• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Staic IP adres en port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Salsend

Gast
hey iedereen,
Ik heb een static ip adress gemaakt er zijn nu meerdere computernamen eentje is verdubbeld en er is eentje bijgekomen die heet PC-[cijfershier] en die is ook verdubbeld iniedergeval static ip adress maken heeft effect maar wat nu? Hoe gebruik ik hem voor port forwarding.
er is ook een computernaam die als je die wilt kiezen zie je [decomputernaam] en als je het hebt gekozen en je wilt kijken welke pors aan het forawrden zijn zie je een ip adres 192.168.blab.labla ipv de computernaam zelf.
BTW ik gebruik speedtouch 716WL
 
Vaak
 
Vaak worden dezelfde interne IP adressen door een router aan dezelfde pc weer gegeven, waardoor het instellen van een vast ip adres een beetje overbodig is. Kijk eerst onder start-uitvoeren-cmd intoetsen - commando ipconfig /all geven.

Kijk wat het ip adres is wat daar staat aangegeven zal waarschijnlijk iets zijn als 192.168.1.? dit adres zal je in principe altijd verkrijgen van je router. Dus dit adres dan forwarden. Ga in de router naar portforward vul dit ip adres in en darachter het poortnummer en of tcp of udp moet zijn of beiden. klaar.
 
ik vindt t knap van je frank dat je wijs wordt uit de vraagstelling...
 
Op de gok gedaan :)
 
Vaak worden dezelfde interne IP adressen door een router aan dezelfde pc weer gegeven, waardoor het instellen van een vast ip adres een beetje overbodig is. Kijk eerst onder start-uitvoeren-cmd intoetsen - commando ipconfig /all geven.

Kijk wat het ip adres is wat daar staat aangegeven zal waarschijnlijk iets zijn als 192.168.1.? dit adres zal je in principe altijd verkrijgen van je router. Dus dit adres dan forwarden. Ga in de router naar portforward vul dit ip adres in en darachter het poortnummer en of tcp of udp moet zijn of beiden. klaar.
Dankjewel voor het antwoord, maar je kunt niet tussen ip's gaan kiezen je moet tussen computernamen gaan kiezen en de port invullen. Ook al doe ik dat dan lukt het niet. Bij spellen als warcraft III lukt het wel die staan er al in. Ook al kies ik de juiste computernaam dan doet ie het nog niet.
 
je computernaam kan je toch makkelijk achterhalen met start - uitvoeren - cmd intoetsen commando nbtstat -n geven?
 
je computernaam kan je toch makkelijk achterhalen met start - uitvoeren - cmd intoetsen commando nbtstat -n geven?
Het rare is dat het op mij computer een andere computernaam aangeeeft dan in speedtouch.lan pagina
 
wat zijn de verschillen dan?
 
Ik ben denk ik een stap dichetrbij gekomen toen ik eerst https://www.grc.com/x/portprobe=12564 robeerde toen liet het zien dat de port dicht was maar als ik nu probeer laat het zien dat de port open staat, maar er staat ook Unknown Protocol for this port
Unknown Application for this port
 
Ik denk dat ik Intrusion detection Uit moet zetten, Iemand enig idee hoe je dat doet met speedtouch 716WL er staat geen disable knopje


Geprobeerd lukt niet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan