• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

krijg geen xp geinstalleerd op medion vista pc....help!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

geniese

Gast
Ola,

Ik heb eergisteren een medion pc bij de aldi gekocht en heb hier windows vista premium er op staan.
Nou ben ik zelf niet zo gecharmeerd van vista en wilde ik xp er op zetten.
nadat ik de xp er in had gedaan en de c en d partitie geformatteerd had kwam het volgende probleem na de eerste keer opstarten; "fout tijdens laden van besturingssysteem".
Hier na heb ik de helpdesk van medion gebeld en die vertelden mij dat het systeem gemaakt is voor vista en dat hun niet wisten of zij xp er op geinstalleerd kon worden.
Ik heb hierna vista weer geinstalleerd en een aparte partitie aangemaakt en geprobeerd om daar dan xp op te krijgen naast de bestaande vista partitie.
Hier na kreeg ik dus de zelfde foutmelding.
Is het misschien zo dat er iets veranderd dient te worden in het bios?
Toen ik hier in probeerde te komen vroeg de pc om een current password en laat ik die nou niet weten.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Paulus
 
je moet xp installeren en dan de bootloader van vista weer fixen met dit programma:
http://www.vistabootpro.org/

kijk op de site onderaan, daar staat de download link
moge het allemaal werke :)

Greetzzz killman
 
Hallo Paulus, als je nog steeds niet kunt booten, dan betekent dat door installeren van Win XP, de Vista bootloader is vernield, maar om de een of andere reden kan je dus ook niet in XP opstarten! Dus dan eerst de originele Vista bootloader repareren: stop daartoe de Vista DvD in de drive en boot daarvan. Laat deze doorstarten totdat je bij de optie Repareren aankomt en ga daar voor reparatie van de bootloader. Daarna zal Vista weer opstarten.
Dan is het tijd om de VistaBootPro bootloader te installeren.
Hoe je daarna deze instelt, om bij opstarten tussen Vista of XP te kunnen kiezen, vind je in onderstaande link:
http://www.howtogeek.com/howto/wind...on-your-pre-installed-windows-vista-computer/
Succes.
 
Hallo,

Het probleem is dus als ik windows xp wil installeren dat als de installatie begonnen is en xp IN de installatie opnieuw opstart dat de pc gelijk al die foutmelding geeft.
Ik kan dus in zijn geheel xp niet installeren.

Groeten Paulus
 
Je kan ook als je xp installeerd en je moet aangeven op welke partitie eerst de c partitie verwijderen en dan de c partitie opnieuw aanmaken. Bij formateren kies je niet voor de snelle maar voor de langzame formatatie. Hierna zou het moeten lukken.
 
Waarschijnlijk ontstaat dit, omdat in de computer een S-ATA harddisk zit! En dan kan bij herstarten de hardeschijf niet meer gevonden worden. Waarschijnlijk dien je eerst via functietoets F6 S-ATA drivers te installeren.
 
Je kan ook als je xp installeerd en je moet aangeven op welke partitie eerst de c partitie verwijderen en dan de c partitie opnieuw aanmaken. Bij formateren kies je niet voor de snelle maar voor de langzame formatatie. Hierna zou het moeten lukken.

Ola,

Dit had ik ondertussen geprobeerd door in DOS alles te verwijderen en te formatteren en daarna nieuwe partitie aan te maken.
Oftewel......het staat er op nu :biggrin:

Groeten Paulus
 
waarom koop je een pc bij de Aldi? de golden power is wel lekker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan