• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

setup kan geen vasteschijfstations geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jannn

Gast
hey

ik wil graag een propere pc en ben dan maar begonnen aan het herinstalleren van windows xp.

als ik de 3 mogelijkhede krijg van :
- windows installeren
- windows reparen
- ...

dan kies ik de eerste en ik druk op " enter "

maar daarna krijg ik de foutmelding:

Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan.

Druk op F3 om Setup af te sluiten.


ik heb al veel proberen op te zoeken op google en daar zeggen ze dat je dan een sata hd hebt
maar dat weet ik niet en ik weet ook niet hoe ik dat kan nakijken
 
Heb je soms S-ATA schijven in je computer zitten? Dan eerst via F6 de drivers daarvoor installeren! Geen S-ATA? Worden de harde schijven wel in het Bios herkend?
 
hoe kan ik zien op de computer of ik een S-ATA schijf heb?

of zal ik waarschijnlijk daar mn computer voor moeten opendraaien
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jan,
waarschijnlijk moet je daarvoor naar "Advanced" gaan, daar zullen een stuk of wat mogelijkheden vermeld staan. Heb je echter IDE (of Pata) schijven, dan is het belangrijk of deze in het Bios herkend worden!
 
sorry ,
maar ik begrijp hier echt niets van , van die afkortingen en zo
zou je het aub anders kunne uitleggen want ik ben niet zo mee met computers
 
Jan, als jij het Bios opstart, wat staat er in jouw computer dan allemaal in het scherm "MAIN" vermeld?
 
Hoi Jan :)

Als je het misschien te moeilijk vind het in je bios te zoeken, maak gewoon even 1 kant van je kast open, en kijk of je harde schijf rechstreeks met een rode draad ( misschien hebben ze ook een andere kleur ) maar rechtstreeks op het moederbord is aangesloten, dat kabeltje is maar ongeveer 1,5 cm breed aan beide kanten eentje zit er in je harde schijf, de andere op je moederbord, daarmee bedoel ik dus niet de grote grijze ide kabel, als hij met een grote grijze 21 pins aangesloten zit is het een ide schijf, anders is het een s-ata schijf.

Dan zul je op de meegeleverde cd van je moederbord moeten kijken of er een optie "make disk "zit, die moet je dan aanmaken en deze drivers installeren dmv tijdens de setup op f6 te drukken.

Is je schijf al leeg en kun je niet meer kijken, boot dan met de meegeleverde cd, meestal krijg je dan een optie om op die manier alsnog de driver diskette aan te maken.

Ik hoop dat ik het makkelijk genoeg heb uitgelegd.

Succes Midget
 
ik heb mn computer opengedraaid en het zijn S-ATA schijven, rode kabeltjes waar op vermeld staat "S-ATA".

maar , een jaar geleden ongeveer is daar gewoon een nieuw, zwaarder moederbord ingestoken, zonder bijgeleverde software of documentatie
 
Hallo Jan, dan lijkt het mij het beste dat je op de site van de fabrikant van jouw moederbord gaat zoeken naar de S-ATA drivers, die je nodig hebt om XP te kunnen installeren. Succes ermee.
 
kan ik op de computer die fabrikant zien
want op het moederbord zelf staat geen naam v/e fabrikant
 
sorry , stoome vraag, bij dxdiag natuurlijk
dan kom ik uit bij de naam: via technologies
model: KM400A-8237

http://www.via.com.tw/en/index.jsp

maar moet ik dan die drivers nu gewoon installeren op mn computer ?
 
Laatst bewerkt:
Klopt zoals Abraham ook al zei, even de fabrikant opzoeken, :)

en de s-ata drivers downloaden.

Succes Midget

nee, je moet de sata drivers even downloaden, en die op diskette zetten, daarna druk je tijdens de setup als het zich aandient dus even op het scherm letten op F6, wat je dan moet doen is de aanwijzingen volgen op het scherm, en de drivers die je gedownload hebt instaleren, de setup zal daarna gewoon verder lopen, en normaliter je harde schijf vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, maar het typenummer van je moederbord moet uiteraard wel overeenkomen, met de lijst van de drivers die je download. die van de KM400A-8237 dus

Gr. Midget :rules:
 
Hallo Jan,
dat moederbord - wat nu in jouw computer zit - was dat een garantiekwestie?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jan :)

Je zou ook eens kunnen proberen everest te instaleren en dan te kijken wat voor een mobo hij aangeeft.

Je weet inmiddels dat er een via chipset opzit, probeer via everest er achter te komen wat de fabrikant is van dat bord.

En mocht er zoals Abraham al zei, een merk en type op je kast staan kun je mss van daaruit kijken wat ze hebben gebruikt in de samenstelling.

De kans is wel groot, omdat je nu al zolang aan het zoeken bent dat het om een zg excotisch mobo tje gaat, dan word het moeilijk te achterhalen wat het precies is, maar ik zou het nu eens eerst proberen te achterhalen via everest, en anders via je chipset, waar die op gebruikt is enz.

Nog een tip, zorg bij de volgende aankoop dat je altijd de drivers erbij geleverd krijgt voor het Mobo, en alle andere hardware, heel veel mensen vergeten dit, je bent niet de enigste, maar ze zijn van essentieel belang. En zeker als het zoals nu zo moeizaam is om het merk te vinden. Van de betere merken krijg je sowiezo de drivers over het algemeen standaard erbij, en anders is het bij een echt merk mobo niet zo moeilijk de drivers te vinden daar die meestal goed ondersteund worden via de website van de desbetreffende fabrikant.

Succes Midget
 
Hallo Midget, niet alleen voor Jan maar ook voor jou en al die anderen: PCWizzard is momenteel het alternatief om alles over je computer te weten te komen.
Probeer maar uit:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php
Het is ook de maker van CPU-Z.
 
Is idd een goed alternatief, maar everest werkt ook prima hoor. Lijkt mij eerder een kwestie van keuze.

Gr. Midget
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan