• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Acer extensa 5220 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

allesweb

Gast
Beste mensen,

Ik zit met een probleempje, Op mijn nieuwe Acer extensa 5220 staat windows Vista, ik heb 1 GB geheugen en een 1,7 Mhz processor.

Nu is de laptop zo traag dat ik XP er op wil zetten, maar zowel windows 2000 als XP ziet geen harddisk. F3 is dan alles wat ik kan doen.

Wie heeft een idee wat ik kan doen om XP er op te kunnen zetten.

alsvast bedankt

Petra
 
Tijdens het installeren is er een moment waarop gevraagd wordt om drivers voor de harde schijf te installeren. Je moet dan op F6 drukken en een diskette (misschien werkt USB stick ook) met de drivers erop in je computer doen.
 
Tijdens het installeren is er een moment waarop gevraagd wordt om drivers voor de harde schijf te installeren. Je moet dan op F6 drukken en een diskette (misschien werkt USB stick ook) met de drivers erop in je computer doen.


helaas geen floppy maar ik stop CD Xp in CD drive, om te installeren, installatie zoekt op een gegeven moment naar harddisk, melding geen harddisk gevonden.

Dat ik na installatie drivers moet installeren , ja dat snap ik, moet meestal op elke computer.

Petra
 
Nee niet na installatie TIJDENS installatie.

Oudere xp versies herkennen namelijk geen sata schijven automatisch. Sata schijven die onder andere gebruikt zijn in jouw computer, waren nog niet bekend toen xp werd ontwikkeld.

Tijdens het installeren van windows xp zal er een melding in het schemr komen met een tekst van "druk nu f6 voor het installeren van een niet windows apparaat"" dit is het moment waarbij installatie van een xp op een sata schijf de drivers moeten worden geinstalleerd. Op dekstops met een floppy station gebeurde dit door de sata drivers op diskette te zetten en ze vervolgens te installeren waarna xp de HD herkende en verder gaat emt installeren. In jouw geval heb je geen diskettestation, geen cd met daarop de juiste s-ata drivers en kan het zijn dat deze laptop toch voor Vista in het bijzonder is ontwikeld welke wel s-ata drivers aan boord heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan