• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] oem vista wel of geen recht op updates

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

java-jn

Gast
Hallo, zoals ik weet heb je bij de aanschaf van een vista oem versie geen recht op support van microsoft. Heb je echter wel recht op de updates als je als system builder wordt gezien?
 
Re: oem vista wel of geen recht op updates

als OEMheb je welrecht op updates. je krijgt alleen geen technishe hulp bij falen van de software. (alkrijg jedat ook nog wel als je naar microsoft belt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: oem vista wel of geen recht op updates

Bedankt voor je reaktie Erikk,
weet je zeker dat dit ook voor z.g. system builders van toepassing is?
 
Re: oem vista wel of geen recht op updates

Een OEM is toch juist bedoelt voor OEM bedrijven(system builders, computer winkels enzenz).

een system builder als HP of ACER ofdergelijk die zet toch ook een windows OEM op zijn zelf gebouwde systemen. het gaat dan zover ik weet alleen omde key. als je gewooneen legale key enzo hebt dan krijg je gewoon updates.

als jij een computer in de winkel koopt dan krijg je daar toch ook een OEM versie op. en dan heb je ook updates.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: oem vista wel of geen recht op updates

ik weet dat je met een oem versie die al op een nieuw aangeschafte pc vanuit de winkel geInstalleerd zit, wel recht hebt op support van microsoft, maar als system builder niet. Vandaar dat ik er aan twijfel of er ook een verschil zit in het verkrijgen van updates. Zonder recht op updates heeft het voor mij namelijk weinig zin om een oem-versie te kopen.
 
Re: oem vista wel of geen recht op updates

je hebt zeker wel recht op updates dat is wel zeker. maar of je recht hebt ooksupport dat weet ik niet
 
Re: oem vista wel of geen recht op updates

ok dan, dan lijkt het mij toch wel interessant om een oem-versie te kopen. In ieder geval erg bedankt voor je hulp.
 
Re: oem vista wel of geen recht op updates

je hebt wel maar 1 maal de optie om te activeren he bij zon OEM. als goed is kan je daarna bij een herinstallatie die key niet meer gebruiken
 
Re: oem vista wel of geen recht op updates

je hebt wel maar 1 maal de optie om te activeren he bij zon OEM. als goed is kan je daarna bij een herinstallatie die key niet meer gebruiken


Dit klopt niet. Je mag zovaak opnieuw activeren als je wilt, mits je hardware overeenkomt.

Bij vervanging van een CPU, moederbord en/of het geheugen moet je bellen voor activatie. Een BIOS update kan ook vragen om te bellen voor een heractivatie (dit is geheel rechtvaardig). De laatste patches lossen veel problemen rond activatie op. Ik heb bijvoorbeeld mijn Vista editie op 2 vaste schijven staan. De ene schijf ligt buiten de kast voor als het mis gaat met mijn huidige schijf en ook op die losse schijf kon ik probleemloos activeren.

Heb je misschien bronnen? Mijn ervaring thuis en op het werk zijn toch echt anders :meeting:

Bij een OEM (Original Equipment Manufactorer) kun je dus gewoon alle updates downloaden zonder enig probleem als het goed is, je mag gewoon meedoen met Live diensten en je kunt de nieuwe messenger gewoon gebruiken.

Wil je een nieuw systeem binnenkort ga dan voor de FPP versie (Full Package Product).

Wil jij je moederbord, geheugen en processore gaan vervangen dan kun je proberen of het met bellen lukt, maar wees ook sportief als Microsoft hier niet intrapt (het is niet super eerlijk, dus :) ). Dan nog kun je Windows Vista 120 dagen vrij gebruiken, maar vervalt het recht op errorreportage en WGA downloads, ook met geldige key. Voor WGA is activatie vereist. Nochtans heb ik geen downloads via WGA nodig gehad al heb ik er gewoon recht op.

Het gebruiken van het commando "slmgr -rearm" is dus niet 'direct' illegaal.

Ik val je niet aan beste kerel, maar wat jij zegt klopt niet of anders ligt het probleem bij jou. Ik zeg niet dat het kan voorkomen, maar dan zou ik als ik jou was even naar je hardware kijken. Wat heb je vervangen in die tussentijd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mijn ervaring is toch echt anders. ik heb een geheel origneel xp gehad een paar jaar geleden daar kon ik wel meerdere keren installeren. na een aantal keer moest ik wel bellen en toen kreeg ik een extra code waarmee ik hem kon gebruiken.

bij de OEM versies die ik bij verschillende computers kon ik wel meerdere keren activeren maar nadat je die limiet hebt berijkt en je belt windows op dan zeggen ze dat je aan je limiet zit (dat zeiden ze bij mij athans).

ik weet verder ook niet hoe dat allemaal zit verder. ik weet alleen dat dat mijn ervaring is.
 
Nu moet ik wel toegeven dat op gebied van activatie veel is veranderd. Het is dat het mijn werk is en dat ik het toevallig weet, maar ik begrijp je reactie volkomen. Dat is inderdaad wel even anders geweest, klopt helemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan