• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met games afspelen

  • Onderwerp starter IBundertaker
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

IBundertaker

Gast
Voordat mensen zeggen dat dit in de game-sectie hoort wil ik eerst iedereen erop attenderen dat het hier gaat om een probleem dat niet wordt veroorzaakt door de games maar door windows(XP).

Ik heb enkele dagen geleden America's Army gedownload en wilde het weer gaan spelen na lange tijd. Ik speelde AA en na ongeveer 2 minuten viel mijn beeld uit en zag ik op mijn scherm geen beeld meer echter had ik nog wel enigzins geluid. het beeld vermeldde: "No signal output" of "no signal".

Ik dacht dat het aan AA lag en besloot een aantal andere spellen te spelen. Eerst Football manager 2008, dit veroorzaakte geen probleem. Toen begon de ongein, achtereenvolgens vertoonde Swat 4, Flight Simulator X en 18 WoS Haulin' hetzelfde probleem.

Aanvankelijk dacht ik dat het aan het spel lag en nu had ik het vermoedde dat een virus de boosdoener was, dus ging ik formateren (Met grote dank aan de handleiding van NCF :rules:) na het herinstalleren van alle drivers etc. deed ik een tweede poging. Ik installeerde flight sim en merkte dat het weer mis was. Weer viel het spel weg na 1-5 minuten, net als swat 4 :fury:

Mijn vraag is dus: Wat veroorzaakt dit probleem en wat kan ik eraan doen om het te verhelpen.

Ik weet niet of het nodig is maar dit zijn de specificaties van mijn pc:
Systeem:
Microsoft Windows XP
Media Center Edition
Versie 2002
Service Pack 2

Fujitsu Siemens Computers
(intel(R)
Pentium(R) 4 CPU 2.93 GHz
Kloksnelheid 2.93GHz, 512 MB

qua systeemeisen voldoet mijn pc voor alle spellen.

Bij voorbaat dank voor de moeite en elke reactie/oplossing zou geweldig zijn:biggrin:
 
Dag IBundertaker,

Controleer of alle kabels goed vast zitten (monitor <--> grafische kaart --> mobo).

Daarna de laatste driver afhalen van je graka... (vooral als je een herinstallatie hebt gedaan met de originele drivers)

GreetZ
 
Daarna de laatste driver afhalen van je graka... (vooral als je een herinstallatie hebt gedaan met de originele drivers)

GreetZ

Ik heb niet zoveel verstand van Pc's :) betekent dit dat ik men computerkast moet openmaken? en die driver waar je het overhebt is dat een programma op men pc?

Ik heb namelijk alleen het probleem als ik games speel, andere activiteiten als internet, msn of office veroorzaakt geen problemen

sorry als het een domme vraag is en bedankt voor je reactie
 
het kan zijn dat de besturingssoftware van je videokaart een beetje aan het etteren is ik zou even kijken wat voor video kaart het is en even de driver(software) opnieuw installeren net als Nero1 al vertelde
Games spelen vraagt best wel veel van je video kaart het wereld wijd web surfen en msn totaal niet



succes
 
Lijkt me meer een voeding of hitte probleem.
 
Wat voor monitor heb je?
Wat zijn hier de reactie tijden, resolutie etc van?

omdat je zegt dat bij de spellen waarbij het gebeurd het actie spellen zijn, kan het aan bovenstaande liggen..
 
Ik heb niet zoveel verstand van Pc's :) betekent dit dat ik men computerkast moet openmaken? en die driver waar je het overhebt is dat een programma op men pc?

Ik heb namelijk alleen het probleem als ik games speel, andere activiteiten als internet, msn of office veroorzaakt geen problemen

sorry als het een domme vraag is en bedankt voor je reactie

Nee, laat je computerkast nog maar even dicht...
Bij dit pobleem net als bij alle computerproblemen is het stap per stap zoeken wat de oorzaak kan zijn. Hardware of software...

Van, een niet goed aangesloten kabel kan je een "no signal" bericht krijgen, daarom vroeg ik eerst om eens te kijken of alles nog wel goed vast zat (hoewel weinig waarschijnlijk dat dit de oorzaak was, het is weinig werk, en het zou maar net dat kunnen geweest zijn h):wink:

Mijn tweede voorstel de drivers van je grafische kaart updaten kwam doordat je zei dat je jouw harde schijf hebt geformateerd... XP en alle drivers opnieuw had genstalleerd.
Indien je de originele driver van jouw graka hebt genstalleerd, is het mogelijk dat een recentere driver iets beter de "games" aankan.

Als je niet zou weten welke graka je hebt, installeer dan "pc wizard 2008" (is gratis) klik daar op de "monitor met penseeltje" aan de rechterzijde kan je dan uw grafische (video) kaart vinden.
Er op klikken en even laten weten wat bij "Model" en "Bus type" staat.
Als je niet zeker bent welke driver je nodig hebt, zal ik of "iemand anders hier" er wel op zoek naar gaan
thumbsup.gif


Er staat een icoontje links dat lijkt op een taartstuk met + en - erboven:
Daar eens op klikken en laten weten wat er staat onder "Video Monitoring"
"GPU temperature" en "GPU Fan" zijn de 2 belangrijkste (het is mogelijk dat dit bij jouw niet aanwezig is)

Uiteraard kan het ook een hardware probleem zijn (dan zal je wel jouw computerkast moeten open maken), grafische kaart, voeding,... zoals frankw al aangaf. Maar probeer eerst eens die nieuwe driver :wink:

GreetZ
 
ok ik heb het programma gedownload,

Model: RADEON X600 PRO-4
Bus Type: PCI-Express

Als ik op het taartje klik (Voltage, temperature, Fans) zie ik:

Hardware Monitoring : Winbond W83627THF
Voltage CPU : 1.35 V
+3.3V Voltage : 3.42 V
+5V Voltage : 5.16 V
+12V Voltage : 11.73 V
Processor Fan : 2191 rpm
Processor Temperature : 37 C
Mainboard Temperature : 40 C
Power/Aux Temperature : 35.5 C
Hard Disk Monitoring : S.M.A.R.T
Hard Disk Temperature HDT722525DLA380 : 43 C

Ik zie die Video Monitoring of GPU Fan/Temperature niet staan...

De specificaties van mijn TFT beeldscherm:

Monitor : Plug en Play-monitor
Linked on : RADEON X600 PRO-4
Resolution : 1280x1024
Working desktop : 1280x994
Main monitor : Yes

verdere info:

Product ID : FUS055D
Model : C17-5
Serial Number : YEEL018720
Manufacture : Week 47 of 2004
Video Input Type : Analogic
Max. Horiz./Vert. Size : 34 cm / 27 cm
Monitor Size : 17 inches (estimated)
Aspect Ratio : 4:3
Gamma Factor : 2.07
DPMS Active-Off : Yes
DPMS Suspend : No
DPMS Standby : No
EDID version : 1.3

Features :
Maximum Resolution : 1280 x 1024 @ 60 Hz
Horizontal frame rate : 30 - 83 kHz
Vertical frame rate : 55 - 75 Hz
Bandwidth : 140 MHz

Video Modes Supported :
Mode : 720 x 400 @ 70 Hz
Mode : 640 x 480 @ 60 Hz
Mode : 640 x 480 @ 75 Hz
Mode : 800 x 600 @ 60 Hz
Mode : 800 x 600 @ 72 Hz
Mode : 800 x 600 @ 75 Hz
Mode : 832 x 624 @ 75 Hz
Mode : 1024 x 768 @ 87 Hz interlaced
Mode : 1024 x 768 @ 75 Hz

Video Modes Standard :
Mode : 1280 x 1024 @ 75 Hz
Mode : 1280 x 1024 @ 60 Hz
Mode : 1024 x 768 @ 75 Hz
Mode : 1024 x 768 @ 60 Hz
Mode : 800 x 600 @ 75 Hz
Mode : 800 x 600 @ 60 Hz

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en ik wil jullie alvast bedanken voor de moeite en de reactie, ik hoop dat we hier uitkomen.

P.s. voor het formatteren had ik dit probleem ook al.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik weer:)

ik heb zoals Nero zei de driver gedownload en genstalleerd, vervolgens kreeg ik een melding dat ik .Net framworks moest downloaden. Ook dit heb ik gedaan en deed weer een poging om te spelen. ik startte Swat 4 op en alles ging goed. normaal viel het beeld al weg na 1 minuut en nu had ik zeker zo'n 5-7 minuten kunnen spelen. ik dacht dus dat alles weer goed was totdatie na ongeveer 7 minuten weer uitviel en ik weer een zwart beeld zag met "No signal". Heeft iemand enig iedee waar het dan aan kan liggen, bij voorbaad dank.
 
temps zien er goed uit, dus ik zou nu eerder denken aan voeding. Welke voeding zit er in merk / type/ wattage etc.
 
temps zien er goed uit, dus ik zou nu eerder denken aan voeding. Welke voeding zit er in merk / type/ wattage etc.

wat bedoel je daar precies mee en hoe kom ik erachter(A) niet echt veer ervaring met hardware sorry
 
Maak je pc open, en je ziet boven, een metalen box zitten met draden die er uit komen, de box zit ter hoogte van de ingang van het elektra snoer. Daar op die box kan je wat info vinden.
 
Hmzzzz,, ik heb alle schroeven eruit gehaald en krijg die verdomde kast niej ope :) ik heb echter wel een aantal keer snoeren erin en eruit gehaald maar nog steeds geen effect :(
 
kan het niet aan de resolutie liggen?????
 
het probleem is nog steeds niet opgelost:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan