• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

c-schijf opruiming, andere schijf (x:/) verwijderd, en alle bestanden kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

calig

Gast
Beste forum leden,

Ik ben bang maar kan haast niet geloven dat door deze actie de bestanden van de x-schijf zijn. Ik zal uitleggen wat ik gedaan heb.

Mijn c-schijf zat vol dus ik heb de schijfopruiming in windows XP erop los gelaten. Ik heb alle opties van de schijfopruiming aangevinkt, vooral de tijdelijke bestanden zouden mij veel ruimte besparing op leveren. Enfin nu als ik op mijn X-schijf kijk staat er niets meer op. Als ik kijk bij "mijn computer" staat er nog wel bij "totale groote: 149GB"en "beschiklbaar: 12GB". Maar als ik op de x schijf klik staan er helemaal geen bestanden op? ben ik mijn gegevens kwijt van de x-schijf?

Wat extra inf, weet niet of jullie er wat aan hebben:
Windows XP
Harde schijf: C (10gb) (zit windows XP op)
Harde schijf X: (149 GB)
schijfopruiming: alle opties aangevinkt

oh ik kijk net in systreembeheer naar logboek systeem, en kom op deze datum oa de volgende foutmedling tegen:
"Het apparaat SAMSUNG SP1634N (IDE\DiskSAMSUNG_SP1634N_________________________UZ100-03\30534b42314a5952304138333635202020202020) is uit het systeem verdwenen zonder dat de verwijdering is voorbereid."
en later
"dmio: Harddisk1 leesfout bij blok 6367335. Oorzaak: de schijf is verwijderd"
en nog weer later:
"dmio: schijf Harddisk1, blok 6367335 (koppelpunt X:): niet-herstelbare leesfout"

Vragen zijn, Ben ik mijn bestanden op de x schijf kwijt (please not)? Wat kan ik eraan doen? (heb systeemherstel al geprobeerd maar er zijn geen herstelmomenten van het verleden beschikbaar)

Bedankt in advance,
Eduard koopman,
 
Ik zou eens op je x schijf chkdsk /r doen. Start op met de windows cd en klik op R meldje aan bij je windows meestal optie 1 en geef het Admin wachtwoord op als je dat hebt, verander c:\ naar x:\ en typ chkdsk /r. Je kunt nog altijd een recovery tool gebruiken als je niet meer bij je data komt.
 
Klik "Deze Computer" met rechts aan en kies dan voor "Beheren".
In het nieuwe venster kies je in de linker kolom voor schijfbeheer. Daar moet je dan alle harde schijven (cq. partities) en optical en usb-opslagapparaten vinden. Als de partitie "X" een andere kleur bovenband heeft dan de Systeempartitie, dan is er hoogstwaarschijnlijk inderdaad iets vervelends gebeurt.
 
ik start hem nu vandaag weer op en alles staat er gewoon weer op? wierd, maar ik ben wel blij. en nu maar gauw backupus en herstelpunten maken. thanx voor jullie antwoorden.
 
ik start hem nu vandaag weer op en alles staat er gewoon weer op? wierd, maar ik ben wel blij. en nu maar gauw backupus en herstelpunten maken. thanx voor jullie antwoorden.


Ik zou toch voor de zekerheid toch maar de raad van Xblade opvolgen, ff chkdsk uitvoeren.
Ik denk uitgaande van de foutmeldingen in je log dat de schijf binnen afzienbare tijd de geest gaat geven.
iig ff je logboek in de gaten houden.
 
Windowsbug, geen hardwaregendiceerd probleem. Ongewenst gevolg van schijfopruiming in win explorer; is met reboot opgelost. Als schijfopruiming onder XP grotere hoeveelheden bestanden moet verwijderen n comprimeren, heeft dit soms tot gevolg dat win explorer niet meer alle drives/partities/volumes weergeeft. Heb het zelf ook eens gehad, je schrikt je rot in eerste instantie, maar had gelukkig al eens gelezen dat dit kan gebeuren.
Zeker niet een aanwijzing dat je HDD op het punt staat om het te begeven, maar laat gerust chkdsk even controleren als je dat geruststelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan