• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

printer print roze i.p.v blauw

Status
Niet open voor verdere reacties.

terra01

Nieuw lid
Lid geworden
20 nov 2007
Berichten
9
Waarderingsscore
0
hallo,

Ik heb een probleem met mijn Canon pixma 4300. Ik heb de printer nu ruim driekwart jaar en aangezien ik veel werk met paint shop (kaarten maken e.d) ben ik sinds twee maanden overgestapt op compatible cartridges waar ik de chip van de orginele cartridge in moet zetten. Dit ging altijd goed maar sinds deze week print hij opeens geen blauw meer, alles wordt mooi zuurstokjes roze. (diepte)reiniging en uitlijning helpen niet, dan geeft hij wel die blauwe kleur. Ook bij het uitprinten van een testvel geeft hij gewoon blauw (windowslogo) maar zodra ik een foto/tekening ga printen geeft hij opeens de blauw niet. Een nieuwe compatible cartridge erin gedaan terwijl de andere nog half vol was, printer weer gedeinstalleert en opnieuw geinstaleert, niks helpt. Het vreemde is dat hij dus bij het reinigen wel de kleur blauw geeft. Ik weet niet wat ik nu fout doe, de instellingen heb ik niet verandert dus daar ligt het niet aan. Wie o wie weet het wel?

gr angelique
 
Kingpin had dit zelfde probleem, kan het topic alleen even niet terugvinden?
 
heb net ff de berichten van Kingpin doorgelezen maar kan het ook niet zo terug vinden. In ieder geval bedankt voor de reactie
 
Sorry, lees het nu maar eerst.

:welkom: nog, terra01

Dit was het topic :
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=33314

Het probleem bij mij was, dat dingen die in grijswaarde afgedrukt moeste worden, dus roze eruitkwamen. Als bij de printeigenschappen het ipv. op grijwaarden, op zwart-wit afdrukken gezet werd, lukte het wel en werd het niet in het roze afgedrukt. Dus ook al was de afb. zelf al "kleurloos" (had het bv. ook gedesatureerd ed. bij de pogingen om het op te lossen), als de printinstellingen niet op "zwart/wit" afdrukken stonden, kwam het er toch roze uit.
Mijn kleureninkt is op, dus ik vermoed dat het toch daar mee te maken heeft ergens.
Maar of dit bij jou ook het probleem gaat zijn ... :unknown: gezien je dan een nieuwe cartridge erin hebt wschl. niet, tenzij bv. een bep. kleur niet beteikt kan worden oid ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan