• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Licentie MAR Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
245
Waarderingsscore
2
Via een school, een vereniging, ... kan je bij ECO-PC een computer aankopen met Windows XP erop.
Daarbij staat (op de aankoopbon): MS License MAR Windows XP Pro.
MAR blijkt een "light" versie van XP Prof te zijn.
Weet iemand meer over deze MAR-versie?
Kan ik er een 'full' versie over zetten?
Op het net heb ik geen info gevonden...
Met dank!
 
Hallo,

Even een uitgebreide zoekterm ingegeven in Google en ziedaar:
http://www.ecopc.nl/over_ecopc.php

Je koopt dus een PC met een geldige licentie, ALLEEN voor die PC dus. Updaten etc. zal probleemloos moeten kunnen gaan, validatie dus ook!!

W.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het de bedoeling is om een pc met een MAR-licentie opnieuw te installeren met een 'andere' Windows XP versie. Een MAR-licentie (MICROSOFT AUTHORISED REFURBISHER), is een overeenkomt tussen schoolinstellingen en Microsoft en stelt scholen, verenigingen etc. in staat om (goedkoper) (meerdere) computerlicenties aan te schaffen omdat ze dan geen nieuwe upgradelicenties hoeven te kopen. Computers met een dergelijke licentie kunnen denk ik niet zomaar terug naar een 'gewone' licentie.

Maar ik kan nergens vinden dat een MAR-Windows een 'light' versie zou zijn.
 
Bedankt voor deze info!
Maar... ergens moet dit blijkbaar toch een 'light'-versie zijn: m'n broer beschikt nl. over zo'n PC (Belgi / onderwijs). Maar al 2 keer was er een probleem met het installeren van nieuwe hardware: bij zowel een (HP) fototoestel als een (HP) printer kregen we een mededeling in de aard van "klasse heeft ervoor geopteerd dit toestel... enz. enz.". Twee keer mailden we aan HP; de eerste keer stuurden ze ons een link waarmee een buur het probleem kon oplossen. De tweede keer is iets voor over enkele dagen, want toen begaf de HD het...
In elk geval nog eens bedankt voor de reactie!
 
Vrij veel software van HP moest worden aangepast na SP2.
Ik denk dat je een licentie hebt, die vergelijkbaar is met de OEM-licentie.
Zelfs na vervangen van mijn on-board videokaart door een aparte kreeg ik de melding dat ik Windows opnieuw moest activeren, wat verder geen probleem was.
Als je nog twijfelt , ga dan eens naar deze site: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/default.aspx
en download daar bv de powertools. Ook kun je daar zien of je een geldige Windows-licentie hebt.
W.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan