• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook express samenvoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zdt102

Nieuw lid
Lid geworden
1 nov 2007
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Ik beschik over 2 computers. Op beiden gebruik ik outlook express 6 om mijn email te ontvangen etc. De oudste van de 2 pc's heeft helaas de geest gegeven. Kun je de mailbestanden en mappen met bestanden van de ene niet meer werkende pc (data is veilig gesteld en benaderbaar) samenvoegen met de al aanwezige data op de 2e pc? zodat ik op mijn 2e pc alle mappen (dus ook die van de oude pc) weer in outlook express ter beschikking heb.
Mocht iemand een oplossing weten, of wellicht meer informatie nodig hebben,
laat dat dan even weten.
Alvast bedankt!
 
Je kunt eens experimenteren, MAAR! doe altijd eerst een backup maken van de bestaande mappen op beide pc's (de e-mail mappen).

Lees anders eerst eens deze uitleg door, deze heeft raakvlakken met wat jij wilt.

Hoe je dat kunt doen ga ik je uitleggen.

1) backup maken van je oude e-mail gegevens:
- zoek met de zoekfunctie van windows naar de "oude" email bestanden op de locatie waar die zijn veilig gesteldt. Deze bestanden zijn .DBX bestanden dus via de zoekfunctie laten zoeken naar verborgen mappen en bestanden die als extensie .DBX hebben, deze zullen iets heten van postvak in.dbx , verwijdere items.dbx, verzonden items.dbx enzovoorts.

Kopieer deze bestanden even naar een plek waar je ze makkelijk kunt terugvinden. Bijvoorbeeld even in een nieuwe map op je buroblad genaamd oude email. Dus in deze map de oude .dbx bestanden in doen.


2) Open nu je nieuwe outlook express, maak daar in je mail programma een nieuwe map even aan, waar je alle mails die je wilt bewaren in stopt, dus alle mails uit de map postvak in e.d. Dus de mappen die dezelfde naam hebben als bestanden uit punt 1 even leegmaken. Dus postvak in, postvak uit, prullenbak, verzonden items e.d.

3) ga nu kijken waar van de nieuwe outlook express de .DBX bestanden worden bewaard. ook weer even zoeken met de zoekfunctie tot je de .DBX bestanden hebt gevonden van je nieuwe mail. Let erop dat dit niet de bestanden zijn van je buroblad of van de locatie waar je oude bestanden zijn opgeslagen.
De locatie waar deze bestanden staan moet je even onthoude / opschrijven of zorgen dat deze onder de kopieerfunctie zit van je rechtermuis.

Open nu Deze Computer en vul daar de locatie in waar je .dbx bestanden zijn van je huidige outlook bijvoorbeeld C:/documents en settings / bsdjajdd/ outlook/ blablabla/... je komt nu in de map terecht waar je goede .dbx bestanden zijn. Ok hier weer postvak in.dbx enzovoorts. Kopieer nu vanuit de map van je buroblad alle .dbx mappen naar deze locatie toe. Je leeggemaakte postvak in.dbx wordt nu vervangen door je oude postvak in.dbx net zoals voor alle andere mappen. De bestanden van de oude pc zullen de mappen vervangen die op de nieuwe pc staan, dat hoeft niet te geven want die mappen zijn leeg want die mails hebebn we verplaatst naar een andere map.

Je moet wel even uitkijken dat als je een oud .dbx bestand met bijvoorbeeld de naam Prive waarin e-mails staat op de nieuwe locatie gaat wegzetten dat hij als je op de nieuwe pc ook al een map hebt genaamd prive, hij deze zal overschrijven.

Kijk eens of je het begrijopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt!
Ik ga het proberen, je hoort of het gelukt is.
 
Alles (ook m.b.v. de later geplaatste link) uitgevoerd, ik zie alles nu in 1 map staan, maar de toegevoegde data wordt niet zichtbaar in outlook express.
Help! Hoe nu verder?
 
Heb je outlook opnieuw opgestart? en heb je dezelfde gebruikers geinstalleerd (accounts) als van de ene als op de andere pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan