• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] updates microsoft/ondersteuning xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.

midget

I am flying over you....
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
6.366
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal :)

Ik heb hier al eens een topic over gestart, maar omdat dit alweer een tijdje geleden is, doe ik het nogmaals.

Het volgende,

Twee machines die ik in onderhoud heb, allebei draaiend op de XP home editie, ondervinden problemen na het installeren van de laatste negen updates van microsoft.

Het varieert van het niet meer kunnen gebruiken van de internet explorer, tot aan het helemaal niet meer toegankelijk zijn.

mijn vraag in deze is, kan het zijn dat MS de home editie niet meer ondersteund, want daar heb ik wel iets van gehoord maar ik lees niet alle bulletins, en ik zit hier op een goed forum, dus...

Of zou het wat anders kunnen zijn, ik weet niet meer wat er aan de hand is:wall:, deze machines draaide tot op de updates prima. Ze zijn allebei spy en mal ware vrij, dat heb ik nog laten controleren door Kingpin.

Weet iemand hier het antwoord of oplossing voor.

Mijn dank is bij voorbaat groot, Midget :meeting:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: updates microsoft/ondersteuning xp home

Hallo, ik weet dat microsoft ging stoppen met updates te verschaffen voor de windows xp home versie. Wanneer dit ging gebeuren weet ik niet juist meer, maar dus kan het zijn dat dit al reeds zo is.
 
Re: updates microsoft/ondersteuning xp home

Hoi Francois,:)

Dat begrijp ik, maar doen ze dat dan op een manier dat de xp-home-versies gewoon niet meer fatsoenlijk werken?

Tja van MS kun je eigenlijk alles verwachten.

iig bedankt voor het meedenken, zijn er nog meer suggesties, ze zijn van harte welkom.

gr. midget
 
Re: updates microsoft/ondersteuning xp home

Is nog niet alles. Naar het schijnt zou MS ook stoppen met updates te verschaffen voor de XP prof versie in 2009.
 
Re: updates microsoft/ondersteuning xp home

Hoi Francois,

IDD de algemene ondersteuning loopt tot 2009, de uitgebreide tot 2014 zoals ik het zojuist lees.

Maar dat even terzijde. ( Toch hartelijk dank voor het meedenken hoor :) )

Maar zijn er nog meer mensen met dit probleem na de update met een home editie.

BVD Midget
 
Re: updates microsoft/ondersteuning xp home

Hallo Midget - beveiligings- en systeemupdates tot medio 2009; ondersteuning (?) tot 2014 - dat heeft Microsoft dit jaar meegedeeld.
Problemen in XP-Home kunnen mede veroorzaakt worden doori nstallatie van IE7 en de daarvoor uitgebracht updates. XP en IE7 is bepaald geen gelukkig huwelijk. XP-Professional heeft geen problemen met IE7. Ik heb dit alles niet alleen zelf ondervonden, maar ook van klanten gehoord, in de tijd dat ik op een computer helpdesk zat (nog niet zo lang geleden).
 
Re: updates microsoft/ondersteuning xp home

Hoi Abraham :)

Wat veroorzaakt dan het conflict tussen ie7 met XP home, en de updates daarvoor.

Kan ik bv wat ik in overleg met iemand gedaan heb de updates 2 stuks idd voor de explorer beter niet installeren? maar is dat wel veilig? als ik die updates niet installeer werkt het goed.

Wat denk jij ervan? Ik zou het zo niet weten, of prof installeren is een optie.

Gr. Midget :biggrin:
 
Re: updates microsoft/ondersteuning xp home

Beste Midget,
ik zou dan voor XP-Professional gaan. Geen problemen met IE7 en sowieso stabieler!
Waarom XP-Home en IE7 samen problemen hebben, weet ik niet. Maar Explorerfouten kwamen bij mij vaak voor. Na denstallatie van IE7 waren ze bij toverslag verdwenen!
 
Re: updates microsoft/ondersteuning xp home

Hoi Abraham :),

Ik denk dat, dat ook de beste oplossing is, voor 1 machine is dat geen optie meer, de andere kan het makkelijk dragen.

Die ene machine waar ik het over heb is die machine waar ik het in mijn vorige topic over had 6 jaar oud celeron 1100, weinig cache enz, die kan gewoon de zwaarte die de professional op het moment heeft niet dragen.

Met XP home is ie al zo traag dat wil je niet weten, terwijl er toch 640 mb sd ram werkgehugen inzit. De configuratie is best ok maar de processor en grafische kaart zijn zwakke schakels. Dus ik heb geadviseerd om eens aan iets nieuws te gaan denken, die andere is een P4 3.0 GHZ 1 mb cache 1 gig ddr 1 pc 3200 werkgeheuegen die kan het wel aan.

iig bedankt voor het meedenken.

Groetjes Midget

Ik zet dit topic verder op opgelost, iedereen bedankt voor de suggesties en het meedenken !!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan