• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

XP in plaats van Vista

  • Onderwerp starter reinvanlisdonk
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

reinvanlisdonk

Gast
Hallo allen,

Ik heb een nieuwe PC met daarop Vista. Ik wil echter terug naar WindowsXP SP2, maar hoe krijg ik dat op een goeie manier voor elkaar?
Vista mag er helemaal af.

Rein
 
Wat voor pc heb je?
Zelf gebouwde of een merk en welk type.
 
Eerst merk nodig, dan meer informatie..
Check anders bedrockpleace ff.. ;)
 
Als je een installatie cd hebt van win xp sp2, dan formateer je gewoon eventjes je hdd, en installeer je dan je xp. Maar waarom wil je terug naar xp?
 
Wat voor pc heb je?
Zelf gebouwde of een merk en welk type.

Paradigit PC: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU, 2,40GHz, RAM 2049MB, 32-bits
--- automatische edit ---
Paradigit PC: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU, 2,40GHz, Ram 2049MB, 32 bits
--- automatische edit ---
Ja, maar leest mijn PC dan wel de CD-rom drive. Hoe kan ik bij het opstarten van de PC (met Vista) de settings van de BIOS zien?
 
Laatst bewerkt:
Als je met de cd erin opstart, zie je vanzelf of ie de cd pakt. Bios gaat voor windows aan, meestal kom je erin door de del toets in te drukken.

Ik zou trouwens de vista installatie wel even backuppen, als je daar verder geen cd van hebt.
 
Is het niet beter om bij aanschaf , door de verkoper, xp erop te laten zetten?
Ik hoor dat er nogal wat pc 's verkocht worden, die eigenlijk niet helemaal voor vista geschikt zijn..
werkgeheugen te weinig...
 
Ik heb sinds 6 februari j.l. een nieuwe PC van HP met daarop Vista genstalleerd. Vista bevalt mij voor geen meter. Nadat ik een E-mail naar
Microsoft heb gezonden werd ik telefonisch door hen benaderd. Er is MIJ uit-
gelegd dat niet zonder meer terug gegan kan worden naar XP. Er moeten
diverse bestanden worden gedownload wil je de zaak op orde krijgen. Ik heb het meed zo gelaten en wacht (met Vista) op betere tijden.
 
Wat is het merk van die pc en wat voor type?
 
Waarom installer je niet XP naast de Vista en maak een multiboot PC? Ik heb de klus geklaard op een recente ASUS laptop. Voordat je begint, dien je wel de drivers van je hardware weten te vinden in de XP versie. Nodig heb je: XP CD, Vista CD (kale versie geen OEM), Vista Multiboot Pro (van M$). XP op kale partitie (minimaal 10 GB) installeren, MBR repareren (anders start de PC altijd in XP op) met de Vista installatie CD, VistaMuliBoot installeren en je bent vertrokken.....hierna dus na opstart in XP de drivers installeren. Wil je niet ontmoedigen maar ik heb er wel drie dagen over gedaan.....succes!
 
Hoi,

Ik zou ook voor een dualboot gaan. Ik heb destijds ook een laptop gekocht met Vista en daar XP gewoon langs gezet. Ik heb dit toen gedaan omdat ik bang was dat er anders misschien geen garantie op was.
Ik gebruik Vista trouwens zo goed als nooit. Enkel af en toe updaten. Lang leve XP want ik zie Vista zoals ME destijds. Is trouwens ook enorm langzaam tov XP.

Ik heb het via deze link probleemloos gedaan:
http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp
Wel eerst je schijf indelen natuurlijk.

Groeten,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan