• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Taakplanner in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

anarb

Nieuw lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Ik heb het volgende probleempje met de taakplanner van XP SP1 (en kan het antwoord niet vinden, ook niet in dit forum dus).

Eigenlijk gaat het om de prefetch-map, die is leeg en blijft leeg. Geen idee waarom, maar om 'm te laten vullen moet de taakplanner ingeschakeld zijn. Op zich geen probleem, gewoon in het configuratiescherm de taakplanner openen en het menu 'geavanceerd' de taakplanner starten. McAfee komt meteen met een systemguardmelding over een wijziging, die sta ik toe, maar nada, geen taakplanner die start (de 'starten'-optie zou na starten grijs moeten zijn namelijk).
Via 'systeembeheer' dan maar geprobeerd de service 'task scheduler' te starten, maar dat levert een foutmelding op:
"Kan de task scheduler-service op lokale computer niet starten. Fout 87: de parameter is onjuist".

Geen idee wat er moet gebeuren om de taakplanner te activeren (en de prefetch dus), of waardoor het geblokkeerd wordt.

Iemand ooit mee te maken gehad?

Graag alleen reactie als je het hebt meegemaakt n opgelost, dus geen suggesties van 'heb je dit en heb je dat al eens geprobeerd'. Ik wil weten waardoor het ontstaan is en hoe je het moet oplossen. De taakplanner heeft ooit gewerkt, dus m.i. heeft het dus niks te maken met het feit dat ik XP SP2 niet heb genstalleerd o.i.d..
 
Windows XP SP1 wordt al een hele tijd niet meer ondersteund door Microsoft.
Service Pack 2 verandert dit. Mogelijk dat de "Task Scheduler" dan ook weer werkt.
 
Graag alleen reactie als je het hebt meegemaakt n opgelost, dus geen suggesties van 'heb je dit en heb je dat al eens geprobeerd'.
Ik wou voorstellen om eens te kijken bij services.msc maar aangezien je alleen reacties wilt van mensen die excact hetzelfde hebben meegemaakt en gelet op bovenstaande quote geen tips wilt hebben, wens ik je succes.
 
Ok, ik ben misschien een beetje kort door de bocht, maar de eerste reactie is nou precies waar ik al bang voor was. Wat heb ik aan de algemene opmerking dat Microsoft XP SP1 niet ondersteund? Ik weet dat ook wel, maar het heeft helemaal niks met dit probleem te maken en biedt geen enkele toegevoegde waarde voor een oplossing. Als ik een beetje sarcastisch aangelegd zou zijn dan zou ik bijna zeggen dat 'Microsoft nog een pc met SP1 ontdekte en stiekem de taakplanner heeft uitgeschakeld'.

Maar goed, ik begrijp natuurlijk ook wel dat het goed bedoeld is, dus als iemand iets nuttigs kan melden dan wil ik het graag horen.

Nog wat info: op andere pc's met SP1 werkt alles prima, op deze pc heeft het ook prima gewerkt. Via services.msc zoals gezegd ook al geprobeerd de taskscheduler te starten (met McAfee uitgeschakeld overigens, dus dat was de boosdoener ook niet), maar dan krijg ik die foutmelding dus en de oorzaak van die foutmelding kan ik tot op heden nergens achterhalen.

Kortom, als iemand een hint in de goede richting heeft dan houd ik me aanbevolen. Alvast dank voor het meedenken.
 
Kan uiteraard zijn dat mcaffee ondanks uitschakeling nog steeds actief bestanden blokkeert. Draait op de andere pc's ook mcaffee?

Vondt hier een artikel hoe je de prefetch map kan herstellen:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=331072 je kan in ieder geval even kijken of het betreffende betsand genoemd in dat artikel nog aanwezig is.

Je hebt geprobeerd de taskscheduler te starten, kan je ipv hem te starten in services.msc hem wel op automatisch zetten? En waar staat de Remote Procedure Call service op? Taskscheduler is namelijk weer afhankelijk van die service om te kunnen werken.

Vondt hier nog enkele tips om de taskscheduler te repareren / controleren: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_abc.htm ga vervolgens naar T en daarna naar beneden scrollen naar Task scheduler.
http://www.pcperformancetools.com/task-manager-errors.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan