• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Alle hyperlinks in 1 keer verwijderen in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

LP_Freak_Kevin

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
2.652
Waarderingsscore
0
Hoi, ik vroeg me af of je in Word alle hyperlinks (als je bv tekst kopieert van Wikipedia, daar zitten altijd serieus wat hyperlinks in) in 1 keer kan verwijderen? Weet iemand of dat kan?
 
Allemaal in 1 keer wizigen zal waarschijnlijk alleen maar gaan met een macro.
 
Een stukje programmertaal in een word / excel document (macro's vba en vbs)
 
Hoi, ik vroeg me af of je in Word alle hyperlinks (als je bv tekst kopieert van Wikipedia, daar zitten altijd serieus wat hyperlinks in) in 1 keer kan verwijderen? Weet iemand of dat kan?

eerst eventjes plakken in notepad en dan pas in word ;)
 
eerst eventjes plakken in notepad en dan pas in word ;)

Ga ik eens proberen :)
Maar om op die macro's verder te gaan, ik heb daar wel al van gehoord, maar hoe maak je ze zo eentje mss?
 
misschien een late reactie maar vanaf ms word 2003 of xp kun je toch ook nadat je geplakt heb recht ondering een hokje aanklikken en kiezen uit :
-aan doelopmaak aanpassen
-alleen tekst behouden
-opmaak behouden

Volgens mij als je dan kiest voor "alleen tekst behouden" zijn alle hyperlinks ook weg
Voorbeeld:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip, ga ik zeker onthouden, maar ik werk nog met versie 2000 :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan