• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Backup van harde schijf laptop --> externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

verkestje

Vaak hier
Lid geworden
6 sep 2007
Berichten
636
Waarderingsscore
0
Is er iemand die weet hoe je op een simpele manier een back-up op een draagbare harde schijf kan brengen?
Dit moet gebeuren vanaf mijn laptop! (Acer, Vista,...)
Momenteel heb ik nog niets gevonden...misschien dat er mij hier iemand kan helpen?


------------

(mod-edit : even een nieuw topic van gemaakt)

*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met bijvoorbeeld acronis trueimage.
 
Backup? wat bedoel je precies, een image of gewoon een backup van al je bestanden.
 
Sorry, maar wat is het voordeel van beide dingen?
 
Ik maak ondertussen een back-up met acronis
 
Een image is een exacte kopie van de gehele schijf. Je zou ook alleen je documenten kunnen backuppen. Daar heb je weer andere tools voor.
 
en wat heeft acronis dus gedaan?
Want daar kan je alleen back-up kiezen dacht ik... Maar het neemt toch veel ruimte in beslag...
 
en wat heeft acronis dus gedaan?
Want daar kan je alleen back-up kiezen dacht ik... Maar het neemt toch veel ruimte in beslag...

neemt veel ruimte in beslag, maar ik heb me laten vertellen, dat je hiermee makkelijker tot je oude toestand terugkomt als met windows en de rest opnieuw installeren..dus ik gebruik ook acronis,:)
 
is dit dus een image of een back-up nu?
 
Acronis maakt image backups, dus volledige backups van de gehele schijf.
 
Leuk, is dit voldoende?
Ik heb hem op mijn draagbare HD gezet en zo'n speciale bootdisk van acronis gemaakt.
 
Dat zou voldoende moeten zijn. Computer al eens opgestart met die schijf? En kun je dan ook de externe schijf zien?
 
niet geprobeerd, maar doe dat dan wel een keer
 
Als het niet werkt, zijn je backups dus waardeloos. Zou het toch maar even bekijken. En als het kan, ook de backup eens terugzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan