• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

opstarten en afsluiten na elkaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ton nuninga

Nieuw lid
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Heb ik weer!
Avast! virusscanner laten draaien, gaan eten, kom ik weer bij de pc is ie afgesloten. start ik 'm op heeft ie ineens na het blauwe balkje in windows een gebruikersaccount aangemaakt, gelukkig met een leeg wachtwoord dus ik kon verder, dacht ik:
De instelling worden geladen en het volgende scherm is u wordt afgemeld. en dan komt weer het gebruikersaccount. dat is ook zo ik de veilige modus. wat kan ik doen?

Ton
 
ik denk dat je alleen via de windows cd nog een herstel van het systeem kunt uitvoeren... als je ook de veilige modus niet meer inkan... en er verder geen account in hebt zitten.... kun je ook in de veiligemodus het administrator account niet in??
 
HOI,
ik zoek mij een ongeluk!
Het volgende vond in op een Belgisch forum. bijna goed, alleen kom ik in system32 userinit.exe en wsaupdater geen van beide tegen. Graag een goed idee!!!!

Dit is wat ze schreven en wat ik herken.

Ik wilde mijn computer opstarten en ineens krijg ik een aanmeldscherm van Windows XP. Dit heb ik nooit eerder gezien. Normaal start mijn computer op en kom ik rechstreeks op mijn bureaublad terecht.
Als ik op aanmelden druk in dit welkomstscherm dan komt er net zoals bij Rick heel kort te staan 'Uw instellingen worden geladen...', vervolgens zie ik heel kort mijn bureaublad-achtergrond zonder pictogrammen en kom ik weer terug in het welkomsscherm van xp. Ik krijg de melding 'U wordt afgemeld...' 'de instellingen worden opgeslagen'.
Als ik in veilige modus opstart, dan krijg ik opnieuw dit XP welkomstscherm en kan ik nog altijd niet aanmelden.
Ik heb de instructies die aan Rick gegeven zijn gelezen, maar ik snap er niets van. http://www.pcwereld.be/node/2078. Hoe kan ik in regedit geraken als ik niet voorbij dit welkomstscherm geraak.
Help! Ik weet echt niet hoe ik dit probleem kan oplossen. Kan iemand mij helpen aub?

Greetz Lieve
Mibe
afbeelding van Mibe
Beheerder
Posten: 3969
Lid sinds: 24/06/2002
Op chat: Ja
Maandag, 11 Oktober, 2004 - 11:53
Citeer:
Of met xp cd opstarten naar de recovery console:
en dan in c:\windows\system32 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

Dit is de enige eenvoudigste manier om het probleem te verhelpen.

U moet dus opstarten met een cd-rom van windows xp home/pro (moet niet de orinele zijn van uw systeem, want vb bij packard bell hebt u deze niet).

U kiest R van Repair.

U wijzigt de path naar c:\
Dit met cd \ uit te voeren
U typt dan cd windows\system32 in.
U typt dan copy userinit.exe wsaupdater.exe in.
Typ EXIT om te herstarten

Nu, dit is een tempory methode om terug in windows te komen.
Het beste u nog kan doen:

Open Regedit (start, uitvoeren)
Ga naar sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en wijzig de waarde userinit naar C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, NEEM de komma ook mee!

dit zou moeten volstaan.
 
Als je met ander account aanmeld start je pc dan ook opnieuw op?

repair al uitgevoerd via de xp cd?

start vanaf de cd Kies R voor Repair
Je komt nu in soort DOS scherm
Meld je aan bij de juiste installatie.
typ: chkdsk /r
Dit process kan een tijdje duren, hopelijk kan je hiermee je probleem herstellen.
 
Dank voor het idee!
er zijn enkele fouten gevonden, maar wat is dan je volgende actie na dat bericht? opnieuw opstarten hielp natuurlijk niet!
Iemand nog een idee? default settings in de bios misschien?
 
Omdat het probleem nog steeds niet is opgelost ben ik weer verder gaan zoeken. Ik kwam het volgede tegen: http://www.mininova.org/tor/276429 hiermee zou je in windows kunnen komen en het w8woord kunnen omzeielen. Zou dit wat zijn?

(mijn probleem nog eens: ik heb geen w8woord ingesteld, ik kom ongevraagd in een aanmeldscherm (windows xp pro) en bij doorklikken zonder w8woord word ik vanzelf weer afgemeld. ook in de veilige modus. ik kan dus niets doen, alleen in de bios en in de windows Repair als ik de windows cd start.)

hoop nog steeds op hulp!
opnieuw formatteren heb ik nog geen trek in!
wie verzint er wat?
Ton
 
Hallo,

Na de chkdsk /r, wat heb je toen gedaan?

Normaal als deze fouten geeft in sectoren en/of clusters kun je dit herstellen door "FIXBOOT" in te typen, daaarna vraagt hij of de bootsector of mbr overschreven moet worden het antwoord is "ja" typ dan exit en de pc wordt opnieuw gestart!

Gr. Chico.

Ps. Die ERD disk is volgens mij alleen voor windows 2000.
Kijk hier is voor meer info over rescue bootcd's : http://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
bedankt voor de tip! Helaas dat was 'm niet.
Het zit echt ergens anders, alles start gewoon op bv ook een lichtje van de webcam.
maar eerst moet je door het aanmeldscherm van windows heen. of ik nu met de pcnaam start of met administrator, beiden hebben gn w8woord nodig maar bij het instellingen laten gaat ie gelijk weer afmelden, welk programmaatje geeft nu die commando's?

??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lijkt erg op spyware of iets..

nadat chkdsk /r niet hielp..
zou je nog kunnen proberen met een windows live cd te booten en dan daarvandaan een aantal scans uit te voeren. werkt dit niet, kan je zo eventueel nog wel je data etc redden en dan je windows installatie opnieuw uitvoeren.

Dank voor het idee!
er zijn enkele fouten gevonden, maar wat is dan je volgende actie na dat bericht? opnieuw opstarten hielp natuurlijk niet!
Iemand nog een idee? default settings in de bios misschien?
Je zou ook even je bios reset kunnen geven, al schat ik de kans dat dit effect heeft op je windows aanmeld probleem op zo'n 4%.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan