• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eurus

Nieuw lid
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik wilde mijn windows xp opnieuw installeren omdat hij vol met rotzooi zit.

Maar ik ben mijn cd + key kwijt. Kan ik door http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml te gebruiken en een andere cd van windows xp, windows ook opnieuw installeren?

Bedankt,

Reinier
 
Ik zou zeggen ja, als ik het zo zie, maar je weet echter nooit of er virussen en andere rotzooi inzit.

Mijn advies: WEES VOORZICHTIG MET DEZE PROGRAMMA'S

Greetz, Steefie
 
Dus het is mogelijk windows te installeren met een andere key dan waarmee de cd gelevert is?
 
ja : op serial-protected cd's (cd's met codes) staan algortimen om alle mogelijke juiste serials te weten... zo kan de firma elke cd juist hetzelfde maken (wat dus de productiekosten verlaagt) en toch overal (of toch bijna overal) een andere serial bijsteken....
 
het moet dan wel dezelfde versie van het besturingssysteem zijn volgens mij....
dus bij herinstallatie wel ff opletten
 
is logisch, je moet exact dezelfde cd hebben (ale ja, een cd met exact dezelfde inhoud) als de vorige ;)
 
k heb ook ff 1 klein vraagje , ik heb nu windows vista , ik heb er geen cd enzo bij omdat ik hem bij dell gekocht heb en dat er al op zat .
Als ik nou Xp wil o vista opnieuw wil installeren , wat dan ?
 
dan heb je een probleem maar waarschijnlijk heb je wel een herstel cd erbij gekregen
 
k heb ook ff 1 klein vraagje , ik heb nu windows vista , ik heb er geen cd enzo bij omdat ik hem bij dell gekocht heb en dat er al op zat .
Als ik nou Xp wil o vista opnieuw wil installeren , wat dan ?

volgens mij heeft zo'n computer altijd iets van een recovery partitie waarbij je met n muisklik de computer terugbrengt in fabrieksstaat, dus in dit geval met een verse Windows Vista. Overigens staat de key van Vista gewoon op de sticker die op de computer is geplakt

Als je terug wilt naar windows XP kun je gratis downgraden mits je uiteraard legale Vista hebt. een telefoontje vooraf naar Microsoft is aan te raden. Zij kunnen dat exact vertellen hoe het moet.
 
zit er bij dell computers toevallig ook een optie op om een herstel DVD te branden via een speciaal recover-programma van dell? Ik weet dat dit bij HP, PB en acer wel is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan