in uitvoeren cmd typen. En dan in het zwarte scherm wat opkomt, net send * bericht typen? Dus zo achter de link die er al staat C:\Documents and settings\ Naam van gebruiker>net send * bericht?

Dit werkt namelijk niet

bedankt jaron
 
het moet idd met net send
alleen windows xp blokt een aantal service'n die je nodig hebt..
moet ik ff zoeken welke dat zijn

Probeer eerst

Start - Uitvoeren - Cmd
net start messenger

als dit werkt kun je gelijk naar het onderste deel gaan

Werkt het niet?.. Doe dan dit
Start - Uitvoeren - Services.msc

Dan zoek je in de lijst Messenger
Rechtsklik - Eigenschappen -> dan zet je em op Automatisch
Druk op OK

Dan Rechtsklik -> Starten
Dit bij beide computers

En dan zou je moeten kunnen zenden met dit commando

Start - Uitvoeren - Cmd

net send IPADRESVANCOMPUTER(NETWERK) BERICHT
Dus een voorbeeld
net send 192.168.0.2 Hoi

:)

Programmatje valt wel te herschrijven hoor, niet zo moeilijk, alleen moet ik even kijken of ik een execute code kan vinden voor VB.net :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan