• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Alle mappen op de computer zijn "alleen lezen"..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

asmodean

Bekend gezicht
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
126
Waarderingsscore
0
Op de computer van de manege hebben we het volgende probleem:

Nadat er iemand, die dacht dat ze wat van computers wist, van alles heeft veranderd, zijn de 2 partities van de schijf "alleen lezen" geworden, dwz; Bij alle mappen staat "alleen lezen" aangevinkt. Ook kunnen bestanden niet meer normaal worden geopend.. (Word geeft een foutmelding)
Als ik het goed begrepen heb kunnen er wel nieuwe bestanden aangemaakt worden, ik moet toegeven dat ik vergeten ben dat uit te proberen.. :wall:

Als ik nou dat vinkje, wat er in het grijs staat, weg haal bij de eigenschappen van een map en ik klik op OK.. Is het bij de volgende keer "Eigenschappen" openen weer terug, ook weer in het grijs..

Ik heb de hele computer doorzocht (ingelogd als administrator) naar een instelling waar het door komt..
De desbetreffende account heeft nu in ieder geval volledige toegang tot alles, toch blijft het probleem bestaan.

Het gaat om 2 NTFS partities op een 60 GB schijf..

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk was en dat er iemand is die er iets mee kan.
 
Heb je al systeemherstel uitgevoerd?
start/alle programma's/bureau-accessoires/systeemwerkset/systeemherstel
Daar kies je dan "een eerdere status van deze computer herstellen"...

Indien dat niet lukt, eventueel naar mapopties gaan mijn documenten/extra/mapopties/
Bij algemeen en weergave klik je op "standaardinstellingen herstellen"
Bij weergave kan je ook " op alle mappen toepassen" nadat je bij die ene map dan "het alleen lezen" vinkje hebt verwijdert...
Kijk ook eens naar: Klik hier

succes
 
Kan je wat meer vertellen over de indeling van de computer, hoeveel accounts zitten er op, welke daarvan hebebn er admin rechten ,onder welke account zijn de wijzigingen toegebracht? onder welke accounts krijg je bij openen bestand nu een melding. Zijn er ook mappen die helemaal niet meer open gaan?

Heb je al eens op de tweede harde geklikt met rechtermuis en daar naar de instellingen gekekekn.
 
Het is al opgelost, ik zat wat verkeerd te zoeken..

Het is blijkbaar normaal dat bij de eigenschappen van alle mappen een grijs vinkje staat voor "alleen lezen", heb het op m'n eigen computer ook zag ik..
Het kwam doordat dat de word-bestanden beveiligd waren :|

Er waren idd wel een aantal mappen waar niet in te komen was, maar dit heb ik nu aangepast via de admin account.

Alsnog bedankt voor de reacties!
 
betreft: windows xp
Als ik op mijn computer software wilt verwijderen dan kan dit niet
i.v.m. de adm. rechten.
En ook kan ik geen nieuwe software downloaden want dan komt de
computer ook met dat ik dit niet mag.
Hoe kan ik de adm. rechten opheffen ????
 
betreft: windows xp
Als ik op mijn computer software wilt verwijderen dan kan dit niet
i.v.m. de adm. rechten.
En ook kan ik geen nieuwe software downloaden want dan komt de
computer ook met dat ik dit niet mag.
Hoe kan ik de adm. rechten opheffen ????

je moet de adm. rechten niet opheffen. je moet zorgen dat jouw account adm. rechten krijgt. druk bij het inlogscherm 2 keer op ctr+alt+delete. je krijgt dan een ander inlog venster te zien. probeer als administrator in te loggen, meestal zit op dit account geen wachtwoord. probeer via dit account jouw account te wijzigen met administrator rechten. als administrator account wel een wachtwoord heeft informeer dan bij degene die de computer heeft geinstalleerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan